Stora Gaston-tråden

Diskussioner om främst de fransk-belgiska albumserierna men även andra serier som härstammar från Europas serie-Mecka.
Användarvisningsbild
Pirlouit
Very Good
Inlägg: 81
Blev medlem: ons 07 dec 2005, 16:10

Inlägg av Pirlouit »

Beställde boxen för tredje gången. Nu från cdon. Och det verkar fungera! Fick precis besked om att boxen har packats och skickats iväg. :-)

Adlibris har ändrat från definitivt slut till tillfälligt slut.
Undrar om de olika handlarna får ett visst antal boxar tilldelade? Eller är det om- nytryckningen. Får se snart om det blir en box med feltrycket.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

Har också beställt den igen. Den här gången från Bokus. Nu har den skickats och kommit fram till stan. Hoppas jag kan hämta den innan helgen! Skall bli spännande att se om det är det gamla trycket eller om det är omgjort.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

Ahhh, nu är den hemma. Nu är jag lugn igen.[:)]
Inte någon ny del.2 Samma som ni som fick tidigt har fått.

Vad snygg boxen är! Fast lite liten i formatet, kan inte släppa att det är synd.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Inlägg av zlv »

Tredje gången jag beställer boxen nu också ...
Hoppas att få den nästa vecka ...
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Gaston-boxen finns för 1477 kr på Serieslussen (Södermalm, Stockholm), det var en praktikant inne nu så han visste inte om de hade mer än en box. Kanske kan vara något för de av er som inte lyckas få tag på en någon annanstans.

OT: vad är det för mysko siffror du har i signaturen zlv, 42 är ju förstås svaret på yttersta frågan, men de andra?
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Lasse
Very Good
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 21 feb 2007, 09:24

Inlägg av Lasse »

[quote="labrador road 26"]

OT: vad är det för mysko siffror du har i signaturen zlv, 42 är ju förstås svaret på yttersta frågan, men de andra?
[/quote]

På den frågan är jag helt lost...
First and Last and Always
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Inlägg av zlv »

Off Topic: LR26, du har tydligen inte sätt på tv serien Lost [:)] (http://www.lostpedia.com/)

On Topic: Jo jag har också sätt att Serieslussen och Comics Heaven har boxen. Har nu fått den bekräftad av Bokus [:D]
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

[quote="zlv"]

Off Topic: LR26, du har tydligen inte sätt på tv serien Lost [:)] (http://www.lostpedia.com/)
[/quote]
OT igen: Öh nej, handlar väl om några lirare efter en flygkrash. En av hoberna från Sagan om Ringen är med. Fast vad betyder siffrorna då? Länken gav ingen direkt ledtråd (kanske inte läste tillräckligt mycket).

EDIT: Gaston-boxen på Serieslussen är den med smala 2:an.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine
Inlägg: 1163
Blev medlem: sön 08 jan 2006, 17:00
Ort: Wallis and Futuna Islands

Inlägg av impeesa »

[quote="zlv"]

Har nu fått den bekräftad av Bokus [:D]
[/quote]

Fick den från Bokus idag, så den är nog på väg till dig också nu. [:)]
Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.
Användarvisningsbild
Pirlouit
Very Good
Inlägg: 81
Blev medlem: ons 07 dec 2005, 16:10

Inlägg av Pirlouit »

Fick min från cdon häromdagen.
Tredje gången gillt. :-)
Verkar inte vara någon omtryckning. Min box har också det berömda tryckfelet.

Formatet tycker jag är OK, men vad i h-e tänkte dom. Texten inuti är inte kul att läsa, typsnittet är för tunt och försvinner nästan ibland. Halvblankt papper gör inte saken bättre, lite blänk och texten försvinner helt. Men jag föredrar att läsa Gaston i små portioner så det går väl.
Tittar man riktigt noga så verkar bilderna vara scannade i för låg upplösning. En del streck ser lite för pixliga ut.
Slutgnällt för den här gången, nu ska jag läsa och njuta.

I några album finns Franquins roliga signaturer med, i andra inte.
Någon som vet, ska alla ha signaturer eller han gjorde det bara på en del?
Användarvisningsbild
failerdc
Good
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 28 apr 2007, 01:55

Inlägg av failerdc »

[quote="labrador road 26"]

[quote="zlv"]

Off Topic: LR26, du har tydligen inte sätt på tv serien Lost [:)] (http://www.lostpedia.com/)
[/quote]
OT igen: Öh nej, handlar väl om några lirare efter en flygkrash. En av hoberna från Sagan om Ringen är med. Fast vad betyder siffrorna då? Länken gav ingen direkt ledtråd (kanske inte läste tillräckligt mycket).

EDIT: Gaston-boxen på Serieslussen är den med smala 2:an.
[/quote]

OT: http://www.lostpedia.com/wiki/Valenzetti_equation här får du förklaringen till talföljden =)
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Har fått uppgifter om att "Gaston-Boxen" är slut på förlaget även om vissa "online" har den kvar på listorna men dom uppgraderar kanske inte så ofta. Så vi som har den kan luta oss tillbaka och vara glad att vi kom över en.[:o)]
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

Det finns exemplar kvar ute i affärerna också. Såg att Dolores fick in en ny box när jag var där i torsdags. Men det är väl de sista exemplaren som går nu då.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Vill man ha tag i den så finns den på ett par ställen "lilla torget" i Malmö har nog någon kvar än, men den går inte att beställa från online och förlaget längre. Skulle varit en liten förtydling med i inlägget.
Användarvisningsbild
Mystepho
Good
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 31 jul 2007, 19:28
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Mystepho »

Pga tung arbetsbörda och minskat serieintresse höll jag på att missa att min favoritserie nr 1 kommit ut i sån fin samlarbox. Hittade ett ex begagnat men inplastat nyss och tänkte att jag nog skulle kunna hitta den billigare, men slog till ändå. Efter att ha letat lite på nätet så inser jag att den är slut överallt. Adlibris har den som tillfälligt slut, men jag litar inte en sekund på sådan information.

Trevlig box var det och jag har redan läst nästan alla album. Storleken var ju givetvis ett minus, men att inte ha boxen i bokhyllan skulle vara ett betydligt större. Blir tvungen att leva svältliv i sommar pga köpet (eftersom min ekonomi redan var rätt skadad) men ojojoj så värt det var. Ville bara säga det. Min första post på det här forumet förresten. Får se hur aktiv jag blir :)
Serietecknare och seriesamlare
» www.stefaneriksson.se
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Hej och välkommen!
Jag har också varit sugen på boxen men avstått pga priset. Gaston ligger inte heller som nr.1 för mig och satsar på annat istället. Kul iallafall att du gillade den, jag får väl ta å drömma ett tag till. =)
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

[quote="Mystepho"]

Adlibris har den som tillfälligt slut, men jag litar inte en sekund på sådan information.
[/quote]

Dom har aldrig kunnat leverera boxen. Vi var några som hade jättestrul när vi beställde från adlibris i våras. Jag fick tag i en på annat håll istället.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
OnionMan
Fine
Inlägg: 408
Blev medlem: fre 08 dec 2006, 21:19
Ort: Sverige

Inlägg av OnionMan »

Jag måste haft tur då, för jag köpte min från AdLibris.
Kanske var jag en de få som han få innan deras lager tog slut.
Användarvisningsbild
Mystepho
Good
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 31 jul 2007, 19:28
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Mystepho »

Nu såhär efteråt inser jag att jag haft lite flax när jag stötte på en såhär pass långt efteråt releasen. Serien är ju enormt populär i Sverige och tusen ex går uppenbarligen åt rätt snabbt...
Serietecknare och seriesamlare
» www.stefaneriksson.se
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1333
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Inlägg av germund »

Jag såg idag att Björns seriemagasin här i Malmö hade kvar ett ex. Bara 1200kr.
Skriv svar