Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Ellingen skrev:
APenny4YourThoughts skrev:
Ellingen skrev:
APenny4YourThoughts skrev:Dagens skickbedömningsfråga: Vem av följande säljare bör dra ner på intaget av specialsvampar, A eller B?

(Ledtråd: Säljare A skulle med stor sannolikhet anse att säljare Bs objekt håller NM 9.4.)

A) VG/FN 5.0 enligt säljare:

B) GD/VG 3.0 enligt säljare:



En av dem började gradera tidningar igår, den andra 1972.

En av dem har direkt avslöjande bild medan den andra är totalt intetsägande.

Skall jag vara helt ärlig tycker jag båda är vilseledande.
(inget ont om Bergen10 som är bäst. Det vet vi.)


Men.. eh.. öh? :shock: :?


Förtydligar: [:)]

Jag tycker man som köpare även skall titta på bilderna. INTE bara läsa texten.


Jag ser hellre att säljaren tittar på sin tidning när han skickbedömer. :)

Jag, Stevie Wonder, Ben Affleck och Täppas Fogelberg satte oss ner tidigare ikväll och hade en seans med Ray Charles. Alla fem var överens om att säljaren hade missat lite på skickgraderingen.
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
pumbaaerik
Fine
Inlägg: 289
Blev medlem: tor 21 okt 2010, 18:26
Ort: Vänersborg

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av pumbaaerik »

Jag har varit borta länge från forumet. Blev väldigt oinspirerad av samlandet i sig när det man helst inte vill prata om hände mig. Jag blev scammad. Misstänkte att det inte skulle ta så lång tid innan det hände, det gör det alltid, och av någon anledning har jag alltid oturen att bli utsatt för det. Det är alltid ett erbjudande som låter lite för bra för att vara sant, men varenda gång går man på det, kanske är det för att jag är blond, kanske är det bara min naiva tro att alla människor vill väl.

Det här är så of topic som det bara kan vara, men jag är tvungen att skriva av mig litegrann i min vrede. Det har nu gått över två månader sen jag förde över pengar till mannen i fråga, han har ringt upprepade gånger och haft diverse ursäkter, den ena värre än den andra.

"Jag kommer ner till Göteborg istället, för dyrt att skicka och jag ska dit", "Min bil har gått sönder, jag är i Jönköping", "Vi är insnöade i en liten by utanför Göteborg", "Jag är i, vad heter det nu igen, eh, eh, Kungälv, ja just det, jag är i Kungälv", "Har serierna kommit än? Nähä de hamnade hos fel person, men jag har dem nu igen, så jag skickar igen" och så vidare, och så vidare.

Så jag vill varna er för en man som kallar sig Pascal Husak som säger att han bor i Västerås men är från Borås från början. Det finns en Pascal Husak där, och jag ska polisanmäla honom under det namnet. Jag har även rotat fram numret till hans mamma, som han påstår är hans tjejs mamma. Det ska bli angenämt att sätta dit honom så hårt.

EDIT. Flyttade inläggen till en mer lämplig tråd. - Mithroth
Illustrerade Klassiker, första utgåvan. Köper allt från VG-M!
Kapten Stofil (memorabilia helst, om ni har!)
Skräckserier finns det också intresse för, helst kompletta årgångar!
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av burnout »

pumbaaerik skrev: Det ska bli angenämt att sätta dit honom så hårt.


Sorgligt när det händer. Du gör helt rätt, Skojare ska bort/klämmas åt. Hoppas det går bra (vilket det ska göra) vill gärna ha en fortsättning på det. Lycka Till
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Ellingen »

pumbaaerik skrev:Så jag vill varna er för en man som kallar sig Pascal Husak som säger att han bor i Västerås men är från Borås från början. Det finns en Pascal Husak där, och jag ska polisanmäla honom under det namnet. Jag har även rotat fram numret till hans mamma, som han påstår är hans tjejs mamma. Det ska bli angenämt att sätta dit honom så hårt.


Ledsen för det som hänt dig, verkligen fan att det skall finnas sådana jävlar som utnyttjar att man är godtrogen.

