Mina teckningar

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
emre
Good
Inlägg: 11
Blev medlem: mån 22 feb 2010, 02:41
Ort: Stockholm

Mina teckningar

Inlägg av emre »

random stuff...

Dylan Dog
Bild
Bild
Bild

Tex Willer
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av Allan Kämpe »

Väldigt snygga bilder! Har du någon serie på gång? Annars kan jag tänka mig att det finns ett flertal här på serieforum (inklusive mig) som skulle kunna tänka sig att skriva seriemanus åt dig för t.ex. en westernserie!
Patrik A
Fine
Inlägg: 361
Blev medlem: tis 16 mar 2010, 19:21
Ort: Knivsta

Re: Mina teckningar

Inlägg av Patrik A »

Håller med föregående talare, det är väldigt stiliga bilder!
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Mina teckningar

Inlägg av Peral »

Bravo! En till Dylan Dog fan ser jag, Det är en serie som jag saknar!
Användarvisningsbild
luckylök
Fine
Inlägg: 220
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 14:17
Ort: Knivsta

Re: Mina teckningar

Inlägg av luckylök »

Riktigt riktigt stiligt.
Det absolut bästa var Western bilderna. Fortsätt, och följ på Allan Kämpes förslag
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Mina teckningar

Inlägg av Wakuran »

Jag gillar första Dylan-bilden, framför allt. Kul med fans av Bonelli-förlaget.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
emre
Good
Inlägg: 11
Blev medlem: mån 22 feb 2010, 02:41
Ort: Stockholm

Re: Mina teckningar

Inlägg av emre »

wow! tack för alla era kommentarer!

Allan Kämpe skrev:Annars kan jag tänka mig att det finns ett flertal här på serieforum (inklusive mig) som skulle kunna tänka sig att skriva seriemanus åt dig för t.ex. en westernserie!

I am all yours, jag skulle älska att göra en westernserie!
Användarvisningsbild
Zara Hero
Very Fine
Inlägg: 1355
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 15:15

Re: Mina teckningar

Inlägg av Zara Hero »

Och det ska vara en serie med en tjej som huvudfigur. Fast en som GÖR saker, inte som Comanche som faktiskt nästan blir helt överskuggad av Red Dust (Ok, ok, hon får skjuta ner boven i slutet på en historia, men för det mesta är hon inte med ALLS --- och det är fel och dumt.)

Hon ska ha en ljus mockajacka med fransar. En (på något sätt) speciell häst som har ett fint namn. Silverblixten? Hon ska vara snabbskjutande, renhjärtad och alltid komma till de svagas undsättning. Kanske ska hon vara av slavisk härkomst? Svetlana Southland. (Hon hette ursprungligen Kozlova, tills hon gifte sig med den ökände spelaren Jim Southland, som tyvärr blev mördad fegt med ett ryggskott. Mördaren Michael Myewok kom undan, men Svetlana är ständigt på jakt efter denne stygge odygdspåse. Han kommer alltid undan, men hon planerar att en dag sätta en ärta mitt i magen på honom. En ärta av bly, som aldrig kommer att utvecklas till någon ärtplanta. Ha ha! Där fick du! brukar hon säga i sina febriga hämnddrömmar....)
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Mina teckningar

Inlägg av Peral »

Bravo ZH! Fick du ned allt det på ett system-kvitto medan du stod i kön på ICA medan du väntade på att en gubbe skulle köpa snus? [;)] Grattis emre där har du ett helt synopsis framtrollat!
Användarvisningsbild
Zara Hero
Very Fine
Inlägg: 1355
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 15:15

Re: Mina teckningar

Inlägg av Zara Hero »

Peral skrev:Bravo ZH! Fick du ned allt det på ett system-kvitto medan du stod i kön på ICA medan du väntade på att en gubbe skulle köpa snus? [;)] Grattis emre där har du ett helt synopsis framtrollat!

