Mads Soppåse

Söker du efter en viss tecknare? Kommer du ihåg en serie från barndomen men har glömt vad den hette? Fråga här...
jimmyg8430
Fair
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 02 maj 2011, 14:25

Re: Mads Soppåse

Inlägg av jimmyg8430 »

Sorry about the screwed up translation everyone. I copied the book titles from my collection list and pasted them in the translation program. I did not realize that the titles were changed.

I try to always use the native language as best a possible on the foreign message boards. I never ever assume that everyone can read & write English. Although...it seems that many collectors in Norway, Denmark, & Sweden do write and speak English very well. Again, I apologize if I caused a problem.

I collect MAD magazine from all over the world, but my focus is the pocket books. At last count, I think I have over 465 non-US paperback books. I can't read them, but I like the changes many of the other Countries make to the cover art and the inventive covers of books created just for a particular Country.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Mads Soppåse

Inlägg av Wakuran »

Alright, I see. It's just that automatic translation, for several reason, often is highly flawed. It's useful for getting the gist of a language you don't understand very well, but it's not fit for official texts, or attempting to communicate. If you post an automatically translated text in international forums, you should at least write a disclaimer at the bottom of your post.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Inlägg: 2224
Blev medlem: fre 21 okt 2005, 13:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Mads Soppåse

Inlägg av AndreasEriksson »

Very good of you to find this forum and thread though! And thanks for providing some information that maybe not even so many here in Sweden knew.
Ger ut DYLAN DOG och SONS OF ANARCHY på svenska! http://www.adesmedia.se + http://www.facebook.com/DylanDogSweden
jimmyg8430
Fair
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 02 maj 2011, 14:25

Re: Mads Soppåse

Inlägg av jimmyg8430 »

Thank you for the compliment! I will try posting photos of the other 2 sets within the next day or so. I have a photo of 1 set from another collector and a will take a photo of the set I have in my collection.

I used to use Babelfish for years but I was always laughed at because of the translation. People would actually write "Ha, Ha, Ha!" Thankfully, some comic dealers took pity on me and suggested we write each other in English. Google's translator seems better but nowhere near perfect.
Användarvisningsbild
mohsart
Fine
Inlägg: 267
Blev medlem: mån 14 dec 2009, 15:18
Ort: Blekinge
Kontakt:

Re: Mads Soppåse

Inlägg av mohsart »

And, welcome to the forum, jimmyg8430 :-)

/Mats
Riggare, segelmakare och repslagare. Pysslar även med teckning samt fin- och fulsnickeri
Användarvisningsbild
Alfred E
Fair
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 07 jan 2008, 21:05

Re: Mads Soppåse

Inlägg av Alfred E »

Tänkte bara göra en liten uppdatering på ämnet "Mad i påsar" :)
Jag har lyckats komma över en likadan papp-påse som burnout hade bild på. Vad som är ännu roligare är att jag, i min jakt på MADpåsar, har lyckats införskaffa två st av nummer 6 1963 i plastpåse. Påsarna är förvisso båda öppnade i ovansidan men jag misstänker att det är grymt svårt att få tag på en oöppnad.
Som någon skrev i tråden så finns det vissa detaljer (såsom förslutningen) på påsarna som indikerar att de kommer från samma ställe. Så antingen är båda original eller så kommer de från samma förfalskare. De är inköpta från helt olika håll, Tradera och Antikvariat, med något års mellanrum.
Jag är fortfarande på jakt efter de i papp-påsar så om någon hade tänkt avyttra sina, kontakta mig gärna.

// AE
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Mads Soppåse

Inlägg av burnout »

Alfred E skrev: har lyckats införskaffa två st av nummer 6 1963 i plastpåse. Påsarna är förvisso båda öppnade i ovansidan men jag misstänker att det är grymt svårt att få tag på en oöppnad.
// AE



Vill du göra dig av med den ena så kan du höra av dig genom pm. [:)]
MADinNY
Good
Inlägg: 8
Blev medlem: tor 10 sep 2015, 21:03

Re: Mads Soppåse

Inlägg av MADinNY »

Hi! Is anyone still following this? I am looking for some of the Soppåse sets. There was one advertised in the magazine from 1974-1976. Can anyone help me! Does anyone have one? I will pay or have great items to trade. Thank you!

Hej! Följer någon fortfarande detta? Jag letar efter några av Soppåse-uppsättningarna. Det annonserades en i tidningen 1974-1976. Kan någon hjälpa mig! Har någon en? Jag kommer att betala eller ha bra föremål att handla. Tack!

-Jason
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Mads Soppåse

Inlägg av germund »

MADinNY skrev:Hi! Is anyone still following this? I am looking for some of the Soppåse sets. There was one advertised in the magazine from 1974-1976. Can anyone help me! Does anyone have one?
Jason är sympatisk och en dedikerad MAD-samlare. Tycker någon det är jobbigt att sälja/byta direkt med USA kan jag gärna hjälpa till.
Användarvisningsbild
manter
Very Good
Inlägg: 185
Blev medlem: mån 24 mar 2008, 21:26
Ort: Sverige

Re: Mads Soppåse

Inlägg av manter »

I have a book which is all brown(136 PAGES-A4 size) on the outside called MAD FOREVER-A NEW COLLECTION OF THE BEST FROM MAD MAGAZINE with an introduction by Steve Allen who also claims:The secret is out:I am Alfred E. Neuman...Hahaha-First published in England by Arco Publications,Limited
10,Fitzroy Street, London,W 1,England---1959 BY E. C. PUBLICATIONS,INC.---Bound in England---Is someone familiar with this book(maybe its quite rare and worth a lot hehe?) Är det nån som känner till denna utgåva-Om den är sällsynt och kanske värd en hel del Hehe
manter
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Mads Soppåse

Inlägg av Wakuran »

manter skrev:I have a book which is all brown(136 PAGES-A4 size) on the outside called MAD FOREVER-A NEW COLLECTION OF THE BEST FROM MAD MAGAZINE with an introduction by Steve Allen who also claims:The secret is out:I am Alfred E. Neuman...Hahaha-First published in England by Arco Publications,Limited
10,Fitzroy Street, London,W 1,England---1959 BY E. C. PUBLICATIONS,INC.---Bound in England---Is someone familiar with this book(maybe its quite rare and worth a lot hehe?) Är det nån som känner till denna utgåva-Om den är sällsynt och kanske värd en hel del Hehe

Verkar vara den här. Jag ska ha ett eget ex någonstans i samlingarna. (Jag betalade iofs långt under de där Amazon-priserna...) Vet inte om den brittiska utgåvan kan vara sällsyntare än den amerikanska...

https://www.madcoversite.com/mad_forever.html

https://www.amazon.com/Mad-Forever-Coll ... B000AMHNHQ
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
manter
Very Good
Inlägg: 185
Blev medlem: mån 24 mar 2008, 21:26
Ort: Sverige

Re: Mads Soppåse

Inlägg av manter »

Mitt i Prick-thats the one
manter
Användarvisningsbild
manter
Very Good
Inlägg: 185
Blev medlem: mån 24 mar 2008, 21:26
Ort: Sverige

Re: Mads Soppåse

Inlägg av manter »

Men den är helt brun med en aning röd nyans utanpå och på ryggen står det MAD FOREVER i guld högst upp
manter
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Mads Soppåse

Inlägg av Wakuran »

Kan ju ha varit en variant för den brittiska marknaden...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
manter
Very Good
Inlägg: 185
Blev medlem: mån 24 mar 2008, 21:26
Ort: Sverige

Re: Mads Soppåse

Inlägg av manter »

Många artiklar är desamma i min engelska version som den amerikanska men inte alla
manter
MADinNY
Good
Inlägg: 8
Blev medlem: tor 10 sep 2015, 21:03

Re: Mads Soppåse

Inlägg av MADinNY »

Yes, you have the U.K. edition of the MAD Forever hardcover book. The U.K. edition is much rarer than the US version but it needs the dust jacket to have any real value to a collector.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Mads Soppåse

Inlägg av Agentum »

Britterna hade ju MAD som vi ungefär hade Svenska MAD.

Detta vet jag efter att jag fick tag i en hög just Brittiska MAD, en del av innehållet var brittiskt lokalt tillverkat.

Jag vet inte hur många länder som gjorde detta?
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
manter
Very Good
Inlägg: 185
Blev medlem: mån 24 mar 2008, 21:26
Ort: Sverige

Re: Mads Soppåse

Inlägg av manter »

Aha Yeah OK I see-finding the dustjacket must be a real Mission Impossible-But Thanks for information and Im very happy to have this book anyway
manter
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Mads Soppåse

Inlägg av Agentum »

But you that is a Collection do you know witch country's that had their own versions of MAD, not all of it but partly we in Sweden had that.

Svenska MAD
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Mads Soppåse

Inlägg av Wakuran »

Yeah. UK, Germany, Denmark, Norway and Sweden had their own editions... At least...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar