Veckans underbara godbitar tråd #2

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av bas03 »

mithroth skrev:Över 60 tidningar och album, mycket i kanonskick, för 1 kr styck. Man kan inte vara annat än nöjd.


hmm varför känner inte jag till sådan second handen-butik i närheten av mig för :(
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Mithroth »

bas03 skrev:
mithroth skrev:Över 60 tidningar och album, mycket i kanonskick, för 1 kr styck. Man kan inte vara annat än nöjd.


hmm varför känner inte jag till sådan second handen-butik i närheten av mig för :(


Vanligtvis kan man hitta en eller två tidningar man vill ha, men nu var det jackpott. :lol:
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Erik S »

Besökte ett par second hand-butiker idag, och resultatet blev följande:
http://img690.imageshack.us/img690/7618 ... 225002.jpg
http://img684.imageshack.us/img684/9688 ... 225001.jpg
Kostade strax under 200:- sammanlagt. Var väl inte utstickande billigt, men helt okej för så mycket läsning tycker jag.
Bone-albumen kändes lite udda att hitta i såna här sammanhang. De låg där helt plötsligt i en hög med massa Kalle Ankor.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Serre minns jag gjorde litet roliga grejer. Är det skämtteckningar eller serier?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Erik S »

Wakuran skrev:Serre minns jag gjorde litet roliga grejer. Är det skämtteckningar eller serier?

Jag gillar också Serre. Har tidigare läst honom i Uti vår hage-tidningen. Det är skämtteckningar, utan ord som tur är, jag kan inte ett dugg franska (det är ett franskt album).
Användarvisningsbild
spacemonkey
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: ons 28 jan 2009, 14:52
Ort: Växjö

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av spacemonkey »

Nytt sedan mitten av februari:

Bild


Inköpt idag:

Bild

och

Bild
Like a monkey, ready to be shot into space. Space monkey! Ready to sacrifice himself for the greater good. - Taylor Durden

Köper:
- Marvel Premiere Classics vol 2-5 HC
- Uncanny X-Men #200-213, 337-345, 354-385, 442-511
Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine
Inlägg: 1163
Blev medlem: sön 08 jan 2006, 17:00
Ort: Wallis and Futuna Islands

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av impeesa »

spacemonkey skrev:Nytt sedan mitten av februari:
Inköpt idag:


Vad var det för Preacher-bok där i mitten. Känner inte igen den.
Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.
Användarvisningsbild
svammelman
Fine
Inlägg: 234
Blev medlem: tis 11 aug 2009, 17:16
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av svammelman »

Tjoho där
Nu är det dags att göra ett inlägg här igen var ett tag sen sist
Idag var jag ute en sväng på ett par loppisar och hittade ett gäng roliga saker för väldigt rimligt pris.
Bland de här så var det bland annat komplett årgång av Trans Formers 1987 & 1988 med 1a nummret vilket var redigt trevligt :P
Bild
Här var bla första 2 tidningarna av Thriller och även 1a nummret av illustrerade klassiker
Bild
Här blev det en helt drös med spindelmannen inga äldre men alltid nått =)
Bild
Sen blev det även en 11-12 nummer av finn & fiffi som jag glömde ta bild på med =)
Användarvisningsbild
spacemonkey
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: ons 28 jan 2009, 14:52
Ort: Växjö

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av spacemonkey »

impeesa skrev:
spacemonkey skrev:Nytt sedan mitten av februari:
Inköpt idag:


Vad var det för Preacher-bok där i mitten. Känner inte igen den.


Det är Preacher Book 2 HC som samlar nr 13-26
Like a monkey, ready to be shot into space. Space monkey! Ready to sacrifice himself for the greater good. - Taylor Durden

Köper:
- Marvel Premiere Classics vol 2-5 HC
- Uncanny X-Men #200-213, 337-345, 354-385, 442-511
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Kraven-Sagan, Spot, Black Cat, Spidde på mentalsjukhus! Många godbitar i den högen.

