Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av APenny4YourThoughts »

madam_mim skrev:
APenny4YourThoughts skrev:
madam_mim skrev:Vad har du för Tradera-alias själv? Eller vågar du inte sälja där för o bli sönder-analyserad? Kram Nu vet jag att detta är fel tråd, men varför är de flesta serie-nördar så pigga på o klanka på andra, varför ger ni inga tips om bra auktioner? Är det snikenhet, eller har inget av värde dykt upp sen i juni????


Bor du i Dorotea?


Näe i Vilhelmina. Men jag är inte intresserad av det hon sålde, är inte serie-relaterat.


Haha. Jag vilar mitt fall där.
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
madam_mim
Very Good
Inlägg: 78
Blev medlem: sön 24 aug 2008, 01:52
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av madam_mim »

APenny4YourThoughts skrev:
madam_mim skrev:Vad har du för Tradera-alias själv? Eller vågar du inte sälja där för o bli sönder-analyserad? Kram Nu vet jag att detta är fel tråd, men varför är de flesta serie-nördar så pigga på o klanka på andra, varför ger ni inga tips om bra auktioner? Är det snikenhet, eller har inget av värde dykt upp sen i juni????


Bor du i Dorotea?

Jag "klankar" för att det där är en säljare som är genuint rolig utan att veta om det själv. Jag gissar att du och jag har olika syn på humor. Jag gillar inte Stefan och Krister, tex.


Jag gillar inte heller dom, men tolererar att andra gör det. Var stod det att man skulle hämta sakerna i Dorotea? Humor inbegriper mycket och jag älskar bl.a. Monty Python, men att du raljerar över nån stackare(som inte säljer nåt serie-relaterat) är väl inte det roligaste jag sett.
Därav att jag gärna vill höra om du har nåt Tradera-alias, så man kan se hur roliga annonser du har. Detta är ju ändå en 'crazy' tråd.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av APenny4YourThoughts »

madam_mim skrev:
APenny4YourThoughts skrev:
madam_mim skrev:Vad har du för Tradera-alias själv? Eller vågar du inte sälja där för o bli sönder-analyserad? Kram Nu vet jag att detta är fel tråd, men varför är de flesta serie-nördar så pigga på o klanka på andra, varför ger ni inga tips om bra auktioner? Är det snikenhet, eller har inget av värde dykt upp sen i juni????


Bor du i Dorotea?

Jag "klankar" för att det där är en säljare som är genuint rolig utan att veta om det själv. Jag gissar att du och jag har olika syn på humor. Jag gillar inte Stefan och Krister, tex.


Jag gillar inte heller dom, men tolererar att andra gör det. Var stod det att man skulle hämta sakerna i Dorotea? Humor inbegriper mycket och jag älskar bl.a. Monty Python, men att du raljerar över nån stackare(som inte säljer nåt serie-relaterat) är väl inte det roligaste jag sett.
Därav att jag gärna vill höra om du har nåt Tradera-alias, så man kan se hur roliga annonser du har. Detta är ju ändå en 'crazy' tråd.


Är du allvarlig nu? Du tycker inte att det är ens lite kul att någon pumpar ut 1kr-auktioner (där de flesta blir osålda) med totalt värdelöst skit och dessutom skriver en smärre essä i auktionsbeskrivningen? Vilken standup-komiker som helst skulle jubla över sånt material. John Cleese också.

Säljaren finns i Dorotea och accepterar avhämtning.

Mitt Tradera-alias är väl helt ointressant i sammanhanget? För att inte riskera att förolämpa en medforumit så avhåller jag mig från ytterligare kommentarer kring det här, tror jag.
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
madam_mim
Very Good
Inlägg: 78
Blev medlem: sön 24 aug 2008, 01:52
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av madam_mim »

APenny4YourThoughts skrev:
madam_mim skrev:
APenny4YourThoughts skrev:
madam_mim skrev:Vad har du för Tradera-alias själv? Eller vågar du inte sälja där för o bli sönder-analyserad? Kram Nu vet jag att detta är fel tråd, men varför är de flesta serie-nördar så pigga på o klanka på andra, varför ger ni inga tips om bra auktioner? Är det snikenhet, eller har inget av värde dykt upp sen i juni????


Bor du i Dorotea?

Jag "klankar" för att det där är en säljare som är genuint rolig utan att veta om det själv. Jag gissar att du och jag har olika syn på humor. Jag gillar inte Stefan och Krister, tex.


Jag gillar inte heller dom, men tolererar att andra gör det. Var stod det att man skulle hämta sakerna i Dorotea? Humor inbegriper mycket och jag älskar bl.a. Monty Python, men att du raljerar över nån stackare(som inte säljer nåt serie-relaterat) är väl inte det roligaste jag sett.
Därav att jag gärna vill höra om du har nåt Tradera-alias, så man kan se hur roliga annonser du har. Detta är ju ändå en 'crazy' tråd.


Är du allvarlig nu? Du tycker inte att det är ens lite kul att någon pumpar ut 1kr-auktioner (där de flesta blir osålda) med totalt värdelöst skit och dessutom skriver en smärre essä i auktionsbeskrivningen?

Mitt Tradera-alias är väl helt ointressant i sammanhanget? För att inte riskera att förolämpa en medforumit så avhåller jag mig från ytterligare kommentarer kring det här, tror jag.


Lite putt? Jag är aldrig/alltid allvarlig, bara så du vet, Men värdelös skit eller ej(vem vet,vissa fånar betalar tydligen runda summor för s.k. serietidningar) , men , utan att veta, säljaren kanske är 7 år/98 år/tokig/smart??. vad vet jag. Raljerande bör göras med finess, o du får gärna förolämpa mej, jag tål det, men att förolämpa utan mening saknar väl mening? Kram på dej
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av Labrador Road 26 »

Denna tråd är till för att visa auktioner eller annonser som är underhållande på ett eller annat sätt. Den är inte till för att klanka ner på folk för att de valt att lägga upp auktioner på en vis vara eller utformat texten på ett visst sätt. Det är alltså auktionerna/annonserna som är föremål för tråden, inte personen bakom dem.

Med andra ord, inget som helst sågande av personer.

/Admin


Angående att skriva långa och underhållande beskrivningar så finns det nog ingen som toppar Huvet under armen (som även är medlem här).
http://www.tradera.com/category/categor ... gnr=212730

Det finns för övrigt en tråd om vad medlemmarna på Serieforum har för namn på Tradera, inte för att hitta fel utan för att kanske undvika onödig prisstegring.
viewtopic.php?f=17&t=1748
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
madam_mim
Very Good
Inlägg: 78
Blev medlem: sön 24 aug 2008, 01:52
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av madam_mim »

Labrador Road 26 skrev:Denna tråd är till för att visa auktioner eller annonser som är underhållande på ett eller annat sätt. Den är inte till för att klanka ner på folk för att de valt att lägga upp auktioner på en vis vara eller utformat texten på ett visst sätt. Det är alltså auktionerna/annonserna som är föremål för tråden, inte personen bakom dem.

Med andra ord, inget som helst sågande av personer.

/Admin


Angående att skriva långa och underhållande beskrivningar så finns det nog ingen som toppar Huvet under armen (som även är medlem här).
http://www.tradera.com/category/categor ... gnr=212730

Det finns för övrigt en tråd om vad medlemmarna på Serieforum har för namn på Tradera, inte för att hitta fel utan för att kanske undvika onödig prisstegring.
http://www.serieforum.se/viewtopic.php?f=17&t=1748


Visa ord som vanligt från admin och jag ber om ursäkt för min del i detta, men jag ogillar att se folk 'hängas ut' om de inte är rent kriminella och att acceptera avhämtning i Dorotea är för mej helt OK!
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av APenny4YourThoughts »

madam_mim skrev:Visa ord som vanligt från admin och jag ber om ursäkt för min del i detta, men jag ogillar att se folk 'hängas ut' om de inte är rent kriminella och att acceptera avhämtning i Dorotea är för mej helt OK!


Om inte den säljaren jag hänvisade till går in under kategorin "tokigt" så vet jag ärligt talat inte varför den här tråden finns överhuvudtaget. Hon är till och med tokrolig. Att du inte förstår vad som är kul med avhämtning av en stickad glass gjord på rest-garner som säljer för 1kr i Dorotea är nästan också lite kul.

Det var kanske lite onödigt att raljera i inlägget. Jag kunde låtit annonserna tala för sig själva, men jag fick uppfattningen att ämnesrubriken för tråden, och tidigare inlägg, gav en viss frihet åt det hållet.
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av Labrador Road 26 »

APenny4YourThoughts skrev:Det var kanske lite onödigt att raljera i inlägget.

Ja det tycker jag. Det gäller dessutom att hålla balansgången mellan att det är auktionerna som är roliga/tokiga och säljaren som är det. Visst dessa går ofta hand i hand, men fokus bör ligga på auktionen inte personen. Trådens syfte är att ha lite lättsam underhållning när det blivit lite galet i en auktion, det är inte frågan om förnedring gentemot säljare (eller köpare om det nu skulle vara fallet någon gång).

Det är en rejäl skillnad mot att bara länka till en auktion där det står att Tintin-albumet heter Kokos i lasten och att ha en utförlig genomgång på varenda liten sak en säljare gjort "fel" i sina auktioner. Det första är godkänt här det andra är det INTE.

/Admin


Att det nämns att det finns pälsdjur i auktionen är inte det minsta konstigt, det är väl snarast kutym precis som om sakerna kommer från tobaksrökares hem. En upplysning till allergiker med andra ord.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av Nima »

madam_mim skrev:Nu vet jag att detta är fel tråd, men varför är de flesta serie-nördar så pigga på o klanka på andra, varför ger ni inga tips om bra auktioner? Är det snikenhet, eller har inget av värde dykt upp sen i juni????


Vill bara skriva att det finns en tråd om ämnet.
viewtopic.php?f=17&t=4612
Du kan ju alltid länka till sånt du tycker är prisvärt!

Slut OT.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av Labrador Road 26 »

kungnima skrev:
madam_mim skrev:Nu vet jag att detta är fel tråd, men varför är de flesta serie-nördar så pigga på o klanka på andra, varför ger ni inga tips om bra auktioner? Är det snikenhet, eller har inget av värde dykt upp sen i juni????


Vill bara skriva att det finns en tråd om ämnet.
viewtopic.php?f=17&t=4612
Du kan ju alltid länka till sånt du tycker är prisvärt!

Slut OT.

Nästan säker på att det var den tråden madam_mim syftade på när hon hänvisade till juni, då senaste inlägget i den tråden är från tis 29 jun 2010, 20:05.

Förhoppningsvis är dock de flesta serienördar inte pigga på att klanka på andra, utan jag hoppas det är undantag som skett.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Joakim Gunnarsson
Fine
Inlägg: 509
Blev medlem: tis 10 jun 2008, 22:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av Joakim Gunnarsson »

Jag förstår inte varför boken är listad som utländsk Disneyserie
och jag gillar inte säljare som lägger saker i fel kategorier. [V]
http://www.tradera.com/auction/viewitem ... =117010391

[Med en sådan boktitel kunde jag bara inte låta bli ... ]
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av Labrador Road 26 »

Kul att Tintin fått nya kompisar numera, även om denne troligen är på någon annan planet sedan ett tag tillbaka.
http://www.tradera.com/Figur-Tintin-s-k ... _117424466
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
pogono
Fine
Inlägg: 529
Blev medlem: sön 24 jan 2010, 09:58
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av pogono »

Sjuttsingen också, budgivningen verkar aldrig komma i gång...
http://www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid=117541433
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av burnout »

Vad heter säljaren???
Detta är 10000:- frågan i "Vem Vet Finalen" [:D] [:D] [:D]
http://www.tradera.com/7st-Star-Trek-ti ... _117241036
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av Labrador Road 26 »

burnout skrev:Vad heter säljaren???
Detta är 10000:- frågan i "Vem Vet Finalen" [:D] [:D] [:D]
http://www.tradera.com/7st-Star-Trek-ti ... _117241036

Den där fisken har varit uppe till diskussione tidigare, i denna tråd tror jag. Själv förstår jag inte hur Tradera kan godkänna aliaset. Ringer man supporten blir det ju hopplöst att uttala namnet. Påminner on när Hassan ringer till någon affär och beskriver en EAN-kod, smalt streck, tjockare streck, två smala streck och så vidare.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av jens-olof »

burnout skrev:Vad heter säljaren???
Detta är 10000:- frågan i "Vem Vet Finalen" [:D] [:D] [:D]
http://www.tradera.com/7st-Star-Trek-ti ... _117241036


"I smell something fishy"?

Jens
Användarvisningsbild
madam_mim
Very Good
Inlägg: 78
Blev medlem: sön 24 aug 2008, 01:52
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av madam_mim »

APenny4YourThoughts skrev:
madam_mim skrev:Visa ord som vanligt från admin och jag ber om ursäkt för min del i detta, men jag ogillar att se folk 'hängas ut' om de inte är rent kriminella och att acceptera avhämtning i Dorotea är för mej helt OK!


Om inte den säljaren jag hänvisade till går in under kategorin "tokigt" så vet jag ärligt talat inte varför den här tråden finns överhuvudtaget. Hon är till och med tokrolig. Att du inte förstår vad som är kul med avhämtning av en stickad glass gjord på rest-garner som säljer för 1kr i Dorotea är nästan också lite kul.

Det var kanske lite onödigt att raljera i inlägget. Jag kunde låtit annonserna tala för sig själva, men jag fick uppfattningen att ämnesrubriken för tråden, och tidigare inlägg, gav en viss frihet åt det hållet.


Jag är nästan helt befriad från humor, tycker inte det är superkul o analysera sönder 'Dorotea-kvinnan' men en sak är lite rolig faktiskt. Dina expert-utlåtanden angående Alfa Fotbollsbilder är faktiskt kul, men jag skulle aldrig gå så långt att jag tok-förklarade dej, skrattet fastnar ju om du är tokig på riktigt ;) Alltså, jag tycker tok-trådar är jätteskojiga, och du skrev några roliga saker, men om 'Dorotea-kvinnan' samlar på serier o loggar in här kanske hon blir lite lessen o läsa att det mesta hon gör är så fel. Jag ångrar att jag la mej i detta, ganska ointressant o läsa för övriga, så stryk gärna hela denna pseudo-debatt. JAg lovar o komma med mer konstruktiva inlägg inom kort.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av APenny4YourThoughts »

madam_mim skrev:
APenny4YourThoughts skrev:
madam_mim skrev:Visa ord som vanligt från admin och jag ber om ursäkt för min del i detta, men jag ogillar att se folk 'hängas ut' om de inte är rent kriminella och att acceptera avhämtning i Dorotea är för mej helt OK!


Om inte den säljaren jag hänvisade till går in under kategorin "tokigt" så vet jag ärligt talat inte varför den här tråden finns överhuvudtaget. Hon är till och med tokrolig. Att du inte förstår vad som är kul med avhämtning av en stickad glass gjord på rest-garner som säljer för 1kr i Dorotea är nästan också lite kul.

Det var kanske lite onödigt att raljera i inlägget. Jag kunde låtit annonserna tala för sig själva, men jag fick uppfattningen att ämnesrubriken för tråden, och tidigare inlägg, gav en viss frihet åt det hållet.


Jag är nästan helt befriad från humor, tycker inte det är superkul o analysera sönder 'Dorotea-kvinnan' men en sak är lite rolig faktiskt. Dina expert-utlåtanden angående Alfa Fotbollsbilder är faktiskt kul, men jag skulle aldrig gå så långt att jag tok-förklarade dej, skrattet fastnar ju om du är tokig på riktigt ;) Alltså, jag tycker tok-trådar är jätteskojiga, och du skrev några roliga saker, men om 'Dorotea-kvinnan' samlar på serier o loggar in här kanske hon blir lite lessen o läsa att det mesta hon gör är så fel. Jag ångrar att jag la mej i detta, ganska ointressant o läsa för övriga, så stryk gärna hela denna pseudo-debatt. JAg lovar o komma med mer konstruktiva inlägg inom kort.


Mina expertutlåtanden? "Smickrare där. [8] "

Någon frågade om värdet påverkades mycket av att bilderna var inklistrade i album och jag svarade att det inte gör det under förutsättning att de går att få loss. Är det det du tänker på? Alfabildssamlare och filmissamlare känner jag som ett ganska tåligt släkte där skick inte är avgörande för om de är intresserade eller inte. Jag förstår att du har en annan uppfattning?

Av alla mina dåliga inlägg valde du alltså det här för att på ett "trevligt och klämmigt" sätt idiotförklara mig? Jag är smickrad att du har suttit några kvällar den här veckan och letat genom alla mina poster. Själv hade jag nog kunnat hitta en 15-20 andra inlägg som är långt under normalbegåvning.

Med tanke på dina löften ser jag fram emot ett konstruktivt och förklarande svar kring Alfabilderna. Det låter som att du sitter inne med många sanningar som bara väntar på att få en lyssnare.
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
madam_mim
Very Good
Inlägg: 78
Blev medlem: sön 24 aug 2008, 01:52
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av madam_mim »

APenny4YourThoughts skrev:
madam_mim skrev:
APenny4YourThoughts skrev:
madam_mim skrev:Visa ord som vanligt från admin och jag ber om ursäkt för min del i detta, men jag ogillar att se folk 'hängas ut' om de inte är rent kriminella och att acceptera avhämtning i Dorotea är för mej helt OK!


Om inte den säljaren jag hänvisade till går in under kategorin "tokigt" så vet jag ärligt talat inte varför den här tråden finns överhuvudtaget. Hon är till och med tokrolig. Att du inte förstår vad som är kul med avhämtning av en stickad glass gjord på rest-garner som säljer för 1kr i Dorotea är nästan också lite kul.

Det var kanske lite onödigt att raljera i inlägget. Jag kunde låtit annonserna tala för sig själva, men jag fick uppfattningen att ämnesrubriken för tråden, och tidigare inlägg, gav en viss frihet åt det hållet.


Jag är nästan helt befriad från humor, tycker inte det är superkul o analysera sönder 'Dorotea-kvinnan' men en sak är lite rolig faktiskt. Dina expert-utlåtanden angående Alfa Fotbollsbilder är faktiskt kul, men jag skulle aldrig gå så långt att jag tok-förklarade dej, skrattet fastnar ju om du är tokig på riktigt ;) Alltså, jag tycker tok-trådar är jätteskojiga, och du skrev några roliga saker, men om 'Dorotea-kvinnan' samlar på serier o loggar in här kanske hon blir lite lessen o läsa att det mesta hon gör är så fel. Jag ångrar att jag la mej i detta, ganska ointressant o läsa för övriga, så stryk gärna hela denna pseudo-debatt. JAg lovar o komma med mer konstruktiva inlägg inom kort.


Mina expertutlåtanden? "Smickrare där. [8] "

Någon frågade om värdet påverkades mycket av att bilderna var inklistrade i album och jag svarade att det inte gör det under förutsättning att de går att få loss. Är det det du tänker på? Alfabildssamlare och filmissamlare känner jag som ett ganska tåligt släkte där skick inte är avgörande för om de är intresserade eller inte. Jag förstår att du har en annan uppfattning?

Av alla mina dåliga inlägg valde du alltså det här för att på ett "trevligt och klämmigt" sätt idiotförklara mig? Jag är smickrad att du har suttit några kvällar den här veckan och letat genom alla mina poster. Själv hade jag nog kunnat hitta en 15-20 andra inlägg som är långt under normalbegåvning.

Med tanke på dina löften ser jag fram emot ett konstruktivt och förklarande svar kring Alfabilderna. Det låter som att du sitter inne med många sanningar som bara väntar på att få en lyssnare.


Jag är inte ute efter en vendetta, men eftersom du gärna attackerar o 'tok-förklarar' andra, så ville jag bara visa med ett exempel hur lätt även du kan bli ifrågasatt. Om du träffar nån samlare av bilder så kan denne nog gärna förklara vilka krav dom har på bra skick. Speciellt gäller detta Alfa-bilder eftersom dom har ganska intressant fakta om spelaren ifråga på baksidan. Alla samlare av bilder vill ha perfekta bilder, och framförallt ska baksidan vara perfekt om den består av text. Du ser dej nog som lite större än vad jag tycker om du tror att jag lusläst dina inlägg och avvaktat 'rätt tillfälle'.
Jag ville egentlgien glömma denna struntdebatt, men när du gick till attack mot nån gammal dam som ville reglera ett köp av Krusty(tror jag, och har inga åsikter om den affären, förutom att Krusty verkar vara extremt schysst som lät köpet gå tillbaka) så ville jag bara låta dej smaka lite på din egen medicin. Eftersom du till motsats mot mej uppskattar humor så är jag lite förvånad över att du inte verkar gilla att jag skämtade om dina 'kunskaper' om samlarbilder.
Våran diskussion känns meningslös och jag hoppas den stryks , men tål du inte kritik så borde du kanske vara sparsam med o dela ut den själv.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av APenny4YourThoughts »

madam_mim skrev:
Jag är inte ute efter en vendetta, men eftersom du gärna attackerar o 'tok-förklarar' andra, så ville jag bara visa med ett exempel hur lätt även du kan bli ifrågasatt. Om du träffar nån samlare av bilder så kan denne nog gärna förklara vilka krav dom har på bra skick. Speciellt gäller detta Alfa-bilder eftersom dom har ganska intressant fakta om spelaren ifråga på baksidan. Alla samlare av bilder vill ha perfekta bilder, och framförallt ska baksidan vara perfekt om den består av text. Du ser dej nog som lite större än vad jag tycker om du tror att jag lusläst dina inlägg och avvaktat 'rätt tillfälle'.
Jag ville egentlgien glömma denna struntdebatt, men när du gick till attack mot nån gammal dam som ville reglera ett köp av Krusty(tror jag, och har inga åsikter om den affären, förutom att Krusty verkar vara extremt schysst som lät köpet gå tillbaka) så ville jag bara låta dej smaka lite på din egen medicin. Eftersom du till motsats mot mej uppskattar humor så är jag lite förvånad över att du inte verkar gilla att jag skämtade om dina 'kunskaper' om samlarbilder.
Våran diskussion känns meningslös och jag hoppas den stryks , men tål du inte kritik så borde du kanske vara sparsam med o dela ut den själv.


Jag tål hur mycket kritik som helst, om den är saklig och går att förstå.

"Under förutsättning att de går att få loss" var nyckelord i inlägget. Vilka av de åtta orden vill du ha förklarade?
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Skriv svar