Natascha och annat av Walthéry

Diskussioner om främst de fransk-belgiska albumserierna men även andra serier som härstammar från Europas serie-Mecka.
Användarvisningsbild
Noname
Very Good
Inlägg: 126
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 20:49
Ort: Denmark

Re: Natascha och annat av Walthéry

Inlägg av Noname »

Natacha nr 21 har precis kommit ut i Danmark!
Användarvisningsbild
KRax
Fine
Inlägg: 627
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 23:42
Ort: Sverige

Re: Natascha och annat av Walthéry

Inlägg av KRax »

OM någon är lika galen i det belgiska fotbollslandslaget, som i Natascha... Så har Walthery tänkt göra sig en extra slant:
http://www.bedecouverte.com/fr/recherche?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=coupe&submit_search=%EE%81%92

När jag ser de där tre bilderna, så är det ju uppenbart att Natascha har satsat på fel yrke. Hon klär bättre i halvlånga shorts än i kortkort kjol.
Längtar du efter en lur?

http://www.kraxbb.se
Joakim Gunnarsson
Fine
Inlägg: 509
Blev medlem: tis 10 jun 2008, 22:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Natascha och annat av Walthéry

Inlägg av Joakim Gunnarsson »

Dags att väcka den här tråden till liv igen!
Från och med 91:an 9-10 så kommer vi köra Natacha (som hon numera heter även i Sverige) som följetong i tidningen.
Vi börjar med album 21, och publicerar det tre nummer i följd. Till hösten kommer album 22. Också det uppdelat på tre nummer.

I nummer 9-10 blir det också en presentation av serien och dess upphovsman. Vi försöker också reda ut den tidigare svenska utgivningskronologin.
Om serien går hem hos läsekretsen finns sedan möjlighet att fortsätta med de andra albumen som inte tidigare givits ut på svenska.
91:an nummer 9-10 utkommer den 21 april.

/Joakim på 91:an-redaktionen.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Natascha och annat av Walthéry

Inlägg av BoJustBo »

Trevliga nyheter.
Kanske får testa på ett nummer då. Jag hoppas trycket är bättre än i X9 som jag inte vill köpa på grund av att så många sidor har färg lagren snedtryckta att jag inte står ut att läsa nyare bättre färlagda serier.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Natascha och annat av Walthéry

Inlägg av Cadial »

[img][/ihttp://cdn3.bedecouverte.com/66403-16627-thickbox_atch/affiche-poster-bd-walthery-natacha-triptyque-le-bal-de-la-rose.jpgmg]
Sexfaktorn hojs ratt rejalt I 91:an gissar jag!
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4393
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Natascha och annat av Walthéry

Inlägg av RioGrande »

Joakim Gunnarsson skrev:Dags att väcka den här tråden till liv igen!
Från och med 91:an 9-10 så kommer vi köra Natacha (som hon numera heter även i Sverige) som följetong i tidningen.
Vi börjar med album 21, och publicerar det tre nummer i följd. Till hösten kommer album 22. Också det uppdelat på tre nummer.

I nummer 9-10 blir det också en presentation av serien och dess upphovsman. Vi försöker också reda ut den tidigare svenska utgivningskronologin.
Om serien går hem hos läsekretsen finns sedan möjlighet att fortsätta med de andra albumen som inte tidigare givits ut på svenska.
91:an nummer 9-10 utkommer den 21 april.

/Joakim på 91:an-redaktionen.


Haha, då gissade jag ju rätt!

"Vi borde ju be honom rita Natacha i 91:an-uniform?" [;)]
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Natascha och annat av Walthéry

Inlägg av Wakuran »

Man kanske kan få tillåtelse att göra ett Natascha-omslag av någon reguljär stabtecknare, typ Krister Petersson eller Jonas Darnell...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Natascha och annat av Walthéry

Inlägg av Wakuran »

Cadial skrev:Bild
Sexfaktorn hojs ratt rejalt I 91:an gissar jag!

Bildfix.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
KRax
Fine
Inlägg: 627
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 23:42
Ort: Sverige

Re: Natascha och annat av Walthéry

Inlägg av KRax »

Han verkar vara rätt redo att rita henne i vilken klädsel som helst, bara det är någorlunda värdigt. Och Natacha i uniform, det säljer! Men visst ska det vara den grå uniformen?
Längtar du efter en lur?

http://www.kraxbb.se
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Natascha och annat av Walthéry

Inlägg av Wakuran »

Det bör finnas en hel del lättklädda signeringar runt om i Europa.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
wombat1000
Good
Inlägg: 46
Blev medlem: mån 28 maj 2012, 14:41

Re: Natascha och annat av Walthéry

Inlägg av wombat1000 »

Joakim Gunnarsson skrev:Dags att väcka den här tråden till liv igen!
Från och med 91:an 9-10 så kommer vi köra Natacha (som hon numera heter även i Sverige) som följetong i tidningen.
Vi börjar med album 21, och publicerar det tre nummer i följd. Till hösten kommer album 22. Också det uppdelat på tre nummer.

I nummer 9-10 blir det också en presentation av serien och dess upphovsman. Vi försöker också reda ut den tidigare svenska utgivningskronologin.
Om serien går hem hos läsekretsen finns sedan möjlighet att fortsätta med de andra albumen som inte tidigare givits ut på svenska.
91:an nummer 9-10 utkommer den 21 april.

/Joakim på 91:an-redaktionen.

Det ser jag fram emot, även om jag föredragit att ni kört hela album i dubbelnumrena istället för serien som följetong. Fast det kanske är bättre med en mjukstart. Kan man hoppas på Kan man hoppas på hela album om det tas väl emot?
Joakim Gunnarsson
Fine
Inlägg: 509
Blev medlem: tis 10 jun 2008, 22:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Natascha och annat av Walthéry

Inlägg av Joakim Gunnarsson »

wombat1000 skrev:Kan man hoppas på hela album om det tas väl emot?

Allt hänger på mottagandet. Men det är ingen dum idé. Dock är albumen på 44 sidor om jag minns rätt. Kanske blir en väl stor del av tidningen de tar upp i sådana fall? Men blir serien en hit, så...
wombat1000
Good
Inlägg: 46
Blev medlem: mån 28 maj 2012, 14:41

Re: Natascha och annat av Walthéry

Inlägg av wombat1000 »

Joakim Gunnarsson skrev:
wombat1000 skrev:Kan man hoppas på hela album om det tas väl emot?

Allt hänger på mottagandet. Men det är ingen dum idé. Dock är albumen på 44 sidor om jag minns rätt. Kanske blir en väl stor del av tidningen de tar upp i sådana fall? Men blir serien en hit, så...

Även om det är en lång serie för ett nummer av 91:an, så blir det ändå mer än hälften kvar till de traditionella 91:an-serierna. Och antalet dubbelnummer är bara två om året (om det inte är inplanerad någon förändring av det), så jag tycker inte det blir någon större skillnad, mer än det positiva med att få ett helt seriealbum med i tidningen. [:)]
Skriv svar