Tråden om Traderasäljare som är bra.

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
trät
Good
Inlägg: 35
Blev medlem: sön 02 okt 2005, 22:51
Ort: Sverige

Inlägg av trät »

Lite offtopic men hur vanligt är det att köpare hoppar av en vunnen auktion igentligen? Tycker man ser mer och mer "Oseriösa budare som ej har tänkt att fullfölja köpet är inte välkomna!" i beskrivningen.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Det är inte ofta. På alla mina auktioner tror jag det är två. Den ena kunde inte läsa infot på det jag sålde och den andra vet jag inte varför affären aldrig blev av , fick olika förklaringar varje gång. Tror jag mailade 4-5 ggr sen gav jag upp. Men bägge gångerna löste det sig. På den tiden kunde man maila den som kom 2-3. Tradera har tagit bort den möjligheten om det är en som bara köper och inget säljer. Så av egen erfarenhet är det inte ofta.
Användarvisningsbild
AndersL_
Very Fine
Inlägg: 1100
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 22:30
Ort: Christmas Island
Kontakt:

Inlägg av AndersL_ »

Jag råkar inte ut för det särskilt ofta heller. Kanske ett tiotal gånger totalt, och jag har haft över 500 köpare. I de flesta av fallen tror jag att det har rört sig om lite yngre personer som har dålig koll på sin ekonomi och förköper sig, så man får absolut fler avhoppare om man säljer manga och andra serier som riktar in sig till tonåringar. I de flesta av dessa fall har köparna helt struntat i att svara på mina mail och varit nästan helt omöjliga att kontakta på telefon, någon hade till och med angett ett telefonnummer som ledde till en helt annan person. Om de ångrar sig så tycker jag att de i alla fall borde höra av sig och försöka lösa det på något sätt.

Sedan finns det förstås extremfall. Köparen "Somandra" hade t.ex. ropat in marveltidningar för en tusenlapp för ett par månader sedan, och bestämde sig i efterhand för att han inte längre ville ha dem. En person som hade handlat av mig tidigare köpte ett par album i höstas, men råkade ut för en bilolycka och hamnade på sjukhus. Och en annan som har handlat av mig flera gånger tidigare och har varit en mönsterkund (Calvinesse) har jag inte hört någonting från efter att hon vann några auktioner i början av mars. Jag misstänker att det också beror på en trasig dator/olycka/någonting annat, för samma gäller för alla andra som hon har handlat av ungefär samtidigt.
Totalt sett tycker jag däremot att köparna på Tradera sköter sig väldigt bra, nästan alla är trevliga och betalar inom en vecka, många sätter till och med in betalningen efter mindre än ett dygn. Så det hade kunnat vara värre. [:)]
- - AndersL - -
Användarvisningsbild
trät
Good
Inlägg: 35
Blev medlem: sön 02 okt 2005, 22:51
Ort: Sverige

Inlägg av trät »

ok, då är det igentligen onödigt att skriva det i beskrivningen, iallafall jag tappar sugen och bjuda på de aktionerna då det känns som säljaren utgår ifrån att man är oseriös.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Tänkte bara nämna att Beyonder2000 på Tradera har rea på en del av sina tidningar just nu, och han skrev just i ett mail till mig att han kommer ha fler den närmaste tiden. Om jag har koll så är det halva priset nu mot tidigare så just nu får man dubbelt så många tidningar för samma pengar.

Det djäkliga är att jag blev "snipad" på en tidning jag funderat på under ett halvår men då den legat på 70-80 kr har den varit lite för dyr, nu låg den för 35 kr på rean men då passade också någon annan på sista minuterna. Fast jag "snipade" själv några Modestyböcker idag, så jag är väl själv inte så snäll.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Krusty
Fine
Inlägg: 685
Blev medlem: ons 08 mar 2006, 18:58
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Krusty »

topic.asp?TOPIC_ID=36
Forts. Ville bara lägga ett gott ord för säljaren "samlarpåalltkul", Kenneth Kjellberg, som köpte tillbaka tidningen.
Postar det här så det inte blir OT.
Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine
Inlägg: 1163
Blev medlem: sön 08 jan 2006, 17:00
Ort: Wallis and Futuna Islands

Inlägg av impeesa »

citat:Ursprungligen postat av Crusty

h
Ville bara lägga ett gott ord för säljaren "samlarpåalltkul", Kenneth Kjellberg, som köpte tillbaka tidningen.


Jag har också handlat av samlarpåalltkul och det är en mycket trevlig kille som verkligen är kundorienterad.
Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.
Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine
Inlägg: 1163
Blev medlem: sön 08 jan 2006, 17:00
Ort: Wallis and Futuna Islands

Inlägg av impeesa »

Jag kan även rekommendera en säljare som jag handlat av både på samlarmässan på Hipp i höstas och på Tradera: Lamont Larson Trevlig, saklig och hjälpsam på alla sätt.
Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Vad lustigt, jag har också precis handlat av Lamont. Har inte hunnit få paketet än men han skötte mailkontakten mycket bra. Tyvärr snipade någon det jag verkligen var ute efter sista minuten.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Har köpt av Flaxhi några gånger och han har bra priser och packar ordentligt, fick både plastfickor och backboards till flera av tidningarna. Snabb leverans och hans skickbeskrivningar är nästan i underkant så jag är mycket nöjd med köpen jag gjort från honom.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Lirarnas Lag
Fair
Inlägg: 4
Blev medlem: fre 31 mar 2006, 13:14
Kontakt:

Inlägg av Lirarnas Lag »

Vill ta och rekommendera Vinröd, Niclas Z och Raybee
Köpte 5 årgångar Fantomen av Vinröd och jag kommer inte riktigt ihåg vad han hade för beskrivning på dom men alla tidningar var NM. Riktigt fina tidningar, bra mailkontakt, väl förpackade och snabb leverans. Honom skulle jag inte tveka om att köpa av igen.
Köpte alla Fantomenkrönikorna av Niclas Z. Dagen efter aktionen ringde han och sade att han var bortrest i jobbet och inte hade tillgång till internet förräns till helgen och det tycker jag är positivt. Har gjort en affär där killen inte hörde av sig förräns det gått en vecka. En mycket bra säljare som paketerar tidningarna bra.
Av Raybee köpte jag 2 årgångar Fantomen och vi hade ett litet problem som gjorde att det tog några veckor innan jag fick tidningarna. Som kompensation fick jag köpa en årgång av honom för 100 kronor istället för 200. En riktigt bra försäljare som säljer fina tidningar.
Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Inlägg: 949
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 17:55
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Seriefreak »

http://www.tradera.com/trader/trader_gr ... gnr=304341

4679 positiva omdömmen, och inga negativa. [:D]
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

[:)]Alla känner ju till Smokey (SMOKEY_NR_ONE) här på serieforum. Jag måste berätta vad som hände sist jag köpte 2 Spindelmannentidningar av honom...
http://www.tradera.com/auction/auction. ... d=32857625


När jag tog fram tidningarna så såg jag att de hade fått en stöt. (de var bra packade med bubbelplast, plastficka och backboard)Det var ganska små märken men jag nämnde ändå detta i ett mail där jag förklarade att det var lugnt, jag förstod att det var postens hantering som låg bakom och dessutom att jag ju hade fått dem till ett bra pris. Han frågade om jag ville ha tillbaka pengarna men jag sa att det absolut inte behövdes och att jag var helnöjd ändå.

Så idag när jag kom hem och kollade posten, då låg där ett paket med 2 fina Spindel-tidningar i NM och ett brev där han bad om ursäkt för att posten hade förstört tidningarna för mig![|)]

Jag säger bara: Smokey är NR.1!!! Vem gör så idag? Jag tycker det var en fin gest och jag erbjöd mig att skicka tillbaka de 2 första tidningarna eller åtminstone betala portot för de nya men han vägrade. Tack Smokey![:o)]
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

Köpte ett par Spirou-album av Strumpa01 som säkert många här känner till. De skulle hålla NM/NM+ skick. Alla utom ett gjorde det (ca VF). Skrev som det var och han skickade ett NM-ex till mig samma dag som jag skickade mejlet. Mycket bra och trevlig säljare! Jag behövde inte betala för det heller men självklart ska ett sånt bemötande belönas!
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
PRHR
Fine
Inlägg: 253
Blev medlem: sön 26 jun 2005, 11:52
Ort: Sverige

Inlägg av PRHR »

Jag köpte 1/89 av Center av Anders L.
Kan bara säga en sak PERFEKT.
Hoppas du får in några arkivex av Buster.
Najkman
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

För att smöra lite extra för en moderator här på forumet så vill jag framhålla Anders_L som en ypperlig säljare!

Jag fick i veckan hem 5 redclownskräckisar i NM! Bra service, inget krångel, vänlig och superbra packning! Kanon Anders! =)
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Inlägg: 949
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 17:55
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Seriefreak »

Har aldirg handlat av AndersL_, men får väl göra det någon gång, någon Herman Hedning eller något [:)]
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Han brukar ha lite av varje så det ska nog finnas nåt för dig! =)
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Inlägg: 949
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 17:55
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Seriefreak »

Så bra =), finns första Herman Hedning % Co i VF på tradera nu, SIGNERAT !! Ligger på 254 kr och 4½ dagar kvar. Om jag hade pengar ! ( melodi ) [:)].

http://www.tradera.com/auction/aid_33839398

Som är av serieakuten.
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

Robrocker skrev:
För att smöra lite extra för en moderator här på forumet så vill jag framhålla Anders_L som en ypperlig säljare!

Det håller jag med om. Jag köpte några album av Anders för någon månad sedan och var väldigt nöjd. Snygga exemplar, bra förpackat och snabbt skickat.
Skriv svar