Den amerikanska serietidningsmarknaden

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Den amerikanska serietidningsmarknaden

Inlägg av Agentum »

Nej så är det inte, men det är begripligt trots allt, det är en kris.

För mig är den skapande kretsen viktigast, men det klart jag förstår att vissa gått även därifrån till kostym.

Men jag Jan inte komma på någon jag saknar personligen även om det är en olycka för dem personligen.

Men jag vill se klart på detta.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Den amerikanska serietidningsmarknaden

Inlägg av super85 »

Brukar ofta vara ett tecken, sånna här avsked, att det kommer vara även en bristvara den där "skapande" kretsen i framtiden.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Den amerikanska serietidningsmarknaden

Inlägg av Agentum »

Jo men vi får se, trots allt måste någon driva det hela, och tror de skräp säljer för de fel och då för vi se igen.

Vissa är ju ändå trogna så att säga men just inte anställda av DC.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Den amerikanska serietidningsmarknaden

Inlägg av super85 »

Marvel börjar avlägsna sig från Diamond också.

När DC bytte leverantatörer för något halvår-sedan blev det ett jäkla liv. Nu verkar reaktionerna vara annorlunda.

https://www.gamesradar.com/diamond-resp ... stributor/
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Den amerikanska serietidningsmarknaden

Inlägg av Agentum »

Läste lite om det här om Warren Ellis och jag har lite svårt för det.
Han har Mao utlovat hjälp till tjejer via internet, de har honom sommvän för att ev utnyttja att han har haft kontakter i branschen.

Visst snuskgubbe, men imo ser det ut som de ju dels utnyttja honom med och att de sen blivit förbannade när han struntat i dem.

Jag menar det är väl inte #metoo ens, och dessutom har de tävlat om att varit hans vänn via nätet, så de kände till varandra.

Imo har han betett sig dumt men han kan inte ha ansvar för att de känner sig bedragna rent ekonomiskt sett vilket var vad de ville ha ut av det.

Nä, jag får hålla med dig, det är nån form av världen är ljuv grej för att utlovat inte skett genom en känd person, det är inte fråga om annat, de är inte våldtagna eller ett skit liknande.

Var går gränsen? Det är ju uppenbart att de ville vara hans vän för att de tänkte att fan här drar vi på lite golddigging, det är ju inte små barn.
Fult? Jo och dumt men tyvärr ser jag inte riktigt vad fan det här har med nått att göra ens, rent privata grejor via vuxna hur stor åldersskillnaden nu än är.

Ren skit imo, och nu ska e väl ha pengar, inte det minsta misstänkt.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Den amerikanska serietidningsmarknaden

Inlägg av super85 »

Jo, ser inte att Ellis gjort något olagligt. Som jag tidigare skrev så visst en snuskgubbe, och jag rekommenderar ingen att bete sig som han gjort. Det som är också typiskt är alla de här som nu är förtvivlade och förvånade över händelserna har ju vetat om det i alla år. De som minns alla de olika Web-forumen som Ellis hade, minns även hur hans "groupies" postade diverse halv och helnakna bilder på sig själva, och det kändes allmänt lite snuskigt och dekadent.

Alla de här Kelly Sue Deconnick och Heidi Macdonald, Chip Zdarsky etc var ju Ellis polare och alla hängde på samma nätforum och samma fester.

För tillfället verkar Ellis karriär vara rökt. Får se om han på något sätt kan reparera det.
Skriv svar