Bästa Manliga och kvinnliga Animerade figurer (Bildtråd)

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Tobbe9975
Kontakt:

Bästa Manliga och kvinnliga Animerade figurer (Bildtråd)

Inlägg av Tobbe9975 »

Vilken eller vilka Animerade figurer tycker ni om?
Lägg upp bilder på dem och en liten förklaring varför ni gillar dem.

Först på min lista har vi Odjuret från Beauty and the beast (Disney)
Bild
Jag vet inte varför men den här har varit min favorit sen jag såg filmen första gången.

och sen kommer förstås Belle från Beauty and the beast (Disney)
Bild
Ännu en gång jag vet inte varför men det är någonting jag bara gillar med den här karaktären

En annan manlig figur jag gillar är Optimus Prime från Transformers Animated
Bild
Den här vet jag varför jag gillar, han är en "underdog" som går igen om en stor förändring under serien och blir en hjälte.

Sen har vi Demona från Gargoyles
Bild
Svårt att ogilla en bra skriven skurk eller vad säger ni?

Så vilka figurer gillar ni bäst?
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Re: Bästa Manliga och kvinnliga Animerade figurer (Bildtråd)

Inlägg av Agentum »

Bäst är Batman TAS särskilt rösten, det är den jag hör när jag läser serien iaf, jag kan inte med den filmiska hesa röst som används nu.

Bild

Dålig bild men cool.
9mm, i'm never further away than that.
kajsamaj

Inlägg av kajsamaj »

Bild
Bild
Bild

Zuko och Azula från Avatar: the Last Airbender. Azula är nog min favoritskurk, någonsin. Och Zukos inre kamp mellan gott och ont är också oslagbar. För att inte tala om hans kamp mot den mer ondskefulla sidan av hans familj.

Bild

Sen älskar jag förstås alla karaktärer från AtLA. Jag ska inte posta bilder av alla, för då kan jag inte sluta och så tröttnar ni på mig, men jag lär väl ta upp Aang också. Han är världens mäktigaste tolvåring. Och han har en stor, blå pil i pannan. Hur kan man inte älska det?

Bild
Bild

Sorry för alla bilderna. Jag är väldigt, väldigt entusiastisk när det gäller AtLA. Och om man ska vara långsökt så är det faktiskt tack vare att jag tittade på det som jag så småningom fastnade för att läsa serier. (Bara jag inte behöver redovisa det sambandet!)

Jag måste se om alla avsnitten nu, känner jag. Och snart kommer spelfilmen ut också. (Urk. Hollywood våldtar ännu ett fandom.)
Tobbe9975
Kontakt:

Inlägg av Tobbe9975 »

kajsamaj skrev:Bild
Bild
Bild

Zuko och Azula från Avatar: the Last Airbender. Azula är nog min favoritskurk, någonsin. Och Zukos inre kamp mellan gott och ont är också oslagbar. För att inte tala om hans kamp mot den mer ondskefulla sidan av hans familj.

Bild

Sen älskar jag förstås alla karaktärer från AtLA. Jag ska inte posta bilder av alla, för då kan jag inte sluta och så tröttnar ni på mig, men jag lär väl ta upp Aang också. Han är världens mäktigaste tolvåring. Och han har en stor, blå pil i pannan. Hur kan man inte älska det?

Bild
Bild

Sorry för alla bilderna. Jag är väldigt, väldigt entusiastisk när det gäller AtLA. Och om man ska vara långsökt så är det faktiskt tack vare att jag tittade på det som jag så småningom fastnade för att läsa serier. (Bara jag inte behöver redovisa det sambandet!)

Jag måste se om alla avsnitten nu, känner jag. Och snart kommer spelfilmen ut också. (Urk. Hollywood våldtar ännu ett fandom.)

Jag håller helt med, Avatar är en av de bästa serierna någonsin (förutom alla frågetecken på slutet)
Det är ingenting fel med att vara väldigt entusiastisk jag är likadan med några av Disneyfilmerna.
och jag borde tacka dig för jag tänkte inte ens på Zuko och Azula när jag startade tråden (Skäms) :oops:
kajsamaj

Inlägg av kajsamaj »

Tobbe9975 skrev:Jag håller helt med, Avatar är en av de bästa serierna någonsin (förutom alla frågetecken på slutet)
Det är ingenting fel med att vara väldigt entusiastisk jag är likadan med några av Disneyfilmerna.
och jag borde tacka dig för jag tänkte inte ens på Zuko och Azula när jag startade tråden (Skäms) :oops:

Jag fortsätter att hoppas på en fjärde säsong som ska förklara allt. Särskilt vill jag veta vad som hände med Ursa. Det är så frustrerande när de säger att det inte blir något mer, och så avslutar de med sådana scener.

