I Kill Giants

Har du läst något nytt på senaste tiden som du vill skriva ner lite tankar om? Då är detta platsen för det.
Geggamoja
Good
Inlägg: 25
Blev medlem: tis 19 jul 2011, 23:10

I Kill Giants

Inlägg av Geggamoja »

Skriven av Joe Kelly.
Tecknat av J. M. Ken Niimura.

I Kill Giants handlar om en liten tjej med kaninöron som heter Barbara. Det går inte riktigt avslöja mycket utan att förstöra historian men Barbara bor med sin syster och är expert på jättar gjord av sten. Barbara är en tyst liten tjej som är ständigt förföljd av mobbare i skolan och blir vän en tjej som precis har flyttat till skolan.

Serien har en fin manga-känsla även fast den är klart satt i en Amerikansk småstad. Dialogen är lite halv flumming här och där och det finns ingen direkt handling men Barbara känns som en realistisk ung tjej. Hela historien känns faktiskt realistisk. Vänta tills du kommer till Nr. 6 och 7 så bjuder karaktärerna till sig. Bakgrundskaraktärerna känns väldigt kliche-aktiga däremot.

Hela historian lägger upp sig fint och har ett vackert slut som inte kunde bli bättre tecknad. Klart värt sin läsning.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: I Kill Giants

Inlägg av Magnus »

Den ser intressant ut, även fast jag måste erkänna att jag inte läst serien.
Och bra tecknad är den, som du säger.

Ifall du inte misstycker så visar vi lite prov ur serien:

Bild
Bild
Bild
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: I Kill Giants

Inlägg av Labrador Road 26 »

With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Skriv svar