Paketera hel årgång Kalle Anka & C:o

Avdelningen för diskussioner och frågor om att sälja serier (dock inte avdelningen för köp- och säljannonser, som du istället hittar här).
Mats86
Good
Inlägg: 5
Blev medlem: sön 03 jan 2021, 17:57

Paketera hel årgång Kalle Anka & C:o

Inlägg av Mats86 »

Som titeln på tråden lyder - hur kan man bäst paketera en hel årgång (ca 50 nummer) av Kalle Anka & C:o?

Här t.ex. https://www.tradera.com/item/341525/472 ... ga-bilagor ses en hög med tidningar. Givet att man har en rymlig låda för dem - bör några extra kartongbitar och bubbelplast användas?

Det finns tips i trådarna bra sätt att skicka på och Råd om hur man bäst packar tidningar som fungerar bra för ett fåtal tidningar, men de metoderna kanske inte är lika bra när det rör sig om flera tidningar gissar jag.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Paketera hel årgång Kalle Anka & C:o

Inlägg av Agentum »

Är det en jättedyrbar årgång?, Annars är att lägga tidningarna omlott viktigt mest, i övrigt en låda som inte går sönder men att allt hoppar runt i den tror jag inte på, isf bättre passform för formatet och utfyllnad isf som du säger med sedvanligt packmaterial.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Paketera hel årgång Kalle Anka & C:o

Inlägg av germund »

Är det inte värdefulla ankor, hade jag lagt dem om lott, gjort ett ”paket” med bubbelplast och tejp runt, noggrannt så inga tidningar sticker ut på sidorna och blir kantstötta. Sedan lagt hela ”klumpen” i en låda där den inte åkt runt, troligen madrasserat med dagstidningar/papper som jag knycklat ihop lätt för att fylla ut, dämpa stötar och hålla på plats.
Mats86
Good
Inlägg: 5
Blev medlem: sön 03 jan 2021, 17:57

Re: Paketera hel årgång Kalle Anka & C:o

Inlägg av Mats86 »

Ok, tack för tipsen. Kör på att packa tätt och omlott med bubbelplast runtom. Det är inga värdefulla ankor som jag ska skicka iväg.
Skriv svar