Haha, jag brukar vanligtvis försöka tona ner min inre fangirl. Min tolvåriga lillebror tycker att jag är barnslig. Men man får väl vara barn, nu när man äntligen är vuxen. (Tyvärr så delar inte mina jämnåriga heller min glöd. De föredrar Twilight. Vad är det för fel på dagens ungdom?!)
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint

Inlägg av Labrador Road 26 »

kajsamaj skrev:Sorry för alla bilderna.

Ingen fara, tråden handlar ju just om det, och serier i allmänhet är ett väldigt grafiskt medium så bilder skadar inte. I mitt tycke livar det alltid upp trådarna med lite illustrativa bilder om det som diskuteras.

OT.

Hur är det med Avatar förresten, de har ingen copyright på själva namnet? Tänker på Camerons rulle som kom nyligen som heter samma sak. Slut OT.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
kajsamaj

Inlägg av kajsamaj »

Labrador Road 26 skrev:Ingen fara, tråden handlar ju just om det, och serier i allmänhet är ett väldigt grafiskt medium så bilder skadar inte. I mitt tycke livar det alltid upp trådarna med lite illustrativa bilder om det som diskuteras.

OT.

Hur är det med Avatar förresten, de har ingen copyright på själva namnet? Tänker på Camerons rulle som kom nyligen som heter samma sak. Slut OT.

Så länge alla är okej med det. Ibland blir det lite segt för vissa att öppna trådar med mycket bilder i dem, bara. Och jag brukar ofta posta lite mer än jag tänkt mig.

Själva serien heter "Avatar: the Last Airbender", men filmen kommer bara heta "The Last Airbender". Jag saknar att bara kunna kalla det för "Avatar" och så förstår folk vad jag pratar om. Nu måste jag konstant förklara att Zuko inte är en stor och blå inföding på en planet långt borta, och att karaktärerna i Camerons film tyvärr inte kan flytta stenblock med ren viljestyrka.

Men i vilket fall, ordet "avatar" har ju funnits länge. Det är ju inte som om Cameron stulit något. Även fastän man känner sig lite bestulen som AtLA-fan.
Användarvisningsbild
bas03
Fine

Inlägg av bas03 »

Labrador Road 26 skrev:
kajsamaj skrev:Sorry för alla bilderna.

Ingen fara, tråden handlar ju just om det, och serier i allmänhet är ett väldigt grafiskt medium så bilder skadar inte. I mitt tycke livar det alltid upp trådarna med lite illustrativa bilder om det som diskuteras.

OT.

Bilder är bra! Mera bilder! Däremot behöver man inte ta med bilder när man citerar, finns ingen mening med att se samma bilder flera ggr och jobbigt att läsa när det bara blir ett nytt inlägg (en radda citat med bilder) per sida.
Tobbe9975
Kontakt:

Inlägg av Tobbe9975 »

kajsamaj skrev:Jag fortsätter att hoppas på en fjärde säsong som ska förklara allt. Särskilt vill jag veta vad som hände med Ursa. Det är så frustrerande när de säger att det inte blir något mer, och så avslutar de med sådana scener.

Haha, jag brukar vanligtvis försöka tona ner min inre fangirl. Min tolvåriga lillebror tycker att jag är barnslig. Men man får väl vara barn, nu när man äntligen är vuxen. (Tyvärr så delar inte mina jämnåriga heller min glöd. De föredrar Twilight. Vad är det för fel på dagens ungdom?!)

Ja det hade varit helt perfekt men jag tvivlar på att det kommer att hända.

Ja jag förstår vad du menar, jag är 19 år och det är inte så många jämnåriga som gillar animerad film (iallafall här uppe)
och jag tycker att man får "vara barn" så länge man vill.
Användarvisningsbild
Svartslipsen
Very Fine

Inlägg av Svartslipsen »

Kom hit för att nämna Azula, men upptäckte att kajsamaj förekommit mig. Hursomhelst, en förstklassig skurk från en utmärkt TV-serie.

Fast, min absoluta favorit-karaktär i "Avatar", måste vara Draken från Väst själv; General Iroh, han är fantastisk.

Bild

Övriga favoriter:

Porco Rosso (från filmen med samma namn)

Bild

David Xanatos

Bild

Förmodligen den smartaste av alla Disney-skurkar, för er som inte känner till Xanatos så länkar jag nedan till en video som visar vilken magnifik jävel denne man är.

http://www.youtube.com/watch?v=ttB3neLvNCo

Jokern

Bild

Mark Hamill-versionen såklart, min absoluta favorit-version av karaktären; det är skrattet som gör det.

Ladd Russo (från Baccano!)

Bild

Ladd får mig att tänka på Jokern, så tillvida att han inte har några försonande drag (om man inte räknar med det faktum att han verkligen tycks älska sin flickvän) men är så fantastiskt underhållande att man helt enkelt inte kan hata honom.

Char Aznable

Bild

Den arketypiska Gundam-antagonisten och en av de mest ikoniska karaktärerna i animé. Att han dessutom är en av de coolaste karaktärerna någonsin skadar inte heller.

Samt många, många fler karaktärer som jag inte orkar posta nu.
Living well is the best revenge
Tobbe9975
Kontakt:

Inlägg av Tobbe9975 »

Svartslipsen skrev:Fast, min absoluta favorit-karaktär i "Avatar", måste vara Draken från Väst själv; General Iroh, han är fantastisk.

Bild

Övriga favoriter:

David Xanatos

Bild

Förmodligen den smartaste av alla Disney-skurkar, för er som inte känner till Xanatos så länkar jag nedan till en video som visar vilken magnifik jävel denne man är.

http://www.youtube.com/watch?v=ttB3neLvNCo

Jokern

Bild

Mark Hamill-versionen såklart, min absoluta favorit-version av karaktären; det är skrattet som gör det.

Samt många, många fler karaktärer som jag inte orkar posta nu.

Håller helt klart med om dessa figurer speciellt General Iroh han är en sån figur man bara måste gilla.

Xanatos var en ganska annorlunda spin på korrupt äffärsman som blev en helt otrolig skurk.

Jokern behöver jag säga mer?
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint

Inlägg av Nima »

Tänkte precis själv klistra in en joker. Dock från animated series. Helt klart en stor favorit! [^]

Bild

Karaktärerna från ''De Tre Vännerna Och Jerry'' är alla favoriter. Speciellt Frank [:o)]

Bild

Maleficent/den onda fen är nog en av disneys absolut bästa karaktärer. Hoppas Tim Burton verkligen gör en film ur hennes perspektiv. Hans fru Bonham Carter skulle passa för rollen! [:)]

Bild

Redlige John från pinocchio är pimp! [^]
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Svartslipsen
Very Fine

Inlägg av Svartslipsen »

kungnima skrev:Maleficent/den onda fen är nog en av disneys absolut bästa karaktärer. Hoppas Tim Burton verkligen gör en film ur hennes perspektiv. Hans fru Bonham Carter skulle passa för rollen!

Nej tack, inte för att jag har något emot historier berättade från skurkens sida, men vissa skurkar behöver inte göras sympatiska och Maleficent är en av dem. Personligen anser jag att det skulle reducera karaktären om vi fick reda på att anledningen till hennes ondska var att hon hade en taskig relation till sin far som barn (om det är Burton som ligger bakom filmen, så kommer detta med stor säkerhet vara anledningen).

För övrigt har Burton gjort någon film de senaste tio åren som inte involverat Depp & Bonham Carter i någon viktig roll? Lite omväxling skulle inte skada.
Living well is the best revenge
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint

Inlägg av Nima »

Svartslipsen skrev:
kungnima skrev:Maleficent/den onda fen är nog en av disneys absolut bästa karaktärer. Hoppas Tim Burton verkligen gör en film ur hennes perspektiv. Hans fru Bonham Carter skulle passa för rollen!

Nej tack, inte för att jag har något emot historier berättade från skurkens sida, men vissa skurkar behöver inte göras sympatiska och Maleficent är en av dem. Personligen anser jag att det skulle reducera karaktären om vi fick reda på att anledningen till hennes ondska var att hon hade en taskig relation till sin far som barn (om det är Burton som ligger bakom filmen, så kommer detta med stor säkerhet vara anledningen).

För övrigt har Burton gjort någon film de senaste tio åren som inte involverat Depp & Bonham Carter i någon viktig roll? Lite omväxling skulle inte skada.

Sjukt många som verkar tycka så. Håller verkligen inte med. Johnny depp och Helena bonham carter är perfekta för hans filmer. Kan inte komma på nån film som har varit dålig för att dem har medverkat.
Tycker att deras närvaro oftast lyfter upp filmerna och gör dem säkert bättre än vad dem skulle vara om det hade varit andra skådisar.
Deras skådespel(spec Helena)passar väldigt bra i Burtons filmer, så jag förstår inte varför man ska välja bort dem.
Corpse Bride, Charlie and the Chocolate Factory, Sweeney Todd, Alice in Wonderland har alla varit fantastiska filmer och där båda har medverkat, och alla är regisserade av Burton.
Omväxling ska det vara av rätt anledning, och bara för att dem har varit med en hel del är inte en sådan. [:)]
Sen det första du skrev är väl en sak, men det har ju skrivits en bok om the wicked witch från snövit ur hennes perspektiv som ska vara väldigt bra. Tyvärr har inte läst denna ännu..

Ber om ursäkt för denna OT
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Skriv svar