Det här är en snubbe att se upp med!
Samma kille försökte nyligen prångla ut en falsk signerad Tintinteckning på Blocket!
Här använde han falskt namn och all kontakt skedde från skyddat telenummer eller från hotmailadress.
Väldigt trevlig och låter trovärdig på telefon.

Han heter Joakim/Pascal Husak och har adress i Viskafors.
På samma adress finns även Irene Husak registrerad.


Samma person försökte för något år sedan sälja (sålde) Tintinalbum med falska Hergésigneringar på Blocket.

Även registrerad här på forumet som Tintinism.

Känner att det är läge att än en gång säga:
BETALA ALDRIG I FÖRSKOTT TILL NÅGON DU INTE KÄNNER/LITAR 100% PÅ!
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
pumbaaerik
Fine
Inlägg: 289
Blev medlem: tor 21 okt 2010, 18:26
Ort: Vänersborg

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av pumbaaerik »

Wow, varför skrev jag inte här med en gång? Godtrogen och jävlig som man är tror man inte att man blivit lurad, men nu har det gått två månader.

Skönt att jag fick honom att begå ett LITET misstag precis i början, när han skickade en "bild" på sina album till mig från sin mobiltelefon. Jag har alltså hans mobilnummer, vilket är registrerat på hans mamma i Borås. Henne fick jag absolut inte ringa (han sa att det var hans flickväns mamma) och nu förstår jag varför. Jag har dessutom hans kontonummer, en lång sms-konversation där han nämner serier och bortförklaringar hela tiden, samt nu också hans riktiga namn (Joakim Carlsson, därav hotmailadressen som de inblandade inklusive jag vet om). Räcker det till en polisanmälning?

EDIT: Har också hittat någon släkting till flickvännen. Kickboxartränare uppenbarligen. Kul. http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=4016718
Illustrerade Klassiker, första utgåvan. Köper allt från VG-M!
Kapten Stofil (memorabilia helst, om ni har!)
Skräckserier finns det också intresse för, helst kompletta årgångar!
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Looding »

pumbaaerik skrev:Jag har varit borta länge från forumet. Blev väldigt oinspirerad av samlandet i sig när det man helst inte vill prata om hände mig. Jag blev scammad. Misstänkte att det inte skulle ta så lång tid innan det hände, det gör det alltid, och av någon anledning har jag alltid oturen att bli utsatt för det. Det är alltid ett erbjudande som låter lite för bra för att vara sant, men varenda gång går man på det, kanske är det för att jag är blond, kanske är det bara min naiva tro att alla människor vill väl.

Det här är så of topic som det bara kan vara, men jag är tvungen att skriva av mig litegrann i min vrede. Det har nu gått över två månader sen jag förde över pengar till mannen i fråga, han har ringt upprepade gånger och haft diverse ursäkter, den ena värre än den andra.

"Jag kommer ner till Göteborg istället, för dyrt att skicka och jag ska dit", "Min bil har gått sönder, jag är i Jönköping", "Vi är insnöade i en liten by utanför Göteborg", "Jag är i, vad heter det nu igen, eh, eh, Kungälv, ja just det, jag är i Kungälv", "Har serierna kommit än? Nähä de hamnade hos fel person, men jag har dem nu igen, så jag skickar igen" och så vidare, och så vidare.

Så jag vill varna er för en man som kallar sig Pascal Husak som säger att han bor i Västerås men är från Borås från början. Det finns en Pascal Husak där, och jag ska polisanmäla honom under det namnet. Jag har även rotat fram numret till hans mamma, som han påstår är hans tjejs mamma. Det ska bli angenämt att sätta dit honom så hårt.



Har blivit "lurad" av honom jag med. Han verkade, i mina ögon trovärdig, men var det uppenbarligen inte. Ursäkterna var för konstiga för att inte vara sanna. Betalade hälften i förskott, 1500-2000 kr ungefär. Lyckades faktiskt få tillbaka dem! Han är trevlig på telefon men det dyker alltid upp något förhinder i sista sekund. Hade gärna gett honom en käftsmäll såhär i efterhand. Han snodde mycket av min tid. En vältalig svindlare helt enkelt.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av jens-olof »

Jagar efter stationär mac av någon form, och snubblade över denna:

http://www.tradera.com/MyTradera/Feedba ... nr=1543180

Har "St..le" en syster med datorintresse, jargongen känns väldigt välbekant!

