Fotbolls-VM

Här är vårt fikarum. Här samlas alla de ämnen som inte riktigt passar in bland de övriga kategorierna men som ändå bör dryftas.
Användarvisningsbild
rdbulldozer
Fine
Inlägg: 597
Blev medlem: tis 28 jun 2005, 17:33
Ort: Visby

Fotbolls-VM

Inlägg av rdbulldozer »

Jag tror inte att det finns något forum på svenska, förutom detta, där man har lyckats förbise att fotbolls-VM står för dörren

Är jag verkligen den enda serienörden som samtidigt är sportnörd?
Inte konstigt att Buster dog ut i så fall. (det kan iofs bero på att serierna var usla också).

Kom inte dragandes med att VM inte är något speciellt. Det är det största idrottsevenemanget på jorden. Jag är full av barnslig förväntan och förtjusning.

Jag vet att jag komnmer att bli fysiskt och psykiskt sjuk efter att Sverige har åkt ut i första slutspelsmatchen mot Tyskland efter ett straffdrama där Mellberg skjuter fem meter över....


Användarvisningsbild
Skakben
Very Fine
Inlägg: 894
Blev medlem: tor 20 okt 2005, 17:23

Inlägg av Skakben »

Jag har min TV nerpackad i källaren men funderar på att plocka upp den bara för VM. Tyvärr måste man väl skaffa sig en digitalbox också. Undrar om man kan hyra en box utan att behöva starta ett abonemang?
VM är något speciellt, det har du helt rätt i!!
Användarvisningsbild
hakan
Good
Inlägg: 19
Blev medlem: lör 06 maj 2006, 01:26

Inlägg av hakan »

fotbollsfebern har kommit igång på jobbet iaf. Folk med matchtröjor som knatar runt lite överallt å flaggor med mera :)
Ingen är egentligen intresserad av fotboll normalt sett men nu går de inte att missa. De är en folkfest helt enkelt.
Trevligt!
Användarvisningsbild
gonqks
Very Good
Inlägg: 95
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 19:32
Ort: Sverige

Inlägg av gonqks »

Fotboll vadå?................
Användarvisningsbild
Mira
Very Good
Inlägg: 63
Blev medlem: ons 16 mar 2005, 16:56
Kontakt:

Inlägg av Mira »

Nog för att sport till viss del sägs vara substitut för krig och allt det där < / psuedopsykologi >.. men jag vet inte.. jag tycker inte fotboll är särskilt spännande helt enkelt. Då är sporter som ridning, volleyball och innebandy bra mycket roligare att se på, för att inte tala om att hålla på med dem själv :)
Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine
Inlägg: 1163
Blev medlem: sön 08 jan 2006, 17:00
Ort: Wallis and Futuna Islands

Inlägg av impeesa »

När saker blir så upphausade som tex fotbolls-VM är just nu går jag lite och hoppas på en dunderflopp, typ att blågult åker ut efter gruppspelen.[:o)] Jag kommer sannolikt inte att följa spelen mer än på tidnigarnas websidor.
Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.
Användarvisningsbild
Laureline
Fine
Inlägg: 412
Blev medlem: ons 17 maj 2006, 00:06
Kontakt:

Inlägg av Laureline »

känner mig aldrig delaktig i prestationen som alla andra då det enda jag gjort av vikt för ev vinst är att inte direkt ha motarbetat laget. därför finner jag det svårt att stämma in i firarkören av "vi vann VM!" tyvärr.

spänningen när det aldrig är något slutgiltigt begriper jag inte riktigt heller.

citat:
Ursprungligen postat av rdbulldozer


Inte konstigt att Buster dog ut i så fall. (det kan iofs bero på att serierna var usla också).


usch, det får mig att minnas en mörk Decemberdag för många år sen när jag fick en sån i Julklapp. ett trauma som sitter i tydligen.. [|)]
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

Kommer givetvis att följa fotbollen! Höjdpunkten på sommaren!
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
trät
Good
Inlägg: 35
Blev medlem: sön 02 okt 2005, 22:51
Ort: Sverige

Inlägg av trät »

2 Dagar kvar, 4 års väntan snart till ända [:)] enda missen är att man inte fick några biljtter [B)] Kommer också må ruskit dåligt i hela kroppen när sverige åker ut! Det endå då blir nog att lyssna på Timo Räisänen "Bollen måste dö"...
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

citat:
Ursprungligen postat av trät
Kommer också må ruskit dåligt i hela kroppen när sverige åker ut!



Vadå NÄR Sverige åker ut! Man åker inte ut om man vinner![:p]
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

Nä för tusan! Klart att man är fotbollstokig. Nu stundar högtiden! Har planerat i veckor för den här månaden.

Alla serier som var olästa är färdiglästa nu. Dåligt med tid att göra det de närmaste veckorna. Har också spelat mängder av brädspel den senaste veckan, så nu blir det bara fotboll för hela slanten.

Vad tippar ni i öppningsmatchen? Skräller Costa Rica eller?!? Dom kan ju spela tokoffensivt om dom är på det humöret. Jag tror tyskarna är ganska nerviga men tar hem det till slut.

Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Skakben
Very Fine
Inlägg: 894
Blev medlem: tor 20 okt 2005, 17:23

Inlägg av Skakben »

Vi har problem med antennen här hemma så jag får inte in några kanaler, någon som vet om matcherna kommer att sändas via nätet?? PANIK
Användarvisningsbild
Thomas E
Avstängd
Inlägg: 1438
Blev medlem: lör 01 okt 2005, 00:22

Inlägg av Thomas E »

Jag såg att två biljetter till matchen Sverige-England är uppe i $3000 på ebay. Det motsvarar en 45" platt-TV.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

citat:
Ursprungligen postat av Hellboy

Vi har problem med antennen här hemma så jag får inte in några kanaler, någon som vet om matcherna kommer att sändas via nätet?? PANIK



Vore jag som du skulle jag fixa det omgående. [:(]
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

citat:
Ursprungligen postat av Thomas E

Jag såg att två biljetter till matchen Sverige-England är uppe i $3000 på ebay. Det motsvarar en 45" platt-TV.



Och biljetterna är personliga. Det borde bli problem när man skall in på arenan. Eller så kanske dom har löst det.

Tänk på stämningen på arenan, Thomas. Den är värd mycket. Men drygt 20 papp, hmmm...
En KA 2/48 i hyfsat skick.[8)]
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

citat:
Ursprungligen postat av Thomas E

Jag såg att två biljetter till matchen Sverige-England är uppe i $3000 på ebay. Det motsvarar en 45" platt-TV.


Sanslöst... [:0]

Jag är visserligen intresserad av fotboll, men det finns gränser...
Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Inlägg: 949
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 17:55
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Seriefreak »

Jag är inte ett dug intresserad av fotboll, som ett uttryck lyder: Jag hade lite bollsinne när jag föddes, och det har jag tränat bort !
Användarvisningsbild
Lofty Peak
Fine
Inlägg: 535
Blev medlem: mån 06 mar 2006, 22:41
Ort: Sverige

Inlägg av Lofty Peak »

JAG SKA TILL VM!!

Tar tåget till Berlin om 2 timmar.
Ska se SWEDEN-TRINIDAD imorgon och sedan (20 juni) även SWEDEN-ENGLAND!
Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Inlägg: 949
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 17:55
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Seriefreak »

Gött för dig [:)]
Användarvisningsbild
Rickard
Very Good
Inlägg: 95
Blev medlem: ons 31 maj 2006, 22:29
Ort: Skåne

Inlägg av Rickard »

Jag är inte speciellt intresserad av sport egentligen, men när det är stora mästerskap och sånt så brukar jag följa det.
So far, so good, so what!
Skriv svar