Visa upp era figurer!

Diskussioner om leksaker och nostalgia.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Visa upp era figurer!

Inlägg av Kung Orne I »

Nu har jag snart visat bilder på samtliga mina figurer i dvierse trådar. Nu är det dax för er! [^] Det är alltid kul att få se era figurer, särskilt från er som har stora samlingar/ovanliga figurer. Kom igen nu! [|)]
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Mithroth »

Till sommaren kommer en sortering och nyfotografering av mina figurer. Planeras det iaf... [8)]
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av bas03 »

Jag har planerat att fota figurerna sen jag började samla...

jaja jag lovar jag ska.
Användarvisningsbild
Jocke S
Fine
Inlägg: 559
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 13:32
Ort: Sverige

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Jocke S »

Har tyvärr inte så mycket att visa upp, samlar ganska enformigt/tråkigt.
Har min figursamling nedpackad i vanliga fall, men här kommer några bilder på det jag samlat på mig hittils. [:)]



Några blandade figurer som jag köpt på mig för att de var roliga att ha, Kalle Anka figurerna är Bullyland.
Skulle varit en Goliat, en Herman Hedning figur, tio Gnuttar och en Klara med för att jag skulle bli helt nöjd. [:)]
Men men, jakten går vidare...

Bild



Här är de nya figurerna som kom 2002/2003, tyvärr lite för stora för min smak. [8)]

Bild



Några figurer som föreställer Bamse själv, 6 varianter från 1980 talet.

Bild



Här är ett gäng med andra Bamsefigurer, också från 1980-talet.
Farmorn och Åsnan finns i två olika storleksvarianter.
Mickelina och Skalman var de jag har haft svårast att hitta i bra skick, eftersom färgen väldigt lätt skrapas bort.
Eller så har jag bara haft otur med ovanligt många dåliga exemplar av de två, som tycks vara i någon plastfärg.
De andra har iallafall hållt färgen mycket bättre. [V]

Bild



Och nu passar jag vidare tråden till någon annan.
Roligare att se andras samlingar än att kolla på sin egen. [:o)]
" Kopian blir aldrig bättre än originalet "
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Kung Orne I »

Kul! [:)] Den lilla Fantomen saknar jag och byter gärna till mig.
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Mithroth »

Menar du 5 cm varianten? Eller Comic Spains från Jockes bilder?
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Kung Orne I »

Jag menar dom små på Jockes bilder.
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Jocke S
Fine
Inlägg: 559
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 13:32
Ort: Sverige

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Jocke S »

Hade jag kunnat tänka mig, fantomen är inte överst på önskelistan.
Men gick igenom de två lite noggrannare nu och de var visst från två olika märken.
KFS Bulls eller något sånt (stod lite otydligt) på den högra, och comics spain på den vänstra.
Så jag behåller dem ett tag till, klarar inte av att skilja dem åt nu när jag såg att det var två olika märken. [:(]

Så därför en fråga till Mithroth.
Vilket märke var det på den 5 cm gubben du ropade hem på tradera för ett tag sen? [:)]
Finns det fler märken som gör 5 cm gubbar?
" Kopian blir aldrig bättre än originalet "
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Mithroth »

Är inte säker och har inte figuren åtkomlig just nu men jag skulle gissa att det är Bulls som står bakom.
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Labrador Road 26 »

Här kommer en udda blandning av lösa och förpackade figurer, som inte är nerpackade utan fanns tillgängliga för plåtning. Lade inte ner så mycket jobb på fotandet, därav lite undermålig bildkvalité.

Först ut Nicole Kidmans och Eva Greens karaktärer ur The Golden Compass (har inte sett filmen så vet inte så mycket om dem), köpta för 25 kr styck på TRU.

Bild

Jean Grey i filmvarianten, från nya Marvel Legends från Hasbro, också från TRU. Har en She-Hulk från samma linje från BR men hon verkar ha blivit nerpackad tidigare.

Bild

Samtliga fyra dubbelpacks ur Leia Collection, vilket förstås är Leia tillsammans med någon annan karakär, R2-D2, Luke, Han och Wicket.

Bild
Bild

Lösa Leias för omväxlingsskull, Hoth-varianten och i Boushh-förklädnaden. Från SF-mässan
Bild

Leia X 2 och Han från en linje med mindre figurer än de vanliga från Kenner/Hasbro. SF-mässan igen

Bild

Mrs. Clause från McFarlande (förstås skulle man nog kunna säga), åter igen SF-mässan.

Bild

Padmé och Harley Quinn, udda blandning från SF-mässan.

Bild

Psylocke och Spider-Woman från äldre Marvel Legends från Toybiz, köpta i Bryssel.

Bild
Bild

Snygg pappersvikt/brevvikt med Spidey från SF-mässan.

Bild

Spidey behöver ju några fem kronors skurkar i närheten också, Kraven och Tarantula (inte att förväxla med Miss Tarantella) från SF-mässan igen.
Bild

Slutligen tre Battle Packs från Star Wars, Imperial Encounter och Imp. Snowtroopers (Hoth), och sist men inte minst hjältar på Kashyyyk, inklusive den läckraste kvinnliga Jedin Aayla Secura.

Bild
Bild
Bild

Bara en liten del, men det mesta är som sagt nerpackat på olika ställen, väldigt oorganiserad samling, som tur är kommer jag vanligtvis ihåg vilka jag har så det blir inte några dublettköp, oftast i alla fall.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Rufus »

Ingen serieanknytning men ändå intressant och aktuell just nu. En björn med lax tillverkad av vulkanaska, som dock ser ut ungefär som pvc-plast.

Bild
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av burnout »

Blev lite frågor om Fantomen figurerna och nu hittade jag mina (saknas en lila)
Bild

Den till vänster är en som jag har gjort en special av (nyckelringsfiguren längst till höger) Den har en Fantomen-stämpel till fot [:o)] Finns bara en av. [:I] Den Lila är från Australien(där finns en till) och lite andra länder där den är lila, nästa är från Comics Spain (Norges utgåva)Sen är det Bulls (Sverige) ,Norge, Sverige, Sverige, Sverige
Användarvisningsbild
Tex Murphy
Fine
Inlägg: 254
Blev medlem: mån 24 aug 2009, 13:57

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Tex Murphy »

Den här är förvisso inte min längre, eftersom det var en present. Önskar att jag hade köpt en åt mig själv också... De hade två stycken kvar, men jag tyckte inte att jag hade råd och nöjde mig med en... Och det vore ju lite fult att be att få köpa tillbaka något som man har gett bort, eller hur?

Bild
<ÔvÔ> Owly Rules!
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Labrador Road 26 »

Tex Murphy skrev:Den här är förvisso inte min längre, eftersom det var en present. Önskar att jag hade köpt en åt mig själv också... De hade två stycken kvar, men jag tyckte inte att jag hade råd och nöjde mig med en... Och det vore ju lite fult att be att få köpa tillbaka något som man har gett bort, eller hur?

Bild

Den där samlingen föll mig helt i smaken, fick du tag på den i Sverige, stad? Har inte ens sett setet förrut, läcker var det i alla fall.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av burnout »

Tex Murphy skrev:Den här är förvisso inte min längre, eftersom det var en present.



VAR,VAR????
Användarvisningsbild
Tex Murphy
Fine
Inlägg: 254
Blev medlem: mån 24 aug 2009, 13:57

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Tex Murphy »

burnout skrev:
Tex Murphy skrev:Den här är förvisso inte min längre, eftersom det var en present.



VAR,VAR????

Jag letade efter kvittot, men hittade det inte, så jag törs inte ens gissa. Jag ska leta vidare eftersom jag sällan slänger "nya" kvitton. Men det kan vara så att mottagaren av denna, verkar det, eminenta gåva, också fick kvittot, även om jag inte brukar skicka med det med presenter. Håll tummarna! Jag ska göra vad jag kan för att ta reda på var jag köpte figurerna, men det var ett tag sen, någon gång i höstas, tror jag. Jag minns inte ens vad jag betalade för figurerna...

Kanske, kanske (om någon skulle vara intresserad) skulle jag kunna fixa lite finare foton av figurerna också, för mottagaren har figurerna kvar, förstås!
<ÔvÔ> Owly Rules!
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av burnout »

Tex Murphy skrev: skulle jag kunna fixa lite finare foton av figurerna också


FOTON!!!!!! Jag vill ha figurerna [:)]
Användarvisningsbild
Tex Murphy
Fine
Inlägg: 254
Blev medlem: mån 24 aug 2009, 13:57

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Tex Murphy »

För att dra mitt lilla strå till stacken dammade jag av några Bone-figurer. Beklagar bildkvaliteten...

Fone Bone - med tillhörande pappershatt, vandringsstav, cape, Moby Dick-bok och en liten Rat Creature:
Bild

Phoney Bone som Ahab - med tillhörande hatt, kikare och harpun:
Bild

Rat Creature - blev väldigt mörk, men det är ju ändå ingen vacker syn!
Bild

Smiley Bone - med hatt, musikinstrument och Possum Kids
Bild

Thorn - med bland annat svärd
Bild

Jag tror att ovanstående figurer är de som kom ut i Series 1, men om det kom fler har jag ingen aning om.
<ÔvÔ> Owly Rules!
Användarvisningsbild
Tex Murphy
Fine
Inlägg: 254
Blev medlem: mån 24 aug 2009, 13:57

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Tex Murphy »

burnout skrev:
Tex Murphy skrev: skulle jag kunna fixa lite finare foton av figurerna också


FOTON!!!!!! Jag vill ha figurerna [:)]


Jag ska försöka ta nya, bättre bilder. Jag vet dock inte när, så lova att inte hålla andan - det är bara smurfer som ska vara blå! [:)]
<ÔvÔ> Owly Rules!
Användarvisningsbild
Tex Murphy
Fine
Inlägg: 254
Blev medlem: mån 24 aug 2009, 13:57

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Tex Murphy »

En figur till för idag, i form av ett mjukdjur, nämligen Owly:
Bild


Jag tror att jag ska några serierelaterade figurer till, men inte så många. Jag återkommer med bilder när jag har letat fram dessa.
<ÔvÔ> Owly Rules!
Skriv svar