Vem är din avatar?

Här är vårt fikarum. Här samlas alla de ämnen som inte riktigt passar in bland de övriga kategorierna men som ändå bör dryftas.
Användarvisningsbild
MAD
Fine
Inlägg: 426
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 14:45

Re: Vem är din avatar?

Inlägg av MAD »

Min profilbild är på figuren Charles the Raver, från webserien The Warehouse.

Det är en webserie som väldigt ofta bygger på ordvitsar vilket jag uppskattar, att de sen har en återkommande karaktär som går på rave och älskar glow sticks passar mig fint. Nuförtiden när man är småbarnsfar och dessutom har en till unge på väg är det väl tyvärr så att jag inte går på så många festivaler längre, men jag försöker fortfarande komma iväg nån gång om året och resten av tiden kan jag sitta och vara nostalgiskt över tiden när jag hade tid [:o)]

En av mina favoriter har dock inte mer än titeln som ordvits, http://warehousecomic.com/comic_403.php, ibland behöver man nåt som bara är positivt [:)]

Jag skickar frågan vidare till BoJustBo.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Vem är din avatar?

Inlägg av BoJustBo »

Min avatar är ett urklipp från en oanvänd tusch skiss av min favorit tecknare Richard Corben som han gjorde medans han jobbade på Haunt of Horror: Edgar Allan Poe för Marvel Max.
Lite väl aggressiv kanske men den har alltid varit tänkt som en temporär avatar tills jag får något ur min egen penna som jag riktigt tycker representerar mig.
Bild

Skickar vidare till Zybare.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vem är din avatar?

Inlägg av Agentum »

Jo, så det var en katt mao.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Julian999
Very Good
Inlägg: 132
Blev medlem: lör 17 nov 2007, 20:05
Ort: Sverige

Re: Vem är din avatar?

Inlägg av Julian999 »

En katt som faktiskt heter Pluto (om jag inte minns fel). I novellen "Den svarta katten".
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Vem är din avatar?

Inlägg av BoJustBo »

Agentum skrev:Jo, så det var en katt mao.

Om man vill vara så rakt på sak ;)
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Re: Vem är din avatar?

Inlägg av MrKumquack »

Bumpar den här tråden, då jag trots fyra års medlemskap ännu inte fått en enda förfrågan om min avatar... Skämt åsido, ser jag det som en möjlighet att få veta lite mer om andras avatarer, och ett sätt att skingra tankarna i dessa orostider.
Min är en karikatyr Carl Barks har ritat som en korsbefruktning av sig själv och Kalle. Att jag valde den, beror mest på att mitt serieintresse startade med Kalle, och att Barks' berättelser var de bästa när jag var ung. Dessutom gillade jag – även om det kan vara svårt att se – att det låter quack, quack, quack ur luren han håller i. Då kunde jag kombinera frukten kumquat (som förekommer som smak i serien En iskall affär) med ett quack, till Mr Kumquack, vilket jag naturligtvis tycker är otroligt fyndigt och roligt!
Kumquat blev en tid ett internskämt mellan mig och min serieintresserade bror, då det i Barks-serien för oss båda var första gången vi hörde talas om frukten.
Jag är otroligt nyfiken på Germunds avatar; den gråtande baskerprydda damen. Vem är hon? I vilken serie förekommer hon? Och varför har du valt henne?
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Vem är din avatar?

Inlägg av Wakuran »

MrKumquack skrev:Jag är otroligt nyfiken på Germunds avatar; den gråtande baskerprydda damen. Vem är hon? I vilken serie förekommer hon? Och varför har du valt henne?

Jag svarar delvis för Germund, då jag inte vet hur ofta han är online längre.

Sand Saref från Spirit. Spirits/ Denny Colts första kärlek.

https://comicvine.gamespot.com/sand-saref/4005-50044/

Bild

Bild

Bild

Min avatar är f.ö. den smått obskyra rock'n'roll-detektiven Phil Perfect av Serge Clerc, som jag valde mer för att jag tyckte den gav ett coolt besserwisseaktigt intryck än för att jag egentligen läst serien särskilt noga... [B)]

(Edit. Jag hade tydligen svarat precis samma sak om min avatar i början av tråden, ser jag nu...)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Vem är din avatar?

Inlägg av germund »

Nu har ju Wakuran svarat för mig, men svaret på andra frågan är att jag tittar in här nästan varje dag, även om jag inte postar särskilt ofta. Will Eisners Spirit är en favoritserie och jag började köpa Kitchen Sinks reprintutgåvor redan som 13-åring ca 1987. Sand Saref-avataren fanns färdiggjord av någon annan när jag valde den, men just de två episoderna från 1950, just det omslaget Will tecknade för reprintutgåvan, var redan beundrat av mig och kändes helt rätt. Jag har så vitt jag kan minnas aldrig bytt avatar här på forumet.
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Re: Vem är din avatar?

Inlägg av MrKumquack »

Då ”reglerna” i denna tråd består i att först besvara vem din avatar är, och sen bolla vidare till en annan medlem du är nyfiken på, återstår bara frågan vilken avatar du Germund vill veta mer om? [;)]
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Vem är din avatar?

Inlägg av germund »

MrKumquack skrev:återstår bara frågan vilken avatar du Germund vill veta mer om? [;)]
Ahhh, en som jag anar hur det ligger till, men som är aktiv och inte skrivit i denna tråd, är K-E Lindkvist. Jag väljer honom!
K-E Lindvist skrev:Hej K-E!
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Vem är din avatar?

Inlägg av K-E Lindkvist »

Min avatar är som jag tror de flesta vet den bortskämda, egoistiska och självgoda men ack så mänskliga Veronica Lodge från Riverdale, här tolkad av Dan DeCarlo (med amatörmässig digital färgläggning av mig själv) i klassisk pose när hon blir irriterad, arg eller rasande. Jag tror jag aldrig sett någon i verkligheten hålla sina knutna händer på detta vis, men i Archie-världen har det alltid signalerat ilska.

Veronica gjorde entré i Riverdale i April 1942 och har under åren som sedan dess passerat fått sina kanter något avslipade, men är fortfarande en kraft att räkna med. Till hennes 70-årsjubileum skrev jag en längre exposé om hennes historia som fortfarande går att läsa här.

Bild

Hur kommer det sig att Grumme har en Berglin-figur som avatar?
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Vem är din avatar?

Inlägg av Grumme »

K-E Lindkvist skrev:Hur kommer det sig att Grumme har en Berglin-figur som avatar?


Därför att han är något av en husgud i min värld, och min absoluta favorit bland de svenska serietecknarna. Trots att han har tecknat i över 30 år, så är hans alster fortfarande underbart fyndiga och en helt suverän betraktelse över såväl vår tid som vår befolkning, och jag ser lika mycket fram emot nästa album nu som jag gjorde för 20 år sedan.
Jag minns fortfarande när jag köpte hans andra (mitt första) album "Avanti" på Lundequistska bokhandeln (mer känd som LundeQ) i Uppsala 1995, för att sedan sätta mig på Landings konditori och läsa samtidigt som jag skrattade högt. [:D]

Varför har Ellingen Börje Phyllerin (av en annan mycket bra svensk serietecknare) som avatar) [:)]

Ellingen skrev:Hej Ellingen!
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Vem är din avatar?

Inlägg av germund »

Angående Berglin, så fyller han 60 idag, 24 mars. Det är väl en bra dag att hylla honom/dem!
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Re: Vem är din avatar?

Inlägg av Wildis90 »

Jag bumpar också lite på den här tråden och frågar en sak som jag har funderat på ett tag, Agentum, vem är din avatar?

Med vänlig hälsning, Wildis90 [:)]
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Re: Vem är din avatar?

Inlägg av zlv »

Philip J. Fry från Futurama [8D]

Matt Groening nyaste serie Disenchantment är helt ok också.
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vem är din avatar?

Inlägg av Agentum »

K-E:
Tja hon skyddar tummarna om hon ska slå nån iaf.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Vem är din avatar?

Inlägg av Wakuran »

Agentum skrev:K-E:
Tja hon skyddar tummarna om hon ska slå nån iaf.

Det ska vara ett riktigt dumt sätt att slå folk, då man starkt riskerar att skada sina egna tummar, har jag hört...

För övrigt får jag väl nämna att din avatar är den arge vänster-DC-superhjälten Green Arrow, då det nyligen efterfrågats...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vem är din avatar?

Inlägg av Agentum »

Ok jag har hört att tummarna inte ska vara fria.å, menar nu i bageriet fighting haha.
Men ok de kanske bara håller bak dem.

Min Avatar är nog just den som Adams designade och Denny O'Neill skrev och som tillsammans med Green Lantern rätt snart försökte upptäcka America runt 1970 och det på street level, tidningen gick under fort.
Sen car de väl hans medlemskap i JLA som ständigt utgjorde problem med Hawkman som var mycket åt höger, Slutade med att GA slutade helt enkelt.

Jag har alltid sett honom som street level och inte gillat när han är rik eller borgmästare osv.

Han var en mänsklig figur när Grell gjorde honom, gjorde dumma fel, och hade svårt att inse det, han åldrades, han insåg problem med sin flickvän Blackcanary so inte ville ha barn.

Han var väl vänster i USA kan vi säga, det blåste väl en del vindar då, nu är det inte fråga om saken, och plojilana kom igen, det löjligaste ever.

Vi är väl inte fler aktiva idag?
9mm, i'm never further away than that.
GuestOnQuest
Fine
Inlägg: 379
Blev medlem: fre 23 sep 2011, 12:08

Re: Vem är din avatar?

Inlägg av GuestOnQuest »

Agentum skrev:Vi är väl inte fler aktiva idag?
TS regler:
När man fått frågan "vem är din avatar?" besvarar man den så gott man kan, berättar om varför man valt den och vad man än vill säga om den serien och sitt personliga förhållande till den.
Sen bollar man vidare frågan till nästa...
Jag har skakat hand med Stan Sakai.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Vem är din avatar?

Inlägg av Wakuran »

GuestOnQuest skrev:
Agentum skrev:Vi är väl inte fler aktiva idag?
TS regler:
När man fått frågan "vem är din avatar?" besvarar man den så gott man kan, berättar om varför man valt den och vad man än vill säga om den serien och sitt personliga förhållande till den.
Sen bollar man vidare frågan till nästa...

Man kan nog eventuellt frångå den principen litet om det ser ut som det inte blir något svar, eller någon ny fråga...

Däremot ser jag att Ellingen tydligen inte svarat på sin sista fråga, så jag skickar ett PM...

Grumme skrev:Varför har Ellingen Börje Phyllerin (av en annan mycket bra svensk serietecknare) som avatar) [:)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar