The Irredeemable Ant-man

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

The Irredeemable Ant-man

Inlägg av Agentum »

Har läst första traden av denna rätt omdiskuterade serie, omdiskuterad för att det inte är en hjälte som har fått tag på Hank Pyms Ant-man kostym.
Snubben som är en SHIELD agent använder den helt enkelt för egen vinning och bekvämlighet, han skiter i att rädda världen.

Detta gör at många som gillar klassiskt snitt på superserier sparkar bakut och sågar serien helt.

Personligen gillar jag författaren Kirkman som är mest känd kanske för Images Invinsible och The Walking Dead.

Det är helt enkelt en intressant vinkel på superserier, kanske inte för en särskilt lång run, men nog kan det hålla ett tag.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: The Irredeemable Ant-man

Inlägg av Kermit »

Det var en bra serie. Jag gillade Kirkmans Marvel-serier, till och med hans Ultimate X-Men var bra! Så han är saknad, och även Irredeemable Antman.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: The Irredeemable Ant-man

Inlägg av spindelmannenelektra »

Ja The Irrdeemable Ant-Man var riktigt rolig. Gillade den serien skarpt, saknar den lite grann.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Predabot
Fine
Inlägg: 299
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 12:07
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: The Irredeemable Ant-man

Inlägg av Predabot »

Irredeemable Ant-Man var nog en av höjdpunkterna av Kirkman från hans tid hos Marvel. Kompetent och roligt skriven. =)

Dock aldrig nån favorit för mig själv, då jag har lite svårt för klassiskt osympatiska karaktärer som titel-figuren. Välgjord dock, med bra användning av maximalt antal rutor ofta. Kirkman gör sitt bästa för att få ut mer av det utrymme han hade.


Men nu, usch... nu måste jag vara elak, och det tycker jag inte om, men det här nedan kan bara inte få stå oemotsagt. :(

Kermit skrev:Det var en bra serie. Jag gillade Kirkmans Marvel-serier, till och med hans Ultimate X-Men var bra! Så han är saknad, och även Irredeemable Antman.


Nej det var den absolut inte. Det var en massa trams och 90-talismer som han av nån outgrundlig anledning hade nån sorts vurm för.

Försäljningssiffrorna sjönk dramatiskt när han var på boken, och det finns en anledning till det.
Ja, faktum är att det finns en hel del av oss som droppade boken när han var på den, som har en gås oplockad med honom ännu, minsann! [}:)] [:X]

För dom som tvivlar så är det bara att gå in på dom stora amerikanska forumen och fråga. Han var inte omtyckt alls.

För övrigt måste jag få gnälla ännu mer och säga att hans Marvel Zombies 2 var dålig den med, ja det känns nästan som att han förstörde den franchise han själv hjälpte till att bygga upp. ( dock var det Millar som skapade idéen, för dom som inte vet)
Kolla in mitt galleri, vetja.
http://predabot.deviantart.com/
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: The Irredeemable Ant-man

Inlägg av Kermit »

Heh, jag vet att den inte var så...universellt uppskattad, men jag gillade till och med hans UXM. Det var så jag menade. Och då är jag inte ens särskilt glad i allt nittiotalstrams, tycker bara att han gjorde kul varianter av det.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Predabot
Fine
Inlägg: 299
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 12:07
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: The Irredeemable Ant-man

Inlägg av Predabot »

Nåjo, du får självfallet gilla den, kära groda.

Men det är ju kul att retas ibland lite för det, också! :D
Kolla in mitt galleri, vetja.
http://predabot.deviantart.com/
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: The Irredeemable Ant-man

Inlägg av Kermit »

Haha, jo, det är det ju faktiskt. Tyka sig som vi säger. :)
Det är inte lätt att vara grön.
Skriv svar