Visningsbild

Information om Serieforum.se. Här kan du även ge feedback på forumet, ställa frågor, testa funktioner m.m.
Kategoriregler
Kontakta Serieforum.se genom att posta ett inlägg i detta delforum, eller genom att skicka e-post till info@serieforum.se.
Användarvisningsbild
Ankist89
Very Good
Inlägg: 129
Blev medlem: tis 13 dec 2011, 14:56

Visningsbild

Inlägg av Ankist89 »

Varför går det inte att lägga in visningsbild? Det står "Stödet för visningsbilder är för närvarande inaktiverat." Varför?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Visningsbild

Inlägg av Wakuran »

Svar finns kanske i den här tråden (?)

viewtopic.php?f=12&t=4874
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Ankist89
Very Good
Inlägg: 129
Blev medlem: tis 13 dec 2011, 14:56

Re: Visningsbild

Inlägg av Ankist89 »

Nej, hur skulle det där kunna hjälpa mig? Problemet är att jag inte ens har möjlighet att välja någon bild.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Visningsbild

Inlägg av Labrador Road 26 »

Ankist89 skrev:Nej, hur skulle det där kunna hjälpa mig? Problemet är att jag inte ens har möjlighet att välja någon bild.

Wakuran har helt rätt faktiskt. Du väljer någon ur avatar-galleriet som är länkat i tråden Wakuran lade upp, skriver sedan i den tråden vilken avatar du valt så lägger Ulf in den på dig vid tillfälle. Du har runt 150-200 olika att välja på, däremot är det Ulf som lägger in dem det kan man inte göra själv. Det gick på gamla forumet men inte sedan vi flyttade. Förhoppningsvis hittar du någon du gillar bland de som finns färdiga, annars hjälper vi dig att fixa fram någon speciell.
/Admin
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Visningsbild

Inlägg av Wakuran »

...men om du ändå måste fråga först, kan du ju lika gärna välja en egen helt personlig.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Visningsbild

Inlägg av UlfK »

Ankist89 skrev:Nej, hur skulle det där kunna hjälpa mig? Problemet är att jag inte ens har möjlighet att välja någon bild.


Du kan välja bland dessa: http://serienytt.se/?page_id=47

Sen gör du ett inlägg i den här tråden, och berättar vilken du valt. Så fixar vi.

Alternativt tar du själv fram en bild och postar den i samma tråd, så fixar vi till så att den går att använda som avatar.
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Lojter
Good
Inlägg: 6
Blev medlem: ons 17 aug 2016, 18:06

Re: Visningsbild

Inlägg av Lojter »

Hej jag har problemet att jag inte kan välja någon visningsbild, så vitt jag förstår så måste man ha uppnått good status vilket jag har gjort för att få välja.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Visningsbild

Inlägg av Wakuran »

Som UlfK säger ovan, så funkar det så att du postar vilken bild du vill ha i den här tråden, så tar jag hand om det sen.

Du kan inte installera en avatar själv, utan efter att du valt en, måste jag som admin koppla den till din användare.

/Admin
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar