Russ manning svensk utgivning - av intresse?

Avdelningen för diskussioner och frågor om att sälja serier (dock inte avdelningen för köp- och säljannonser, som du istället hittar här).
sveai
Fair
Inlägg: 4
Blev medlem: ons 04 maj 2016, 00:58

Russ manning svensk utgivning - av intresse?

Inlägg av sveai »

Hej! Jag har nästan komplett av Russ Mannings svenska utgivning (Spjutets bröder har jag inte riktigt koll på). Innan jag tar mig besväret och börjar en lång och ambitiös annonsering på Tradera, tänkte jag höra på detta eminenta forum om någon skulle vara intresserad av att köpa? Funderar eventuellt på att sälja på nästa försäljning på Uppsala Comix, men vill först kolla här. [:)]
Det rör sig om läseexemplar i varierande skick, från slitna till fina. Ett par småsaker som inte finns i Katalogen.
Vill även bli av med tyska fina utgåvor av Fosters Tarzansöndagssidor, Magnus och Hogarth's andra Tarzanbok från 70-talet. Finns även några amerikanska Magnus. Och alla dessa är dock i nyskick, olästa!
Har även en handfull amerikanska Tarzantidningar, varav ett nummer med Return to Pellucidar som ej är publicerat i Sverige.
Det jag inte säljer är Stora Tarzanboken, julalbum, Williams Maxialbum samt de 5 numren från 1972, bara så det är klart.
Annars finns allt från Tarzan, Korak, SerieNytt, Buffalo, TV-serier, Magnus och Rin Tin Tin. Till och med en målarbok med Manning+Hogarth i, bara det!
Jag kan tänka mig bulkförsäljning (helst) såväl som delar. Men vi stannar här så inte det blir detaljöverdos.
Vad tror ni, skulle det här vara intressant för någon?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Russ manning svensk utgivning - av intresse?

Inlägg av Wakuran »

sveai skrev:Ett par småsaker som inte finns i Katalogen.

Jag är väl inte intresserad av att köpa, egentligen, men jag undrar vad det här handlar om. Är det serier?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
sveai
Fair
Inlägg: 4
Blev medlem: ons 04 maj 2016, 00:58

Re: Russ manning svensk utgivning - av intresse?

Inlägg av sveai »

Hej! Jo jag menar detta;
I ett nummer av Tarzan-tidningen finns ett mittupslag med en tjusig Manningbild som är plockad från ett äventyr som inte är publicerat i Sverige. Så tekniskt är denna enstaka bild en originalpublicering av Manning i Sverige.
Sedan är inte framsidorna på de första numren från 1977 (Tarzan) räknade som Manning-referenser i katalogen, vilket är förståeligt, men vill man bli petig så är även de framsidorna originalpublicering.
Som du ser är det inga stora saker, men ändock Manning.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Russ manning svensk utgivning - av intresse?

Inlägg av Wakuran »

Ah, men själva tidningarna är alltså listade?...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
sveai
Fair
Inlägg: 4
Blev medlem: ons 04 maj 2016, 00:58

Re: Russ manning svensk utgivning - av intresse?

Inlägg av sveai »

Nej, det är de alltså inte, inte alla. Alltså, så här är det:
Tarzan nr 23 1975, med mittuppslaget, är inte listad.
Tarzan 1977: Har får man hålla tungan rätt i mun. Russ Manning finns i någon form i Nr 1, 2, 4, 5 och 7. Innehållet i dessa fem nummer är bland det sista Manning gjorde och han började gradvis ersättas av andra. I nr 1, 4 och 5 finns det äventyr tecknade av bl.a. Manning, i nr 2 och 7 har Manning enbart varit med och skrivit. Dessa två nummer har däremot snygga omslag tecknade av Manning, omslag som ursprungligen också är tecknade som omslagsbilder. Dessa bilder är tillsammans med omslagsbilderna på nr 1 och 4 svensk originalpublicering, vilket alltså innebär att 1, 4 och 5 är listade, medan 2 och 7 inte är det. Henrik på Seriekatalogen gör underverk och sliter på, så misstolka inget som jag sagt som kritik. Jag har varit i kontakt med honom tidigare och det finns helt enkelt saker med högre prio än att indexera enstaka bilder. Det kan vi alla acceptera. [:)]
Jag hoppas att jag klargjort mina inlägg.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Russ manning svensk utgivning - av intresse?

Inlägg av Wakuran »

Nej, jag bara missförstod dig. Jag trodde tidningarna inte var listade i katalogen, men tydligen var det bara så att de inte var kategoriserade inom Russ Manning...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Russ manning svensk utgivning - av intresse?

Inlägg av Agentum »

Brothers of the spear var en backup serie, de har nog vara förekommit just med Tarzan.
9mm, i'm never further away than that.
sveai
Fair
Inlägg: 4
Blev medlem: ons 04 maj 2016, 00:58

Re: Russ manning svensk utgivning - av intresse?

Inlägg av sveai »

Wakuran skrev:Nej, jag bara missförstod dig. Jag trodde tidningarna inte var listade i katalogen, men tydligen var det bara så att de inte var kategoriserade inom Russ Manning...

Aha! Ja så menar jag. Ok, och jag missförstod i gengäld. Check, då är det klart.
Skriv svar