Ännu fler försämringar på Tradera...

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Looding »

Agentum skrev:Wow mao gick det att fixa men de hade inte lust.

Varför inte erkänna att det blev fel bara, du kan ju tänka dig vad många som inte vill ifrågasätta som du och helt enkelt kastar bort sin kod.

Det är kanske det som stör mig mest. Att de som gapar högst får sin vilja fram.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Kung Orne I »

Jag blir mest imponerad av att du fick svar överhuvudtaget... ;)
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Agentum »

Har en fråga?

Jag sålde några grejor på Tradera och fick betalt av köparna och håller på att packa då har ett föremål sålts 2ggr till olika personer, det ska väl för fan inte vara möjligt ens, det var ju auktion med bud.

Detta har jag aldrig sett hända förr och får mig att misstro Tradera ännu mer än förr, vem vet hur de påverkar auktioner egentligen?

Nu får jag ju fan av minst en person för nåt jag inte är skyldig till.

Jävla skitställe, så synd att det bara finns dem idag, de bara stjäl pengar utan att jobba, skitwn ligger nere ofta eller går segt, och de har liksom inte vanliga kontakter ens utan nån jävla skitchatt med några idioter som är till för att inte kunna nåt.

Nån som har varit med om det här?
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Looding »

Det låter oerhört märkligt! Har du fått två olika såltmail då? Och kontaktuppgifter till båda köparna?

Och håller med dig om chatten. Man ska för i helvete inte behöva registrera sig på en annan hemsida för att chatta med deras kundsupport, och än mindre betala för tjänsten! Det är ta mig tusan lågt. Jag kommer alltså hit på min Mac om man klickar på deras chatt-knapp, men på Iphonen så behöver jag inte regga mig, som tur är.

En annan sak som jag har återkommande problem med sedan de gick över till "nya Tradera" är när jag lämnar omdömen. Ibland blir vissa negativa, och jag vet att jag klickat i positivt. Varje gång det händer (tror det är fyra gånger nu) så måste jag kontakta dem för att plocka bort det samt kontakta kunden och ursäkta mig. Tradera har medgivit att de är medvetna om problemet och "jobbar på en lösning", vad det nu innebär. Oerhört irriterande, både för säljaren och köparen.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av BoJustBo »

Ja du, där rök all min vilja till att börja använda tradera som säljare. Får fortsätta dumpa sakerna till secondhand butiker.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Agentum »

Ja jag fick 2 olika vinnarmail att skicka ut.

Tradera kan inte via nämnda chat lista ut det, de menade att det fick jag ta på mig att föklara för vinnare nr2, de drog bort sitt tionde.
Jag skrev men köparen kommer ju troligen ge mig dåligt omdömme när jag inget har att skicka honom, då mende de bara att jag skulle kontakta dem isf.

Jag har hört andra kontakta Tradera om negativa omdömmen och det har inte gått bra.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Rufus »

En klar försämring tycker jag är att man tydligen inte längre kan ringa till Traderas kundtjänst. :-( Jag hittar inget telefonnummer längre i alla fall.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Rufus »

På nya Tradera kan man tydligen inte förstora upp bilderna i auktionerna. Det gick ju att göra utan problem tidigare. Trist att sånt ska behöva försämras. [:X]

EDIT: Efter att ha testat en annan webläsare, så funkade det som det ska. Nya Tradera har alltså inte testats ordentligt och funkar i vissa webläsare men inte i andra.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av burnout »

Jag gillar det inte, jag tycker jag hade större överblick vad jag hade sparat i minneslistan
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Kung Orne I »

Om det var inflation i omdömesbetyg förut, så har det blivit "värre". Betyget 5 av 5 är ifyllt som standard. Man kan ju tycka att det borde vara 3 som i ifyllt, och sen får man tycka till själv.
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Rufus »

Tidigare kunde man betala den beställda frakten hos Schenker med internetbank. Numera är detta betalningsalternativ borttaget. Varför kan man ju fråga sig?
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Wildis90 »

Jag har väldigt svårt för den här nya traderauppdateringen som tradera nyligen gjorde. Jag tycker tyvärr att det förstörde hela traderaupplevelsen. [:I]

Någon som vet varför tradera har gjort om? [B)]

Med vänlig hälsning, Wildis90 :)
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Agentum »

De tar 10% måste vara rekord eller nåt, det är illa nog.

Och enda kontakt via chat, skiter i om folk bjuder och vinner men skiter i att betala trots flera tusen, så vad gör mer skit för skillnad, de vet att vi måste använda eländet.
9mm, i'm never further away than that.
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Wildis90 »

Agentum skrev:De tar 10% måste vara rekord eller nåt, det är illa nog.

Och enda kontakt via chat, skiter i om folk bjuder och vinner men skiter i att betala trots flera tusen, så vad gör mer skit för skillnad, de vet att vi måste använda eländet.

Du har rätt i det som du säger, men det som jag syftade på nu var att de har ändrat alla färger och text inuti appen. Allt har liksom blivit en ful gul färg. [B)]

Vad tycker ni andra på forumet om det nya utseendet på tradera?

Med vänlig hälsning, Wildis90 :)
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Agentum »

Vi har deppat länge över de faktiskt ständiga försämringar de gjort genom åren, tror aldrig jag läst "hurra nu har Tradera blivit bättre!"
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Wakuran »

Agentum skrev:Vi har deppat länge över de faktiskt ständiga försämringar de gjort genom åren, tror aldrig jag läst "hurra nu har Tradera blivit bättre!"

Det ligger ju iofs delvis i människans natur, också. Folk är mycket mer benägna att gnälla över upplevda försämringar, än prisa upplevda förbättringar. Annars använder jag knappt Tradera, så har ingen direkt personlig åsikt om förändringarna är till det bättre eller sämre, själv.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av zlv »

Märkte idag att man numera kan se hur många som har sparat en auktion i sin minneslista.

Wakuran skrev:Räknar du det som en försämring, eller var det bara en observation?

Mera en observation.
Har för mig att eBay haft detta länge.
Senast redigerad av 2 zlv, redigerad totalt 0 gång.
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Wakuran »

zlv skrev:Märkte idag att man numera kan se hur många som har sparat en auktion i sin minneslista.

Räknar du det som en försämring, eller var det bara en observation?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Grumme »

Är det någon som kan begripa varför jag nu får över 20000 träffar när jag använder sökordet "jag" inom kategorin Svenska serier, när jag tidigare fått upp något hundratal, och då främst "Jag-böckerna"? (Som f.ö. är det jag letar efter.) [?]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av zlv »

Grumme skrev:
sön 05 mar 2023, 00:48
Är det någon som kan begripa varför jag nu får över 20000 träffar när jag använder sökordet "jag" inom kategorin Svenska serier, när jag tidigare fått upp något hundratal, och då främst "Jag-böckerna"? (Som f.ö. är det jag letar efter.) [?]
Du måste söka med citationstecken, dvs "jag" och inte enbart jag, annars söker du i beskrivningarna också.
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Skriv svar