Jens
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av Ellingen »

Är det någon som i denna annonsen kan utläsa att det kostar extra porto att få emballerat på vettigt sätt?

http://www.tradera.com/4-aldre-koppar-m ... _149069744

Thomas Eliasson/Seriesams kommentar till det negativa omdöme han fått tyder på att auktionbeskrivningen inte riktigt stämmer med verkligheten.

http://www.tradera.com/MyTradera/Feedba ... ?ftgnr=110

Det är just sådant agerande som skrämmer bort nya kunder från Tradera.
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av Kung Orne I »

jens-olof skrev:Jagar efter stationär mac av någon form, och snubblade över denna:

http://www.tradera.com/MyTradera/Feedba ... nr=1543180

Har "St..le" en syster med datorintresse, jargongen känns väldigt välbekant!

Jens


Det är alltid lika fascinerande med de som är oärliga - som aldrig tar ansvar, aldirg har gjort något fel, som alltid anser att "den andre" är en idiot. [B)]
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av Labrador Road 26 »

Ser att Seriesam lagt negativt tillbaka som hämnd, fast han med all säkerhet fått betalt i tid. Snabb var han också, inte många minuter innan hämnaren slog till. Han har väl lärt sig av den främste hämdneggaren kan man tänka.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av Magnus »

Ellingen skrev:Är det någon som i denna annonsen kan utläsa att det kostar extra porto att få emballerat på vettigt sätt?

http://www.tradera.com/4-aldre-koppar-m ... _149069744

Thomas Eliasson/Seriesams kommentar till det negativa omdöme han fått tyder på att auktionbeskrivningen inte riktigt stämmer med verkligheten.

http://www.tradera.com/MyTradera/Feedba ... ?ftgnr=110

Det är just sådant agerande som skrämmer bort nya kunder från Tradera.


Det är exempel på den totala nonchalans och oklara försäljningsvillkor som Thomas Eliasson/Seriesam visar/har på tradera.
Simma lugnt!
Joakim Gunnarsson
Fine
Inlägg: 509
Blev medlem: tis 10 jun 2008, 22:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av Joakim Gunnarsson »

Hur kan man betala "extra porto för packmaterial"?
Det är ju två skilda saker, portot och och packmaterialet.
Kan det varit så att köparen vägrat betala 2 kronor för packmaterial, som annonsen nämner
och sedan blivit sur över att få muggar som varit dåligt paketerade?
I sådana fall är det nog snålheten som bedrar visheten hos köparen. [:)]
Men det är förstås bara spekulationer.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av Kung Orne I »

Dom biter ju sig själva i svansen eftersom dom får missnöjda kunder. Visst, dom säljer mycket ändå, men om man utgår ifrån (inom vissa gränser) att "kunden har alltid rätt" så tjänar man på det i längden. "Nöjda kunder = högre intäkter" är ju en ganska enkel ekvation. (Sen kan man ju känna sig mer nöjd själv oxå om man är snäll?)
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av Magnus »

Kung Orne I skrev:Dom biter ju sig själva i svansen eftersom dom får missnöjda kunder. Visst, dom säljer mycket ändå, men om man utgår ifrån (inom vissa gränser) att "kunden har alltid rätt" så tjänar man på det i längden. "Nöjda kunder = högre intäkter" är ju en ganska enkel ekvation. (Sen kan man ju känna sig mer nöjd själv oxå om man är snäll?)


Jag har viss insikt hur man valt att jobba.
En kund är inte alltid lika med en kund, utan de är lite olika beroende på.
Först kommer stamkunderna, de som får en uppringning när något nytt, attraktivt kommer in.
Sen kommer kunderna på hemsidan.
Sist kommer kunderna på tradera, slasktratten. Där går allt som inte gått tidigare.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av Agentum »

En del bara för över grejer mellan sig typ seriesam och den väldigt omtyckte Steele tex, de är polare, stora i käften och de lever de bra på, dåligt med redovisningen dock antar jag.

Nä de där ska man inte ha nåt att göra med om man inte kan träffa dem personligen.

De skulle dolka varann i ryggen om det hjälpte dem tom och har hänt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
MAD
Fine
Inlägg: 427
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 14:45

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av MAD »

Kanske inte helt rätt tråd att skriva i men den som passar bäst just nu :-) Jag är väldigt konfunderad över en säljare jag har mailat lite med de senaste dagarna och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera henne med att lämna omdöme. Kanske inte nån väldigt stor sak, men jag vill bara skriva av mig lite.

Jag vann 3 auktioner på Tradera i måndags, i vinnarmailen stod det

"Önskas samfrakt - maila mig genast efter första auktionens avslut, OAVSETT SLUTTID."

vilket jag tycker är lite underligt eftersom man inte kan veta ifall man kommer vinna fler auktioner eller inte, men men det är väl upp till säljaren att välja hur det ska ske antar jag. Jag väntade dock till dagen efter med att maila för jag hade inte sett det här...

Jag fick ett mail tillbaka av säljaren där hon inleder med
"Ursäkta att svaret dröjde men jag har gjord ett jätte misstag eller egentligen inte..."
Det visar sig att hon inte har en av böckerna jag köpte, ber om ursäkt, kommer med lite förklaringar och hoppas att jag inte blir förbannad samt kommer med en gliring om att det minsann var tur att hon inte hade skickat iväg sakerna separat redan eftersom jag inte hade meddelat henne tidigare att jag ville ha samfrakt. Det jag tyckte var konstigt här är hur det "egentligen inte" var ett misstag...

Jag svarade henne med att det är ok alla kan göra misstag, det var inte den boken jag var mest intresserad av i vilket fall och jag undrade ifall jag bara skulle låta bli att lämna omdöme på den boken (mina exakta ord var "Ska jag bara låta bli att lämna omdöme på 91:an på Tradera i såna fall, så slipper du få negativt eller har du kanske nån annan intressant seriebok som inte ligger ute som vi kan byta den mot?")

Då får jag tillbaka ett mail från henne som inleds väldigt trevligt, sen går hon över till att säga att Tradera har problem att boka frakt och skriver långt om detta för att sedan komma med det här stycket:

"Jag blir glad om du lämnar omdömet efter min prestation, givetvis får du minst lika bra
eller dåligt omdöme av mig i retur.
Med andra ord - det är endast min tid du ska bedöma och inget annat, enligt Tradera.
Trist att felaktigt blir bedömt efter transpotörens tid/kostnad så om jag skulle kunna rå för det.

Såg först nu att du är rätt så ny medlem.... man brukar faktiskt lämna positivt omdöme, till o
med då köparen ångrar köpet, bara man har en fungerande dialog, kommit överens om
något o.s.v. Här om dag var det en som köpte en vara, ångrade köpet, lite mejl växling
och hon lämnade först positivt och fick även samma tillbaks.

Det var tur för dig att jag inte hitta boken, för det hade blivit 3 fraktkostnader, enligt köpvillkor
som du kanske strunta i att läsa..."

Först och främst har jag ingen aning om varför hon börjar prata om leveranstid, det har vi inte nämnt i några tidigare mail, sen känns det lite som att hon hotar mig om att om jag inte skulle lämna positivt omdöme på boken som hon inte hade så kommer hon minsann att ge mig negativt för att sen avsluta med en spydig kommentar om att jag inte läser hennes villkor för att sälja...

Så... jag vet inte om jag egentligen har nån konkret fråga mer än en undran om det är jag som överreagerar eller om det här är lite underligt beteende :-)

Tillägg: Jag har inte fått paketet än, men det är skickat, så jag säger absolut inget om kvaliteten på serierna eller leveranstiden eller nåt annat än mailväxlingen.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av burnout »

MAD skrev:Kanske inte helt rätt tråd att skriva i men den som passar bäst just nu

"Jag blir glad om du lämnar omdömet efter min prestation, givetvis får du minst lika bra
eller dåligt omdöme av mig i retur.
Det var tur för dig att jag inte hitta boken, för det hade blivit 3 fraktkostnader, enligt köpvillkor
som du kanske strunta i att läsa..."


Här ska du se upp lite grann, Hon varnar dig från att lämna neg, fasten hon har slarvat bort boken. Samtidigt hänvisar hon till 3 auktioner du verkar ha köpt och att det är 3 fraktkostnader. Men du har mailat om sam frakt. Enklast är att lossas om som det regnar och säga att det bara att skicka övriga köp och den borttappade lämnas inget på om hon frågar (det blev inget och då behövs det inte lämnas).Efter 59 dagar, 23tim och 59 min så smackar du in ett neg. Det ska hon ha
Säljaren låter som en jag råkat ut för. så frågan är om det är samma?
Skriv ut namnet så vet andra vem dom ska passa sig för.
Användarvisningsbild
MAD
Fine
Inlägg: 427
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 14:45

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av MAD »

Jag hade väl inte riktigt tänkt hänga ut säljaren innan jag fått varorna för att åtminstone se ifall de två böckerna jag får är i bra skick, men när det inte bara är jag som tycker det låter konstigt så :-)
"loislane38" har hon som alias, är det samma säljare?

Jag vann 3 auktioner varav hon slarvat bort en av dem, det är det hon hänvisar till att om hon inte slarvat bort den så skulle jag fått alla 3 vinsterna i separata paket eftersom hon inte fick ett mail av mig direkt efter första auktionens slut...
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av Labrador Road 26 »

Säljare som hotar med hämdneg går fetbort anser jag. Har köparen betalat som denne ska inom rimlig tid så är det positivt omdöme som gäller. Det är möjligt att den här säljaren har bra varor men sättet och tonen som används gör att jag nog skulle se mig om efter någon annan säljare istället. Snarstuckna otrevliga säljare undviker jag om det går. Samfrakt ser jag som självklart, allting annat är ren idioti.
http://www.tradera.com/trader/message_s ... ?id=144847

Hon reserverar sig och kommer med bortförklaringar tycker jag det känns som och lägger över allt ansvar på köparen, om varan är felbeskriven så är det köparens fel för att denne inte ställt frågor, jo tjenare vilken snurrboll. Nej, den där säljaren ger jag inte mycket för. Har säkert bra saker men attityden gentemot kunder är så kass att jag hellre skulle vänta och köpa någon annanstans. En utsatt vara som inte längre finns är beklagligt men sådant händer, så det känns inte så märkvärdigt. Men attityden och hur kunderna hanteras känns långt ifrån bra. Plus hot om hämdneg. Varning känns befogad tycker jag. Jag skulle bara strunta i att lämna omdöme alls, vänta och dunka in neg sista minuten är inte min grej då skulle jag hellre ta ett hämdneg och förklara att det är just ett hämdneg. Jag köper ju bara så något enstaka neg gör mig inget. Det finns så många köpare som åkt på det från "Den ökände" exempelvis, vilket alla vet. Så det spelar nog ingen större roll.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av burnout »

MAD skrev:Jag hade väl inte riktigt tänkt hänga ut säljaren innan jag fått varorna för att åtminstone se ifall de två böckerna jag får är i bra skick, men när det inte bara är jag som tycker det låter konstigt så :-)
"loislane38" har hon som alias, är det samma säljare?

Jag vann 3 auktioner varav hon slarvat bort en av dem, det är det hon hänvisar till att om hon inte slarvat bort den så skulle jag fått alla 3 vinsterna i separata paket eftersom hon inte fick ett mail av mig direkt efter första auktionens slut...



Ingen jag har handlat av men det är som LR26 säger att det kommer att lukta "hämnd" om det blir neg från dig. Betala det du ska och skit i resten om du inte vill ha minus ifall du är ny köpare,om du får neg. kan man lämna kommentar och många säljare kollar varför man fått minus och "hämnd" struntar 99%, Det är sista 1% som inte säljer till neg. lämnare och det är mest för att dom tillhör den "bluffande" skaran.

Lämnar du neg. på en bok så får du neg på alla 3 köpen. sen kan säljaren meddela dig och fråga om du vill ha bort "alla" men då måste du gå med på att ta bort 1 för henne. fult gjort men så är det
Skriv svar