Ger avataren något intryck av personen?

Här är vårt fikarum. Här samlas alla de ämnen som inte riktigt passar in bland de övriga kategorierna men som ändå bör dryftas.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Ger avataren något intryck av personen?

Inlägg av Looding »

Talar nu enbart om vad jag ser i era avatarer!

Maqnus har ju sin "gammal man" som ser lite bister ut men verkar veta vad han snackar om.

Burnout Kan sin sak med! Bestämda åsikter här!

AndersL är en hamster....

Men allvarligt: Får man någon slags respekt eller något annat intryck av våra avatarer?
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

Något slags intryck av personen ger det ju. Fast troligen felaktigt. Jag tror de flesta väljer en figur de gillar helt enkelt.

Kommer ihåg när du hade Stevie Griffin[:)] Nu har du Oden. Kanske om vi lägger ihop dessa...[:o)]
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine
Inlägg: 1163
Blev medlem: sön 08 jan 2006, 17:00
Ort: Wallis and Futuna Islands

Inlägg av impeesa »

Snacka om häpen när jag såg att du startat tråden Looding, eftersom jag funderat på samma sak själv [:D]

Jag kan för egen räkning berätta att jag gillar att skoja och raljera. Men jag kan inte påstå att jag gillar alkohol, varken öl, vin eller sprit, min avatar till trots.
Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.
Användarvisningsbild
rdbulldozer
Fine
Inlägg: 597
Blev medlem: tis 28 jun 2005, 17:33
Ort: Visby

Inlägg av rdbulldozer »

Jag är pacifist. Jag är inte en klon. Inte speciellt vältränad eller drillad. Jag lever inte för längesen i en galax långt långt borta. Jag genererar inte så många $ till George Lucas. Jag heter inte en sifferkombination. Har ingen cool intergralhjälm eller något lasergevär.......
annars stämmer det ganska bra.
Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint
Inlägg: 2434
Blev medlem: lör 12 mar 2005, 18:34

Inlägg av Ingemar »

Tror ni jag är hemlig härskare över ett osynligt imperium? :p Jag har lite mer lugg än Zafir, fast vissa likheter finns.
Användarvisningsbild
Svartslipsen
Very Fine
Inlägg: 1016
Blev medlem: ons 06 apr 2005, 14:38

Inlägg av Svartslipsen »

citat:Ursprungligen postat av Ingemar

Tror ni jag är hemlig härskare över ett osynligt imperium? :p Jag har lite mer lugg än Zafir, fast vissa likheter finns.


Evel Ramegni?[;)]

Vet inte vad min avatar ger för intryck, allt jag kan säga är att jag inte är någon kriminell äventyrare.
Living well is the best revenge
Användarvisningsbild
AndersL_
Very Fine
Inlägg: 1100
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 22:30
Ort: Christmas Island
Kontakt:

Inlägg av AndersL_ »

Att jag har ett marsvin som avatar beror på att jag brukade spela ett onlinespel, Star Kingdoms, där man hade avatarer. Det är egentligen ett krigsspel, men jag upptäckte att spelare som antingen utgav sig för att vara tjejer eller som hade söta avatarer blev attackerade mindre. För de flesta av spelarna var yngre killar, och ingen vill dessutom anfalla en spelare där de möts av en bild av en liten hundvalp med ledsna ögon, om de lika gärna kan anfalla någon anonym spelare utan bild. Här är några gamla exempel:

Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild

Och här är några bilder som jag gjorde åt andra spelare, efter att de också upptäckte att ingen ville anfalla söta djur:

Bild Bild

Bilden som jag använder här i forumet liknar Teddy, det enda av mina egna marsvin som fortfarande lever, så det var därför jag valde att använda den: ( http://www-und.ida.liu.se/~andli382/skg ... 050924.jpg och http://www-und.ida.liu.se/~andli382/skg ... 050325.jpg )

Dessutom skiljer sig ett marsvin från mängden, när alla ni andra har tecknade bilder. [:)]
- - AndersL - -
Användarvisningsbild
AndersL_
Very Fine
Inlägg: 1100
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 22:30
Ort: Christmas Island
Kontakt:

Inlägg av AndersL_ »

Angående avatarerna, så tycker jag att de fyller en viktig funktion. Direkt när jag kollade på den här forumtråden såg jag vilka användare som hade postat. Jag behövde inte läsa namnen, utan jag är van vid att Oden=Loding, Arne Anka=Impeesa, Kapten Stofil=Magnus, m.m. Om ni har några likheter med personerna i avatarerna är mindre viktigt.
- - AndersL - -
Användarvisningsbild
Svartslipsen
Very Fine
Inlägg: 1016
Blev medlem: ons 06 apr 2005, 14:38

Inlägg av Svartslipsen »

citat:Ursprungligen postat av AndersL_

Att jag har ett marsvin som avatar beror på att jag brukade spela ett onlinespel, Star Kingdoms, där man hade avatarer. Det är egentligen ett krigsspel, men jag upptäckte att spelare som antingen utgav sig för att vara tjejer eller som hade söta avatarer blev attackerade mindre. För de flesta av spelarna var yngre killar, och ingen vill dessutom anfalla en spelare där de möts av en bild av en liten hundvalp med ledsna ögon, om de lika gärna kan anfalla någon anonym spelare utan bild

För att gå lite Off-Topic så påminner ditt meddelande mig om det första albumet i serien "De Äventyrslystna Karlakarlarna". Hjältarna, Felix Gimlet och El Fjongo är förföljda av en hop råbarkade skurkar och för att de ska komma undan trycker Felix på en knapp så att vägen blockeras av små gulliga kattungar.

El Fjongo: Kattungar?

Felix: Inga riktiga fattar du väl? Det är bara attraper. Ett effektivt sätt att stoppa deras framfart, bara de mest förhärdade brottslingar skulle köra över kattungar.

Felix: Ahh! De körde över dem utan att blinka!

[:o)]
Living well is the best revenge
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

citat:Ursprungligen postat av Looding


Maqnus har ju sin "gammal man" som ser lite bister ut men verkar veta vad han snackar om.


Jag valde i första hand en superhjälte.
Så ville jag att han inte skulle vara helt mainstream.
Att han har anknytning till min hemstad Göteborg var också bra.
Sen är serien rolig. Många garv när jag läser den och många fåniga citat att ta av.
Sist men inte minst anade jag att jag är en av de äldre på forumet så jag tycker Kapten Stofil passar alldeles utmärkt.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint
Inlägg: 2434
Blev medlem: lör 12 mar 2005, 18:34

Inlägg av Ingemar »

citat:Ursprungligen postat av Svartslipsen

För att gå lite Off-Topic så påminner ditt meddelande mig om det första albumet i serien "De Äventyrslystna Karlakarlarna". Hjältarna, Felix Gimlet och El Fjongo är förföljda av en hop råbarkade skurkar och för att de ska komma undan trycker Felix på en knapp så att vägen blockeras av små gulliga kattungar.

El Fjongo: Kattungar?

Felix: Inga riktiga fattar du väl? Det är bara attraper. Ett effektivt sätt att stoppa deras framfart, bara de mest förhärdade brottslingar skulle köra över kattungar.

Felix: Ahh! De körde över dem utan att blinka!

[:o)]

Den kunde du ha kört i "gissa citatet". Fast jag hade inte kunnat den förstås.
Användarvisningsbild
JörgenS
Fine
Inlägg: 251
Blev medlem: mån 01 aug 2005, 17:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av JörgenS »

Det som det främst visar tycker jag är vilken smak i serieväg personen har. Jag valde Hälge förut för att jag samlade Hälgetidningar och jag har Optimus Prime för att jag är ett TF-fan.
Transform and roll out!

/JS10
Användarvisningsbild
Marqus
Fine
Inlägg: 338
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 19:41
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Marqus »

Jo, jag identifierar mig faktiskt en del med Egg. Drömmare och latmask. :)
Användarvisningsbild
Zan
Very Good
Inlägg: 102
Blev medlem: mån 08 maj 2006, 20:04

Inlägg av Zan »

Vet inte om jag har så speciellt många likheter med Wolverine - om det sen är bra eller dåligt kan vi låta vara osagt [:o)]

Men va tusan, vem drömmer inte om ett par Adamantium klor!?!? [:p]
Marvel tidningar köpes!
Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint
Inlägg: 2434
Blev medlem: lör 12 mar 2005, 18:34

Inlägg av Ingemar »

citat:
Ursprungligen postat av JörgenS

Det som det främst visar tycker jag är vilken smak i serieväg personen har. Jag valde Hälge förut för att jag samlade Hälgetidningar och jag har Optimus Prime för att jag är ett TF-fan.


Det låter synnerligen vettigt. Någon som har en avatar från en serie han/hon inte gillar?
Användarvisningsbild
Laureline
Fine
Inlägg: 412
Blev medlem: ons 17 maj 2006, 00:06
Kontakt:

Inlägg av Laureline »

citat:
Ursprungligen postat av Ingemar
Det låter synnerligen vettigt. Någon som har en avatar från en serie han/hon inte gillar?



jag. eller ja, har inget mot sjöjungfrur men det var bara det närmaste jag kom den jag ville ha egentligen. profilbilden förklarar. [|)]

eller så har jag bara inte fattat hur man laddar upp en egen avatar. [B)]
Användarvisningsbild
Dionysos
Fine
Inlägg: 236
Blev medlem: ons 01 mar 2006, 16:12
Ort: Sverige

Inlägg av Dionysos »

och jag blev en läderlapp enbart därför att jag inte vet hur man byter till en egen bild....: hur gör man?
I love the smell of arsenik in the morning
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

Följ instruktionerna i länken bara så ska det nog fixa sig!
topic.asp?TOPIC_ID=94
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint
Inlägg: 2434
Blev medlem: lör 12 mar 2005, 18:34

Inlägg av Ingemar »

citat:
Ursprungligen postat av Laureline

citat:
Ursprungligen postat av Ingemar
Det låter synnerligen vettigt. Någon som har en avatar från en serie han/hon inte gillar?



jag. eller ja, har inget mot sjöjungfrur men det var bara det närmaste jag kom den jag ville ha egentligen. profilbilden förklarar. [|)]

eller så har jag bara inte fattat hur man laddar upp en egen avatar. [B)]


Aha, så det ser ut att bli Linda i stället snart? Ja, sämre avatarer kan man ha! [^] (Linda & Valentin är en av mina favoriter!)
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Min avatar säger nog bara att jag gillar Hergés serie för jag är inte en hejare på att uppfinna mysko prylar. Använder också bilderna för att snabbt se vem som skrivit vad, precis som vår forumhamster AndersL, blev dock lite förvirrande ett tag när några stammisar bytte avatar. Vid tillfälle ska jag nog också snickra ihop en egen, har bara svårt att bestämma mig för vilken det ska bli.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Skriv svar