Skizz?

Söker du efter en viss tecknare? Kommer du ihåg en serie från barndomen men har glömt vad den hette? Fråga här...
Användarvisningsbild
Mira
Very Good
Inlägg: 63
Blev medlem: ons 16 mar 2005, 16:56
Kontakt:

Skizz?

Inlägg av Mira »

Kom just på en till dåtida favvobiserie jag haft, då jag såg (Agent) X9-tidningen nämnas i "Bästa Biserie?" tråden, antar jag iallafall det var den som det menades :) (Jag måste läsa mer nya serier antar jag :P)

För visst var det i den tidningen "Skizz" fanns med ett tag?
Det var en väldigt snyggt tecknad biserie iallafall, en lite mörkare version av E.T. skulle man kunna säga. Jag kommer inte ihåg hur den slutade, om jag ens läste slutet :(

Nån som har koll på vilka nummer den gick i?
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

Låter intressant, men jag kan inte påminna mig om att jag har sett något i den stilen ... Ungefär när skulle den ha gått i X9?
Användarvisningsbild
Mira
Very Good
Inlägg: 63
Blev medlem: ons 16 mar 2005, 16:56
Kontakt:

Inlägg av Mira »

En bra fråga, men 1980-1990 nån gång skulle jag tippa.. hmm, möjligt är iofs att den kan ha gått i Magnum och inte X9..

Vilket denna sidan bekräftar, jag gjorde inte min googleläxa innan... [8)]
http://hem.passagen.se/mlsg/serie.html

quote:

Watchmen utgavs på svenska 1990 av Epix förlag som även publicerat enstaka avsnitt av Moores Swampthing. I Magnum 2-4/90 kan man läsa en annan serie av Moore: "Skizz" som skapades före Swampthing.



Men att det bara var 4 nummer, känns så pyttigt nu från vad jag kan minnas att jag läst, måtte blivit ett snabbt slut.. men jahaja, så besvarade jag min egna fråga själv trots allt :D

För det lär väl inte finnas fler serier med samma namn som man kan blanda ihop..
Skriv svar