Tro det eller ej, men jag har inte haft chans att köpa något dricka på hur länge som helst. Jag har blivit kidnappad av en skum liga (Och de var maskerade så jag såg inte vilka de var). Har suttit här, med internet som enda kontakt med yttervärlden i flera dagar nu... [:)] ). Den lilla idéskissen skrev jag faktiskt ned på sista sidan i en psalmbok som låg och skräpade här på golvet. Den hade fallit ur fickan på den av råttor delvis uppätna kåpan som sitter på nunneskelettet som är fastkedjat vid stenväggen. Pennan lyckades jag rycka åt mig från bröstfickan på en av angriparna precis innan de sövde mig med sprutan. Nu håller jag på att fila till en fin spets på pennan, det låter sig göras mot sandstensplattorna på gravhällarna. Nästa gång vakten kommer med soppa ska jag hugga honom i ögat. (Det här ska nog gå bra!)
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Mina teckningar

Inlägg av Peral »

OT Vad är det för soppa de bjuder på? SLUT OT
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av Allan Kämpe »

OK, jag börjar jobba på ett westernmanus och skickar det till dig via pm (personligt meddelande). Jag råder andra hugade manusförfattare att skicka sina manus till denna tecknarbegåvning.
Om vi tidsbegränsar möjligheten att skicka dig manus till säg sista september så har alla skribenter lite lagom tid att utveckla sina berättelser.
Mitt förslag är sedan att du får ytterligare en vecka på dig att bestämma dig för vilket seriemanus du vill jobba efter och att du publicerar ditt val i en ny tråd med seriens namn.
Detta är förstås bara ett förslag och du kanske har andra förslag på upplägg som skulle passa dig bättre.
Sedan är ju förhoppningen att serien kommer att hålla för professionell publicering. Men av vad jag sett på dina teckningar och min känsla av att det finns en drös personer här på serieforum som kan knåpa ihop läsvärda seriemanus så tror jag chansen absolut finns...
Användarvisningsbild
Olof Gustafsson
Very Fine
Inlägg: 1562
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 20:06
Ort: Stockholm, Sverige
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av Olof Gustafsson »

Mycket snygga västern-teckningar.
Mvh, Olof.
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av rkaj »

Både Dylan Dog och Tex Willer-bilderna tycker jag ärligt talat så lite väl "slaviskt avritade" ut, snygga detaljer kompositionen har blivit lite sned ibland på något sätt ... eller ... Nåja, jag kan inte riktigt förklara, men misstänker att de bilderna är "avritade" (men inte kalkerade).

De två sista bilderna, vildmarksmiljön och ängeln med demonerna tycker jag däremot känns mycket mer "äkta". Dessutom riktigt snygga i både komposition och detaljer! Mer sånt!

(Att rita av andras bilder är ett utmärkt sätt att lära sig, så jag har ingenting emot om det är det du har gjort på de första bilderna, men men de två sista som känns mer egna är mycket roligare att titta på!)
Användarvisningsbild
Zara Hero
Very Fine
Inlägg: 1355
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 15:15

Re: Mina teckningar

Inlägg av Zara Hero »

Peral skrev:OT Vad är det för soppa de bjuder på? SLUT OT

OT Mest vatten, ben och hårstrån. Verkar det som. Jag hällde diskret ut det i ett hörn... (Det löste sig förresten (om någon undrar), jag behövde inte använda pennan. [:)] )SLUT OT
emre
Good
Inlägg: 11
Blev medlem: mån 22 feb 2010, 02:41
Ort: Stockholm

Re: Mina teckningar

Inlägg av emre »

@Zara Hero: Jag gillar denna historia, men vi behöver mer detaljer tror jag, till exempel: vem är Michael Myewok, varför skjuter han Svetlana's man?

@Allan: Allt låter bra, jag ser fram emot att läsa alla manusen.

@Rasmus:De är inte avritade men jag har ritat dem första två (Dylan portraits) efter den tredje (som har ett ganska elakt ansikte), så jag sätt och studerade Dylan och sen gjort dessa teckningar. Kanske jag blev för mycket inspirerad. :)
emre
Good
Inlägg: 11
Blev medlem: mån 22 feb 2010, 02:41
Ort: Stockholm

Re: Mina teckningar

Inlägg av emre »

Skisser för Svetlana:

Bild
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av Allan Kämpe »

Klart godkända! Skulle vilja se dem tuschade också!
Patrik A
Fine
Inlägg: 361
Blev medlem: tis 16 mar 2010, 19:21
Ort: Knivsta

Re: Mina teckningar

Inlägg av Patrik A »

Riktigt stiliga de också!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Mina teckningar

Inlägg av Wakuran »

Fräknar! <3

Nej men seriöst, snygg skiss. Lägg gärna upp tuschad variant senare, också.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar