Hur ser man till att inte bli besatt av samlandet?

Här hamnar trådar som är inaktiva, men som är för värdefulla för att kastas i Papperskorgen.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Hur ser man till att inte bli besatt av samlandet?

Inlägg av spindelmannenelektra »

Jag håller på att samla för fullt nu mest på Spider-Man och Marvel men ibland känner jag att jag går till överdrift. Är det någon annan här som kännt att den blivit besatt av samlandet. Ett tag var jag inne på Tradera jämt, nu har jag haft uppehåll i tre dagar och det känns underbart. Jag har lovat att inte köpa något på ett tag då jag inte har råd. Det tar på familjens ekonomi. Skall skärpa mig. Är det någon annan här som kan känna igen sig?
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
the_king
Very Good
Inlägg: 103
Blev medlem: tor 10 maj 2007, 08:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av the_king »

absolut har samma problem men ska skär ner på det det blir som en drog,och väldigt dyrt specielt om man börjar samla på amricanska serier och figurer då och då.ett tag var det ricktigt illa köpte allt jag kom över men har blivit bättre nu.men jag skulle vilja påstå att tradera är en lurig grej då man betalar inte direkt och sen är det lätt att man blir upp slukad i pris trisningen.men sen är väl hur beronde man blir av sitt samlande olika från person till person.jag själv har en beronde personlighet tror det kallas så. men anser mitt samlande är bättre än att bli beronde av andra mindre bra gejer som alkohol droger mm.men som du sa det går till en gräns sen får man försöka lägga band på sig
http://www.monstersgame.se/?ac=vid&vid=21070890
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Inte lätt att veta, men det finns redan en tråd om detta ämne:
http://www.serieforum.se/topic.asp?TOPIC_ID=1581
Så jag låser denna tråd nu, och ber att du för in ditt inlägg i den tråden. Annars kan jag klistra in det där, vilket som passar dig bäst. Hälsningar LR 26 - Moderator.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Låst