Stora tråden om Blårockarna

Diskussioner om främst de fransk-belgiska albumserierna men även andra serier som härstammar från Europas serie-Mecka.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Blårockarna stora tråden

Inlägg av BoJustBo »

Rufus skrev:Jag skulle önska att dom gavs ut i kronologisk ordning och inte huller om buller. Ursprungliga Blårockarna skiljer sig väldigt mycket från nuvarande Blårockarna. Och inte bara det. Numreringen är skum. Först några numrerade Blårocks-album, sedan gemensam onumrerad utgivning tillsammans med andra serier med benämningen "Europeiska serier". Jag låter förmodligen sur, men bra album förtjänar bra utgivning.

Och gärna i samlingsalbum med för min del ;)
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Blårockarna stora tråden

Inlägg av Wakuran »

BoJustBo skrev:
Rufus skrev:Jag skulle önska att dom gavs ut i kronologisk ordning och inte huller om buller. Ursprungliga Blårockarna skiljer sig väldigt mycket från nuvarande Blårockarna. Och inte bara det. Numreringen är skum. Först några numrerade Blårocks-album, sedan gemensam onumrerad utgivning tillsammans med andra serier med benämningen "Europeiska serier". Jag låter förmodligen sur, men bra album förtjänar bra utgivning.

Och gärna i samlingsalbum med för min del ;)

I Norge ska serien tydligen enbart ges ut i samlingsalbum... Men norrmännen har ju oljepengar...

Infogade äldre tråd. /Admin
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Stora tråden om Blårockarna

Inlägg av RioGrande »

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Stora tråden om Blårockarna

Inlägg av Wakuran »

Tråkig nyhet. Manusförfattaren Raoul Cauvin meddelar på nätet att han har en långt gången cancer och bara har månader kvar att leva.

https://www.stripspeciaalzaak.be/stripn ... n-te-leven

(Webböversättning från nederländska funkar hyfsat, även om "nog" nog översätts bättre som 'just, only' än 'still' i det här fallet...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Stora tråden om Blårockarna

Inlägg av Agentum »

Blå rockarna har absolut sin plats i historien, nåväl vi ska alla dö.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar