Sälja dubletter

Avdelningen för diskussioner och frågor om att sälja serier (dock inte avdelningen för köp- och säljannonser, som du istället hittar här).
Användarvisningsbild
fabben
Good
Inlägg: 23
Blev medlem: sön 13 feb 2011, 21:36

Sälja dubletter

Inlägg av fabben »

Jag har några kartonger med olästa tidningar med en massa dubbletter. En del tidningar har två dubbletter. Andra, tre, fyra eller fem. Något nummer av Agent X9 har jag typ 10-15 dubbletter av. (Jag hade ännu fler, men lyckades sälja en 7-8 stycken till Serieboden i Gamla Stan för några år sedan).

De är olästa, men knappast i Near Mint. De har lagrats i kartonger, och paketerats om ibland, så de är lite nötta. Men ändå i rätt bra skick (FN eller VF, typ).

Nu har jag inte lust att härberga dessa längre. De tar plats och skänker mig ingen glädje. Hur gör jag mig av med dem på bästa sätt? Att sälja dem en och en innebär att nästan allt köparen betalar blir portokostnad, vilket inte gynnar försäljningspriset så mycket. Finns det folk som är intreserade av att köpa tidningar med en massa dubbletter?

Jag har tex en 37 stycken Kalle Anka-tidningar från 1989-1990 i dessa skick, där de flesta är dubletter av varandra (kanske 10-12 unika nummer). Bara att langa iväg rubbet på Tradera och se vad man får eller?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Sälja dubletter

Inlägg av Wakuran »

Du kan sälja i bulk till serieaffär, eller dela upp i bulkar på Tradera. Undvik att sälja ett och ett exemplar, men lägg inte heller upp en post med massa dubbletter av samma tidning. Båda alternativen känns dåliga.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Sälja dubletter

Inlägg av Magnus »

Säger som Wakuran, ta allt till en seriebutik och hoppas på det bästa.
Men du kanske ska fundera på att skänka det till en second-hand, frälsis som alternativ.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Sälja dubletter

Inlägg av Agentum »

Ja usch va mycket sånt här man råkat få med åren.

Man kliar sig alltid i huvet vad man ska göra med det, och så är det väl så att är det billigt skiter man i om det är en dubblett man råkar få med och ibland har man förvånadsvärt dåligt minne *glor på en halvmetershög av trades och serieböcker som är dubletter*
9mm, i'm never further away than that.
kitap
Fair
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 04 okt 2015, 22:20

Re: Sälja dubletter

Inlägg av kitap »

Hej!
jag kan tänka mig att köpa tidningarna.
Användarvisningsbild
fabben
Good
Inlägg: 23
Blev medlem: sön 13 feb 2011, 21:36

Re: Sälja dubletter

Inlägg av fabben »

Kitap: Tack, men jag sålde dem förra året.
Skriv svar