Mangakonventet UppCon arrangeras för sista året

Diskussioner om manga och anime.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Mangakonventet UppCon arrangeras för sista året

Inlägg av Grumme »

Sveriges största Mangakonvent UppCon som de senaste 11 åren har arrangerats i Uppsala sjunger sin svanesång i år.
Arrangörerna som arbetat ideéllt har inte längre tid att fortsätta.

http://www.unt.se/uppsala/sista-aret-for-uppcon-1758249.aspx
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Mangakonventet UppCon arrangeras för sista året

Inlägg av Wakuran »

Aj fan, kan man inte överlämna stafettpinnen till nya arrangörer, då? Det verkar ju finnas mängder med flitiga mangakonventsarrangörer i Sverige.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Mangakonventet UppCon arrangeras för sista året

Inlägg av Labrador Road 26 »

Wakuran skrev:Det verkar ju finnas mängder med flitiga mangakonventsarrangörer i Sverige.

Mängder? Förutom just Uppcon kan jag inte påminna mig att de står som spön i backen precis med mangakonvent. Fast jag har inte letat heller ska erkännas. Men om det redan finns så är det kanske förklaringen att Uppcon blivit utkonkurrerade av de mängder med andra evenemang som då tydligen finns.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Mangakonventet UppCon arrangeras för sista året

Inlägg av Wakuran »

Labrador Road 26 skrev:
Wakuran skrev:Det verkar ju finnas mängder med flitiga mangakonventsarrangörer i Sverige.

Mängder? Förutom just Uppcon kan jag inte påminna mig att de står som spön i backen precis med mangakonvent. Fast jag har inte letat heller ska erkännas. Men om det redan finns så är det kanske förklaringen att Uppcon blivit utkonkurrerade av de mängder med andra evenemang som då tydligen finns.

De flesta är ganska små, och uppkommer och försvinner ganska sporadiskt, vad jag känner till, men t.ex. Blyg-arrangörerna har ju en hel del erfarenhet (även om det legat på en mycket mindre nivå).
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar