Diskussion kring separat tråd(ar) för handeln med värdefulla serietidningar

Information om Serieforum.se. Här kan du även ge feedback på forumet, ställa frågor, testa funktioner m.m.
Kategoriregler
Kontakta Serieforum.se genom att posta ett inlägg i detta delforum, eller genom att skicka e-post till info@serieforum.se.
Användarvisningsbild
Elaka Ungen
Fine
Inlägg: 274
Blev medlem: tor 10 nov 2005, 17:18
Kontakt:

Diskussion kring separat tråd(ar) för handeln med värdefulla serietidningar

Inlägg av Elaka Ungen »

Utbrutet från Stora Bamse-tråden.

Rufus
moderator


zlv skrev:Ny etta uppe, "VG+" med stor rygglipa
Kanske dax att bryta ut till en egen tråd om Bamse försäljningar?


Svag vg (max) hade jag kallat den, då det dessutom saknas liten bit av ryggen längst ned där bak och har en reva på baksidan längst ned.

Ja, en egen tråd med Bamseförsäljningar är nog ingen dålig ide´! Kan detta ordnas? :idea:
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Stora Bamse - tråden

Inlägg av Wakuran »

Elaka Ungen skrev:
zlv skrev:...
Kanske dax att bryta ut till en egen tråd om Bamse försäljningar?

...
Ja, en egen tråd med Bamseförsäljningar är nog ingen dålig ide´! Kan detta ordnas? :idea:

Hmm, om det nu är många poster om just Bamseförsäljningar kan det ju vara motiverat.

Vilken avdelning skulle passa bäst, i så fall?

Om seriesamlandets ädla konst?

/Admin
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Stora Bamse - tråden

Inlägg av Rufus »

Wakuran skrev:
Elaka Ungen skrev:
zlv skrev:...
Kanske dax att bryta ut till en egen tråd om Bamse försäljningar?

...
Ja, en egen tråd med Bamseförsäljningar är nog ingen dålig ide´! Kan detta ordnas? :idea:

Hmm, om det nu är många poster om just Bamseförsäljningar kan det ju vara motiverat.

Vilken avdelning skulle passa bäst, i så fall?

Om seriesamlandets ädla konst?

/Admin


Det handlar ju om Bamse, så just den här tråden är den rätta enligt min mening.
Användarvisningsbild
Elaka Ungen
Fine
Inlägg: 274
Blev medlem: tor 10 nov 2005, 17:18
Kontakt:

Re: Stora Bamse - tråden

Inlägg av Elaka Ungen »

Rufus skrev:Det handlar ju om Bamse, så just den här tråden är den rätta enligt min mening.


Okej, no problem. Däremot lär nästan alla inlägg i denna Bamsetråd handla om försäljningar.
Användarvisningsbild
Marvel
Fine
Inlägg: 445
Blev medlem: tor 30 jun 2005, 10:17

Re: Stora Bamse - tråden

Inlägg av Marvel »

Elaka Ungen skrev:Okej, no problem. Däremot lär nästan alla inlägg i denna Bamsetråd handla om försäljningar.


Ni har en vilande sida på Bamsesamlarna som heter Marknadsrapporter.

Kanske kunde skapas en tråd här som heter Marknadsrapporter där man kan skapa underkategorier för olika tidningar.
Power is nothing without control!
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Stora Bamse - tråden

Inlägg av Rufus »

Marvel skrev:
Elaka Ungen skrev:Okej, no problem. Däremot lär nästan alla inlägg i denna Bamsetråd handla om försäljningar.


Ni har en vilande sida på Bamsesamlarna som heter Marknadsrapporter.

Kanske kunde skapas en tråd här som heter Marknadsrapporter där man kan skapa underkategorier för olika tidningar.


Detta och även andra, är intressanta förslag absolut. Frågan är om det behövs en tråd för serietidningshandeln, eller flera (en för varje serietidning) och i så fall hur många? Eller om det räcker med befintliga trådar, vilket jag kanske mest tycker, men jag vet inte. Eller så kan man ju tänka sig att det görs såsom Elaka Ungen gjorde på superhjälteavdelningen, nämligen att starta upp en tråd kring handeln av två tydligen ganska värdefulla nr av Spindelmannen.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Diskussion kring separat tråd(ar) för handeln med värdefulla serietidningar

Inlägg av Wakuran »

På ett personligt plan, är jag ganska ointresserad av den här delen av serievärlden, men om andra vill posta och läsa om det, så kan man ju fundera på hur det kan skötas på ett praktiskt sätt...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Elaka Ungen
Fine
Inlägg: 274
Blev medlem: tor 10 nov 2005, 17:18
Kontakt:

Re: Diskussion kring separat tråd(ar) för handeln med värdefulla serietidningar

Inlägg av Elaka Ungen »

Jag gör en test nu: viewtopic.php?f=8&t=11586

Min fråga är, kan jag efter hand fylla på detta första inlägg i tråden?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Diskussion kring separat tråd(ar) för handeln med värdefulla serietidningar

Inlägg av Wakuran »

Elaka Ungen skrev:Jag gör en test nu: viewtopic.php?f=8&t=11586

Kan nog tycka att det passar bättre i avdelningen "Om seriesamlandets ädla konst", men okej.

Elaka Ungen skrev:Min fråga är, kan jag efter hand fylla på detta första inlägg i tråden?

Åtminstone inte i nuläget, ser det ut som. Nu är jag osäker på om det kan ändras i inställningarna så att bara du har rättigheter att ändra enbart det inlägget i efterhand.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Elaka Ungen
Fine
Inlägg: 274
Blev medlem: tor 10 nov 2005, 17:18
Kontakt:

Re: Diskussion kring separat tråd(ar) för handeln med värdefulla serietidningar

Inlägg av Elaka Ungen »

Wakuran skrev:Kan nog tycka att det passar bättre i avdelningen "Om seriesamlandets ädla konst", men okej.


Jag är lite osäker på om en marknadsrapport (för ett visst nummer) har något att göra med konsten att samla serier....


Wakuran skrev:Åtminstone inte i nuläget, ser det ut som. Nu är jag osäker på om det kan ändras i inställningarna så att bara du har rättigheter att ändra enbart det inlägget i efterhand.


Om jag inte kan ändra i efterhand så ser jag ingen mening med den tråden. I så fall kan den plockas bort så skapar jag något eget istället.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Diskussion kring separat tråd(ar) för handeln med värdefulla serietidningar

Inlägg av Wakuran »

Elaka Ungen skrev:
Wakuran skrev:Kan nog tycka att det passar bättre i avdelningen "Om seriesamlandets ädla konst", men okej.


Jag är lite osäker på om en marknadsrapport (för ett visst nummer) har något att göra med konsten att samla serier....

Jag tycker ju själv att det är den bästa avdelningen för ämnet...

Elaka Ungen skrev:
Wakuran skrev:Åtminstone inte i nuläget, ser det ut som. Nu är jag osäker på om det kan ändras i inställningarna så att bara du har rättigheter att ändra enbart det inlägget i efterhand.


Om jag inte kan ändra i efterhand så ser jag ingen mening med den tråden. I så fall kan den plockas bort så skapar jag något eget istället.

Kan återkomma om jag har något tydligare besked, men rent generellt försöker vi undvika för mycket ändringar av poster i efterhand...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar