Läderlappen - Bästa årsgången?

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Läderlappen - Bästa årsgången?

Inlägg av Wakuran »

AndreasEriksson skrev:Men han har inga credits som omslagstecknare för Läderlappen, det har däremot Peter Göransson (sign "PG").

Så, det är bara ett rykte ...? I så fall kan jag ta bort uppgiften...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Kajan
Very Good
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 14 jan 2015, 11:14

Re: Läderlappen - Bästa årsgången?

Inlägg av Kajan »

Wakuran skrev:
AndreasEriksson skrev:Men han har inga credits som omslagstecknare för Läderlappen, det har däremot Peter Göransson (sign "PG").

Så, det är bara ett rykte ...? I så fall kan jag ta bort uppgiften...


Nej där stod han inte med. Mysko. Men och andra sidan så står det fel på många Busteromslag också såg jag (Det är inte Alf Thorsjö som har gjort omslagen som är signerade TH, utan det är Thord Lindblom). Min uppgift om Ferm kom från Christian Hammarstöm som var redaktör på Semic på den tiden och som jag hade lite brevkontakt med då.

Men ta bort uppgiften du Wakuran tills vi får reda på hur det ligger till med Anders Ferm egentligen. Han är uppenbarligen en av många doldisar/halvdoldisar som har varit i branschen.
Användarvisningsbild
Noname
Very Good
Inlägg: 126
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 20:49
Ort: Denmark

Re: Läderlappen - Bästa årsgången?

Inlägg av Noname »

Det var en dålig comeback för Batman i Sverige med 3 kids tidningar i 2014 ...och "trenummersdöden"

I Danmark ser det ut som det bästa året för Batman/DC/Vertigo blir 2015. 15 nya stora böcker kommer att anlända i butiker på kort tid, och mycket mer är på väg i år. Jag tror att planen är att göra Batman/Superman/Justice League N52 up-to-date på danska i 2015/2016 : http://www.superhelteserier.dk

Det kommer också att komma många fler euro-comics i Danmark i år än i 2014 ... och 2014 var ett bra år!
Användarvisningsbild
Mcoolx
Good
Inlägg: 32
Blev medlem: fre 13 feb 2015, 22:58

Re: Läderlappen - Bästa årsgången?

Inlägg av Mcoolx »

ja det är synd att det inte produceras nya superhjälte tidningar längre... :(
"Living without love is not really living. It's just sort of...existing"
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Läderlappen - Bästa årsgången?

Inlägg av tfels »

Svenska Superserier! Nordens Stjärnor!
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
k0alan
Fair
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 19 feb 2015, 19:50

Re: Läderlappen - Bästa årsgången?

Inlägg av k0alan »

Den första Läderlappen jag läste var nummer 8 1981 med "Grattis på födelsedagen, Jokern!", så den håller jag högt.

Däremot finns det ett annat äventyr som jag inte lyckas hitta igen. Gissar på att det är 70 eller 80 tal, osäker om det var i Läderlappen eller någon annan tidning. Det fragment jag kommer ihåg av innehållet är att Batman och Robin kör motorcykel efter väggarna i en tunna, en så kallad "Wall of death", och att serien var i färg. Någon här som känner igen den serien?
Användarvisningsbild
Mcoolx
Good
Inlägg: 32
Blev medlem: fre 13 feb 2015, 22:58

Re: Läderlappen - Bästa årsgången?

Inlägg av Mcoolx »

Om inget vet om den här så råder jag att du lägger upp en tråd på ''frågor och svar''
"Living without love is not really living. It's just sort of...existing"
Användarvisningsbild
MagnusR
Very Fine
Inlägg: 1138
Blev medlem: lör 08 nov 2008, 17:34
Ort: Sverige

Re: Läderlappen - Bästa årsgången?

Inlägg av MagnusR »

k0alan skrev:Den första Läderlappen jag läste var nummer 8 1981 med "Grattis på födelsedagen, Jokern!", så den håller jag högt.

Däremot finns det ett annat äventyr som jag inte lyckas hitta igen. Gissar på att det är 70 eller 80 tal, osäker om det var i Läderlappen eller någon annan tidning. Det fragment jag kommer ihåg av innehållet är att Batman och Robin kör motorcykel efter väggarna i en tunna, en så kallad "Wall of death", och att serien var i färg. Någon här som känner igen den serien?


Var det en av många fällor som hade gjorts om så de var ännu värre än de var första gången Läderlappen upplevde dem? Det äventyret var i Läderlappen 12 1975.

/Magnus
k0alan
Fair
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 19 feb 2015, 19:50

Re: Läderlappen - Bästa årsgången?

Inlägg av k0alan »

MagnusR skrev:
k0alan skrev:Den första Läderlappen jag läste var nummer 8 1981 med "Grattis på födelsedagen, Jokern!", så den håller jag högt.

Däremot finns det ett annat äventyr som jag inte lyckas hitta igen. Gissar på att det är 70 eller 80 tal, osäker om det var i Läderlappen eller någon annan tidning. Det fragment jag kommer ihåg av innehållet är att Batman och Robin kör motorcykel efter väggarna i en tunna, en så kallad "Wall of death", och att serien var i färg. Någon här som känner igen den serien?


Var det en av många fällor som hade gjorts om så de var ännu värre än de var första gången Läderlappen upplevde dem? Det äventyret var i Läderlappen 12 1975.

/Magnus


Just den är det. Stort tack!
Skriv svar