Hittar inte någon renodlad tråd om detta ämne!? Bara om motsatsen, om vi redan har en sådan tråd som jag startat så kanske någon moderator flytta mitt inlägg dit?
![Glad [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nåväl, har sett många som beklagat sig i olika trådar över diverse säljare, "den ökände", "han som inte får nämnas vid namn" är väl den mest kände. Men det finns fler, Ellingen beklagade sig relativt nyligen över någon säljare som använde sig av begagnat presentpapper som emballage trots att denne tog ut en extra avgift för emballage. Vissa har kanske stött på rena bedragare?! Låt övriga forumanvändare ta del av dessa, så riskerar färre kanske att hamna i trubbel!? Skriv in de som du har dåliga erfarenheter av i denna tråd, så att vi kan samla dem här!
Mitt bidrag är en relativt ny aktör; nämligen "Seriefräs" som de kallar sig på Tradera. Köpte ett gäng tidningar av dessa via "köp nu" när jag såg möjligheten att snygga till samlingen en aning. Tidningarna anländer efter några dagar, halvdåligt packade-men har klarat sig från fraktskador. MEN, tidningarna var inte på långa vägar i närheten av det skick som utlovats!
![Nej [:I]](./images/smilies/icon_smile_blush.gif)
(Och "UlfK"
![Blä! [:p]](./images/smilies/icon_smile_tongue.gif)
(ironi), jag köpte Fantomen 24/71 enbart för bilagan, såg att skicket måste ha varit "felskrivet", blev nyfiken på bilagan eftersom det inte finns någon "känd" bilaga i detta nummer-bilagan visar sig höra till ett annat nummer när jag får hem den!)
![Vaf-n! [}:)]](./images/smilies/icon_smile_evil.gif)
Tar kontakt med "Seriefräs", de beklagar och säger att jag kan skicka tillbaka tidningarna och att jag kan få tillbaka mina pengar-jag erbjuder som alltid när jag hamnar i ett reklamationsärende att jag står för samtliga fraktkostnader(Dvs tur och retur). Som ett tack för servicen o.s.v.
Returnerade tidningarna, sen blev det tyst... Fick plötsligt ett mail där de önskade mina kontoupppgifter än en gång-så skulle de sätta in pengar samma dag. Mailade givetvis dessa än en gång(har även gjort det en gång efter det). Har fortfarande inte sett till några pengar eller hört av dem/lyckats få tag i dem.
Hela affären har "andats fel anda" efter leveransen, därför vill jag höja ett STORT varningens finger för "Seriefräs" som säljer undermåliga objekt och som struntar i allt som heter service! Rena bedragarfasoner är vad de sysslar med!
![Vaf-n! [}:)]](./images/smilies/icon_smile_evil.gif)
Som sagt, låt oss forumanvändare ta del av dina negativa upplevelser av någon Tradera-säljare som du haft problem med/blivit blåst av! Jag är säkerligen inte ensam!?