Serieforum.se

Sveriges största serieforum
Aktuellt datum och tid: tis 07 sep 2010, 02:20

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Batman: Under The Red Hood
InläggPostat: tor 29 jul 2010, 01:22 
Fine
Användarvisningsbild

Såg just på Batman: Under the red hood som baseras på serien med samma namn samt Batman: Death in the family. Läste för övrigt serien(den förstnämnda) för ett par veckor sen.
Filmen kom ut igår.
Här ett par videos på folk som medverkat i filmen som pratar om den och några scener ur filmen:

http://www.comicvine.com/comic-con-2010 ... /112-1074/ (intervju)
http://www.comicvine.com/comic-con-2010 ... /112-1073/ (intervju)
http://www.comicvine.com/comic-con-2010 ... /112-1066/ (intervju)
http://www.comicvine.com/sd-comic-con-2 ... /112-1055/ (intervju)
http://www.comicvine.com/off-my-mind-ba ... /112-1019/ (recension)
http://www.comicvine.com/batman-under-t ... 1/112-994/ (scen)
http://www.comicvine.com/batman-under-t ... /112-1020/ (scen)

Personligen tyckte jag den var awesome. Verkligen bland de bättre animerade filmer jag sett. Rekommenderar den starkt!
Här är länken till filmens officiella hemsida: http://www.warnervideo.com/batmanredhood/

Filmen är den senaste i ''DC Universe Animated Original Movies''. Kommer en till i år som kommer heta Superman/Batman: Apocalypse.
Nästa år ska det även komma en animerad film i denna ''serie'' som ska heta Batman: Year one. Exalterad!

Så har nån sett denna filmen? Vad tyckte du? Av mig får den fem av fem stjärnor [:o)]

Inläggsrubrik: Re: Batman: Under The Red Hood
InläggPostat: tis 10 aug 2010, 20:36 
Near Mint
Användarvisningsbild

Missat den, men då får jag kolla in den, Red Hood säger mig ju genast The Joker då han började sin bana under den.

Dock tror jag aöldrig den slår Mask of the Phantasm på något sätt, jag börjar tro att det är oslagbart efter alla dessa år.

InläggPostat: tis 10 aug 2010, 22:13 
Fine
Användarvisningsbild

Jokern har en ganska stor roll i filmen.
Jo, Mask of the phantast var rätt bra. Längesen jag såg den, minns att jag hade den på vhs.
Får se till att se den!
Tyckte dock att denna var bättre. Åsiktsfråga! [^]
Du får se den och bilda uppfattning och skriva här sen!

InläggPostat: tis 10 aug 2010, 23:18 
Användarvisningsbild

Jag diggade också Under the Red Hood starkt. I min bok är den bättre än Mask of the Phantasm.

Under the Red Hood ligger dock ganska nära serietidningsversionen av Modern Age-Batman och går då kanske inte hem hos folk som inte gillar denne. Mask of the Phantasm har där fördelen av att egentligen bara vara en bra historia med detektiven batman.

Senast redigerad av LaFayette ons 11 aug 2010, 00:29, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: tis 10 aug 2010, 23:30 
Fine
Användarvisningsbild

Nu blev jag sugen på att se mask of the phantasm..
Imorgon!
Nu ska jag se x-men 2 och sen blir det lite Batman av Neal Adams.

InläggPostat: lör 14 aug 2010, 21:40 
Near Mint
Användarvisningsbild

Jo jag avskydde Jason Todd och ville ha honom död för evigt, jag har därför inte föjt det så noga på senare år.

Det slår inte den gamla filmen men DC med hjälp av Timm håller sig som vanligt i överkanyten av vad ens Marvel kan prestera i animerad väg, så på så sätt är det en helt ok rulle.

Men mask of the Pantasm var en orgin får man tänka, en som nästan perfekt gjorde en grund för Batman att stå på långt bättre än någon av de vanliga serievarianterna eller för den delen spelfilmsvarianterna.

Lite svårt att slå det imo.
Rösterna är hekler inte lika bra som de en gång var, jag menar Hamill som Joker var ju obeytalbart och även Batmans röst var ju den man såg som den äkta rösten så att säga(inget väsande ala de nya spelfilmerna).

Jag har sett att de visat de senare DC animerade rullarna på cnal+ så det säger ju en del iaf, kvaliteten är högre än hos marvel som faktiskt är ganska mediokert ofta.

Men så har det ju varit länge egentligen Batman TAS är väl ännu den bästa superhjälteorienterde tv-serie som funnits, det går inet tat dra upp nånting från Marvel i jämförelse.

Men jag vet inet om jag hurrar så mycket mer över denna film än över de andra som gjorts de senase åren egentligen, alla har varit bra, med viss bonus för mig mot Superman & Batman enemy of the state eller vad den heter, just för att de är så olika som figurer men ändå fungerar ihop som två envisa gubbar.

Det är min dom.
DC försöker på nåt sätt göre en martyr av Todd, fast de själva hade en omröstning om han skulle dör eller inte och dödsidan vann, alltså läsarna röstade om än med liten marginal att han skulle dö, jag tycker man håller en sån överenskommelse.
Todd betyder ingenting för mig, absolut ingenting, död åt figuren.

InläggPostat: lör 14 aug 2010, 23:03 
Fine
Användarvisningsbild

Jag har aldrig läst nåt nåt där Todd-robin är med tror jag faktiskt.
Jag gillar både Dick och Tim mer än Jason.
Men med tanke på att jag inte läst nåt där han är robin så har jag lite svårt att bedöma det där.
Många säger att DC spottade på fansen genom att ta tillbaka Jason, men var det inte Jason Todd som ROBIN som dem ville ha bort? Hade han blivit en ''bad guy'' innan dem avlivade honom tror jag inte att fansen hade brytt sig särskilt mycket. Han hade kanske till och med blivit populär.

Personligen tycker jag inte att det spelar nån roll. Skulle tycka att filmen var lika bra även om jag hyste agg mot karaktären i fråga. Smaksak [;)]

Men visst, kändes kanske lite som om dem försökte göra martyr av honom. Tänker då främst på sista scenen. Kanske skulle varit bättre ifall dem visade Tim Drake i slutscenen?
För att visa att efter ''a death in the family'' när Bruce typ var deppig, kommer han in i Bruce's liv och ''lyser upp''?

Håller med dig om att typ allt DC gjort i animerad väg är bättre än det Marvel åstadkommit.
Det Paul Dini och Bruce Timm har gjort tillsammans är mästerligt [:)]

InläggPostat: lör 14 aug 2010, 23:25 
Fine
Användarvisningsbild

Mycket talar nog för att Marvel spottar upp sig vad det gäller animerad film framöver, nu när Disney sitter vid rodret. Ska bli intressant att följa utvecklingen kring animerade filmer från seriernas värld.

Alltid på jakt efter svenska Marvel-titlar från 1984-2010 i Near Mint- 9.2 eller bättre. Se http://www.serieforum.se/viewtopic.php?f=13&t=5554 för exakta titlar, årgångar och nummer. Skicka PM eller svara direkt i tråden.

InläggPostat: sön 15 aug 2010, 11:37 
Fine
Användarvisningsbild

Jo, kommer en serie nästa år som kommer baseras på ''ultimate spider-man''. Ses fram emot! [:)]

InläggPostat: fre 20 aug 2010, 19:36 
Near Mint
Användarvisningsbild

Trist nog är ju Disney inte nån garanti för nåt längre som vi sett.

Man måste få tag i rätt personer, folk som kan förstå Marvels universum och kondensera det som är vettig tatt använda sig av, det går inte att ha en lika komplicerad bakgrund i de animerade serierna.

Timm och hans författaredhjälpare typ Dini förstod detta och därför lyckades de så att de ännu är med i ropet, när de körde JL/JLU så var den varianten bättre än den som fanns i serievärlden tex.
Eller att de var bra nog att ge serierna Harley tex. eller hela storyn som bara är en enda episid Mad Love till att bli en bok i serievärlden, svårslaget tror jag.
Flera av de mer sentida är riktigt bar med, som den med The Creeper, the Joker är galen men hur hantrar han en som är bortom allt förnuft totalt.

Man kan inte ta några nobodies utifrån som tro sig förstå på animerade serier vilket som, och det gäller nu med, de måste ha hjälp av folk som jobbat med de vanliga serierna helt enkelt, det är den enda vägen.

Så det Disney bör och ska göra är att bidra med stålar och i övrigt hålla sig utanför det hela och låta folk som förstår sig på den här genren göra jobbet, och det är kanske vad de kommer göra med.

En dröm vore ju Daredevil TAS hehe, där har vi en figur det skulel gå att göra massor med i mängder av episoder, Mrvel har få sånan mörkare figurer som inte har en massa löjligt i bagaget redan.
Tyvärr är han för okänd, annars skulel det var optimalt och han kan ju även stöta på S-M och en massa andra då och då.
Det blir lätt för trallvänligt med S-M tyvärr och det skulle DD råda bot på direkt, men som sagt ingen vet ju vem han är, särskilt efter den flopprullen han fick.

InläggPostat: lör 21 aug 2010, 13:16 
Fine
Användarvisningsbild

wikipedia skrev:
Brian Michael Bendis and Paul Dini will be serving as writers and producers on the show

[;)]
Sen tror jag att Jeph Loeb gör nåt för serien med, han är ju ''Executive Vice President, Head of Television for Marvel Studio''.
Tror det kan bli riktigt bra när alla dessa 3 herrar är inblandade.

Skulle vara kul att se Daredevil TAS, men frågan om är om det skulle vara mörk stämning. Det är ju för barnen.
Spider-man TAS är ju rätt fånigt, men inte helt kass(har alla avsnitt). Menar ''fåglarna fick ej skadas när Spider-Man hoppade på hustaken''..

InläggPostat: sön 22 aug 2010, 19:29 
Near Mint
Användarvisningsbild

Jo jag är helt egoistisk när jag menar att jag skule vilja ha en riktigt mörk DD animerad serie:-)

Jag menar bara att kunde man göra det med batman för nästan 20 år sen och det höll mer eller mindre i 10 år så kan man göra det på Marvelsidan med.

Men vi får väl se, på senare år har ju Marvels animerade serier varit bättre än DC's som ju tog The Batman, Teen Titans och sen Legion of Superheros and young Supenman, alla är bortkastad tid imo.
Men det där beror väl på att de var billiga att göra och därmed säljas till CN eller FOX som lustigt nog inte verkar veta vad kvalitet är utan bara vill kavla ut dynga så mycket som möjligt.
Men kvalitet är dyrt förstås.

Det kan ju misslyckas åt båda hållen The Batman var som vilken actionfigurserie som helst, alla bara slogs, nästan noll handling, sen har vi Teen Titans som hade för konstig animerad stil och fast de stal massor av material från Wolfmans gamla Teen Titans så floppade det för at folk fick ont i ögonen av eländet.

Så det är mycket att tänka på.

Men ännu så länge är DC bättre på de här animerade filmerna, det är helt enkelt mer stämning, mer storslaget osv än Marvels visserligen helt godkända rullar.
Men liksom när man hade sett alal de där Marvel rullarnba och så kom DC's The New Frontier, och man häpnade hur mycket bättre det var, sen har de väl släppt en del mindre intressant med som Supeman Dioomsday tex, men ändå.

Bäst hos Marvel är ännu rullen med Dr. Strange, som jag skulle vilja se en uppföljare på.
De hade chansen med Ultimatesgrejen men fegade ur helt och det gav bara godkända rullar inget mer.

InläggPostat: sön 22 aug 2010, 20:14 
Fine
Användarvisningsbild

Jag funderar på att se ''ultimate wolverine vs hulk'' och ''planet hulk'' och dessa nya animerade marvel-rullar.
Känner dock på mig att det inte kommer vara så mycket för mig.

Men som sagt, jag är taggad på ultimate-serien mest pga Brian Michael Bendis, Paul Dini & Jeph Loeb.

InläggPostat: sön 22 aug 2010, 20:24 
Near Mint
Användarvisningsbild

Den föstnämnda har jag sett, men inte den andra.

Jag tyckte inet så värst om den med Wolverine får jag erkänna, men visst det är ju en stunds underhållning iaf.

Jo Dini var ju en av de bästa författarna för Batmans bravader i den animerade serien, att få med honom är en klart bonus då han verkar förstå det enkla som krävs för en animerad serie, man måste förenkla saker för att det ska gå att se på.
Bendis ger jag personligen inte mycket för, jag tycker han blivit allt fölr utsliten, han är värdelös på att skriva teamböcker tex, alla låter likadant.

Visst han har gjort en hel del bra, men det mesta riktigt bra är sådant han gjort helt själv från grunden egentligen.

Men han skrev ju som sagt den bästsäljande Ultimate S-M så det är ju ganska naturligt att han är med.
Saken är adock att jag hopas han inet skriver dialogen då han använder för mycket ord, och särskilt om det ska vara en animerad serie.

Den som lever får se.

InläggPostat: sön 22 aug 2010, 21:03 
Fine
Användarvisningsbild

Ok, får väl sätta på filmerna en regnig dag då. Får väl rätt gott om dem nu.
Dini och Loeb är två av mina absoluta favoriter.
Bendis har jag faktiskt inte läst. Ska inhandla Ultimate Spider-Man, men så himla mycket man ska inhandla så det får väl bli när det blir [B)]

InläggPostat: fre 27 aug 2010, 20:17 
Near Mint
Användarvisningsbild

Jo det är ju det, jag har bara en sån dä stor bok med de första 39 nummerna av Ult- Spiderman, men jag han läst uppåt en 80 nummer inan jag ledsnade, så helt värdelöst var det väl inte, även Bendis Daredevil är bra även om han lånar en hel del element från äldre varianter särskilt millers.

Brubaker som kom efter lyfte faktiskt DD ett snäpp men det gör inte de med Bendis dåliga, jag är dock tveksam till klanten Smith som fick starta upp serien igen(och GA hos DC tyvärr), jag anser att den människan inet hade i serievärlden att gra alls, han kan förtsätta skapa skitfilmer för min del och aldrig återkomma igen.

InläggPostat: fre 27 aug 2010, 23:16 
Fine
Användarvisningsbild

Agentum skrev:
Jo det är ju det, jag har bara en sån dä stor bok med de första 39 nummerna av Ult- Spiderman, men jag han läst uppåt en 80 nummer inan jag ledsnade, så helt värdelöst var det väl inte, även Bendis Daredevil är bra även om han lånar en hel del element från äldre varianter särskilt millers.

http://www.amazon.com/Ultimate-Spider-C ... 678&sr=8-3
Den?
Skulle vilja ha den. Den är ju limited edition. Rätt stor av sig [;)]
Nu är den ju slutsåld för längesen, men hur mycket gick den på när du köpte den?

InläggPostat: lör 28 aug 2010, 10:35 
Very Fine
Användarvisningsbild

kungnima skrev:
Agentum skrev:

Den?
Nu är den ju slutsåld för längesen, men hur mycket gick den på när du köpte den?

Är väl lite OT nu. Men i alla fall är jag inget större fan av de 130 första numren av Ultimate Spider-Man , har de flesta hemma. Även om den blev lite, lite bättre på slutet. Men smaken är som baken. Tycker faktiskt det är den sämsta Spider-Man serien som gått utav de 60-70 olika titlar jag har läst. Däremot tycker jag nystarten av Ultimate Spider-Man är riktigt, riktigt bra har de första 13 numren hemma. De är härliga.

Filmerna Ultimate Avengers 1 och 2 är schyssta i alla. De kan jag rekommendera. Hulk vs Wolverine, var väl ok. Den nya Ultimate Spider-Man filmen tror jag inte blir någon höjdare. Nej tack inget för mig. Men man vet ju aldrig. Kanske de snor de nya Ultimate Spider-Man konceptet då blir jag såld. Men de lär väl börja från starten. [:I]

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".

InläggPostat: lör 28 aug 2010, 12:59 
Fine
Användarvisningsbild

Själv var jag inte så förtjust i valet av skådespelare för den nya filmen.
Nu är vi väldigt OT.

InläggPostat: sön 29 aug 2010, 07:25 
Near Mint
Användarvisningsbild

kungnima skrev:
Agentum skrev:

Den?

Ja just den är det, den kom liksom ut lite innan Marvel började med sina sen så lyckade Omnibusar, troligen kom idén till dem från denna utgåva(Barnes &Noble var det som ville ha den för att sälja hos bokhandlare).

Jag gav nog runt 500 spänn iaf när den var ny, köpte från USA.

Tanken var väl att jag skulle köpa de vanliga OHC böckerna sen och följa upp med, men det blev aldrig av så den står där i hyllan ensam än idag:-)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]