Om serieoriginal!

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Om serieoriginal!

Inlägg av K-E Lindkvist »

Den här kommissionen från Jeff Shultz satt fast i tullen nästa lika länge som resan över Atlanten tog. Men då kunde den å andra sidan gälla som födelsedagspresent åt mig själv:

Bild

Det var Jeffs egen idé att göra en hommage till Curt Swans omslag på Superman's Girl Friend, Lois Lane #1 från 1958 men ersätta Lois med allas vår favorithäxa, Sabrina Spellman. Naturligtvis nappade jag på den och gav honom klartecken. När jag sen undrade om han kunde åstadkomma en logotyp och textning i pratbubblorna engagarade han mästertextaren Jack Morelli för detta ändamål. Jag tycker slutresultatet är alldeles utmärkt och skulle gärna läsa denna historia om någon åtar sig att skriva och teckna den. Dessutom designade Jack Morelli en namnskylt som kom med som emballage (kapaskiva) som en bonus. Hur jag nu skall använda den...?

Klicka på bilden för att se en större skanning i mitt CAF-galleri.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Om serieoriginal!

Inlägg av K-E Lindkvist »

Nu börjar Dan DeCarlo-original komma upp i sitt rätta värde:

Bild

Fast i detta fall är nog objektet inte att betrakta som representativt... [8D]
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Om serieoriginal!

Inlägg av Wakuran »

K-E Lindkvist skrev:Nu börjar Dan DeCarlo-original komma upp i sitt rätta värde:

Bild

Fast i detta fall är nog objektet inte att betrakta som representativt... [8D]

Själva auktionen finns listad här.

https://comics.ha.com/itm/original-comi ... 44-91025.s
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Om serieoriginal!

Inlägg av K-E Lindkvist »

En ovanlig kommission exekverad av Bill Galvan:

Bild

Ända sen jag för första gången lagade tomatsås enligt Sophia Lorens recept ur hennes första kokbok In cucina con amore har jag fanatiskt hållit mig till detta. Och eftersom det är skrivet i en resonerande stil låg idén att göra det i serieform som en typisk söndagssida inte långt borta. Om det någonsin blir en Serienördens kokbok 2 kommer detta att bli mitt bidrag. Jag gillar färgläggningen, väldigt mycket dagstidningstryck över den. Bill erkände att det var knepigt att illustrera matlagning i serieform men jag tycker resultatet blev utmärkt. Och vad gäller glamour i köket kan Nigella slänga sig i väggen!

Klicka på bilden för att se en större skanning i mitt CAF-galleri. Då går också receptet att läsa. Tro mig, har man en gång lagat till tomatsåsen så här vill man aldrig ha något annat!
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Om serieoriginal!

Inlägg av K-E Lindkvist »

Jag lovade att återkomma till vad mer som fanns i lådan med Die Kitty Die - Starstruck och här är det återstående kulturgodset:

Bild

Ytterligare en sida ur miniserien "The Man From R.I.V.E.R.D.A.L.E." (Archie #612) som innehåller både Sharry the Spygirl och Mad Doctor Doom. Ännu ett fint exempel på Fernando Ruiz innovativa sidlayoter och Rich Koslowskis distinkta tuschlinje.

Bild

Fernandos version av Diana Rigg som Emma Peel i TV-serien The Avengers. Han vet hur de så kallade "magic markers" skall hanteras för att uppnå bästa resultat!

Klicka på bilderna för att se dem i större format i mitt Fernando Ruiz-galleri på CAF.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Om serieoriginal!

Inlägg av K-E Lindkvist »

Efter ett visst mått av krångel (det blev ingen tripp till San Diego i år på grund av pilotstrejken) har jag nu införlivat fyra originalsidor av den förtjusande Chynna Clugston-Flores (som har seriebranschens coolaste frisyr) i samlingen. Två från Blue Monday: Absolute Beginners och två från Scooter Girl. De går att se i detta album på CAF: https://www.comicartfans.com/galleryroom.asp?gsub=231182
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Skriv svar