F.ö. litet upprörande att Snagglepuss är lila(!) Heavens to Murgatroid...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Mithroth »

Så äntligen fick jag tag i miniversionen av fantomenfiguren i plast. Nästa steg får väl bli Yolanda-figuren, men den får antagligen köpas på e-bay.
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
svammelman
Fine
Inlägg: 234
Blev medlem: tis 11 aug 2009, 17:16
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av svammelman »

Tjoho där
Idag fick jag hem ett efterlängtat paket som jag har PeterVictoria att tacka för att han höll dem åt mig =)

Med i leveransen var Nr 1/51 3/51, 4/51, 9/52 & 13/53 4 av dem var luck fyllare och med det så fick jag årgång 51 & 52 komplett :D
Bild

Nu är det bara 2 nummer ifrån 53 kvar innan hela 50 talet är avklarat, sen är det bara några löp nr kvar och ett fåtal ifrån 70-80 innan det blir komplett [:o)]
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Vad ska du göra då?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
svammelman
Fine
Inlägg: 234
Blev medlem: tis 11 aug 2009, 17:16
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av svammelman »

Det är ju då den värsta biten kommer när man väl fått komplett :P att försöka byta ut de risiga tidningarna emot några som är i någorlunda vettigt skick iallafall [?]
Har köpt en hel del ifrån steele och skicket ligger där efter med tyvär =/ kanske säger en del. Men inte bara för den delen, har köpt allt jag inte haft sen innan med så även om det vart poor skick så har jag köpt endå så får skylla mig själv med [:D]

Kan dock tillägga att jag dessvärre kommer få trappa ner på inköpen en hel del framöver från och med nu, vi ska ha en liten bäse om knappt 2 månader så pengarna kommer läggas på den istället, vilket förhoppningsvis kan vara en investering det med [:o)]
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Mithroth »

Döp ungen till Tarzan så blir du kanske ägare till det enda exemplaret av "Tarzan nr 1 - 2010". [|)]
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Eller Korak, om du vill vara Tarzan själv...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
svammelman
Fine
Inlägg: 234
Blev medlem: tis 11 aug 2009, 17:16
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av svammelman »

Hehe jag har faktiskt redan tjatat och försökt att få tanten att gå med på både korak och jane men det har hon sagt strängt nej till tyvär, inte ens som mellan namn [B)]
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av burnout »

svammelman skrev: vi ska ha en liten bäse om knappt 2 månader så pengarna kommer läggas på den istället, vilket förhoppningsvis kan vara en investering det med [:o)]


Har hört att man kan investera i blöjor, brukar vara poppis att samla, både beg. och nytt. [:D] [:D]

svammelman skrev: Hehe jag har faktiskt redan tjatat och försökt att få tanten att gå med på både korak och jane men det har hon sagt strängt nej till tyvär, inte ens som mellan namn [B)]


Du får bläddra i Tarzan och kolla "ap-språken" dom brukar ha översättning på och leta på Jane/Tarzan = ouba(kanske heter så , hon kanske köper det? [8]
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Labrador Road 26 »

OT.
Jack kanske kan funka annars, det är ju Koraks vanliga namn, har för mig att han i böckerna oftast omnämns som Jack istället för Korak. Om Burroughs inte går hem hos "regeringen" kan du ju hänvisa till antingen Ulf Lundell eller Cornelis Vreeswijk, ett kulturellt namn alltså. Eller John Kennedy som kallades Jack, av någon mysko anledning. Slut OT.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av UlfK »

Labrador Road 26 skrev:OT.
Jack kanske kan funka annars, det är ju Koraks vanliga namn, har för mig att han i böckerna oftast omnämns som Jack istället för Korak. Om Burroughs inte går hem hos "regeringen" kan du ju hänvisa till antingen Ulf Lundell eller Cornelis Vreeswijk, ett kulturellt namn alltså. Eller John Kennedy som kallades Jack, av någon mysko anledning. Slut OT.


OOT:
Jack är sen lång tid tillbaka kortformen av John i engelspråkiga länder. (Jag vet, det låter vrickat.) Även Korak heter förmodligen John, eftersom han någonstans omnämns som Jack Clayton IV, dvs den fjärde (i rad) i familjen Clayton med samma namn. Då pappa Tarzan heter John borde Korak ha samma namn.
/OOT
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Skriv svar