Kommande serietidningsfilmer

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av K-E Lindkvist »

Agentum skrev:Varför blev det så? ja nåt att fundera på, även här.

Nu har Hollywood Reporter fått fatt i storyn men där går man längre och levererar i mitt tycke en tämligen bra analys om varför den Harley Quinn som nu härjar runt i serietidningarnarna (bortsett från Suicide Squad) blivit en sådan succe:

"So what changed? What did Conner and Palmiotti (and artists including Chad Hardin and John Timms) do so right? The short version is that they let Harley grow up. Not too much, not enough to stop her acting on impulse and making poor decisions wherever possible — that's part of her charm — but enough that she could leave the Suicide Squad and the Joker behind, for the most part, and try to start over in Coney Island, building a family of misfits and friends around her that help propel storylines forward.

The Harley that's seen in contemporary comics is smarter and kinder than any seen before; she will do anything for her friends in need, no matter how ridiculous or nonsensical it may be and — through dumb luck, happenstance and genre convention — come out smiling on the other side. If Deadpool is the Bugs Bunny of comic books, then Conner and Palmiotti turned Harley into a slightly homicidal Lucille Ball, and it's a shift that works.

One way to put it is that the contemporary comic book Harley has the smart mouth of [Margot]Robbie's cinematic version, but better self-preservation instincts. She wouldn't ditch the Squad for the Joker, especially not if it risked her life in the process; indeed, the comic book version has broken ties with her former beau, having identified that theirs was an abusive relationship. Instead, she's entered into an on-again, off-again relationship with fellow villain Poison Ivy — who, coincidentally, also will be a character in the Gotham City Sirens movie."
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Wakuran »

Även i frankofonin rör det på sig. På den här listan hittar vi förutom de amerikanska filmerna ungdomsäventyret Seuls, Smurferna, Bullen & Billy, Linda och Valentin, Den unge Spirou och Zombillénium.

http://www.actuabd.com/En-2017-la-bande ... ra-l-ecran

Bland det mer förvånande finns adaptionen av Stalins död, som jag tror ska komma på svenska från Faraos Cigarer, med Jason Isaacs som Stalin, Steve Buscemi som Nikita Krustchev och Michael Palin som Vjatjeslav Molotov.

http://www.imdb.com/title/tt4686844/
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av BoJustBo »

Wakuran skrev:Bland det mer förvånande finns adaptionen av Stalins död, som jag tror ska komma på svenska från Faraos Cigarer

Redan ute ett tag.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Wakuran »

Wakuran skrev:Bland det mer förvånande finns adaptionen av Stalins död, som jag tror ska komma på svenska från Faraos Cigarer, med Jason Isaacs som Stalin, Steve Buscemi som Nikita Krustchev och Michael Palin som Vjatjeslav Molotov.

http://www.imdb.com/title/tt4686844/

Det är tydligen Adrian McLoughlin som spelar Stalin. Jason Isaacs ska ha huvudrollen, men verkar inte ha något namn.

Det ska vara en fransk-brittisk samproduktion, men det verkar vara övervägande britter i rollbesättningen. Enligt regissören ska den ha huvudsakligen satirisk inriktning (vilket kan förklara namn som Buscemi och Palin).
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

K-E Lindkvist skrev:
Agentum skrev:Varför blev det så? ja nåt att fundera på, även här.

Nu har Hollywood Reporter fått fatt i storyn men där går man längre och levererar i mitt tycke en tämligen bra analys om varför den Harley Quinn som nu härjar runt i serietidningarnarna (bortsett från Suicide Squad) blivit en sådan succe:

[i]"So what changed? What did Conner and Palmiotti (and artists including Chad Hardin and John Timms) do so right? The s


Hon var mycket populär innan deras ändring med så mycket ändrade de inte, de bräddade väl möjligheterna mest, jag säger inget om den varianten men jag är inte förtjust i Suicide Squad, att ens komma på att ha henne i den var underligt och typiskt överanvändande av en populär karraktär.

Jag vet inte vad det oficiella nu men ev. superkrafter förr kom ju av nåt jox Ivy gjorde för att hon skulle klarar bo på den kemiska soptippen de använde.

I övrigt saknade hon ju krafter annat då är det typiska gymnast så, och förstås humorn att plocka fram saker från igenstans.

Så varför skulle hon ens väljas för Suicide Squad? klart ologiskt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
KRax
Fine
Inlägg: 627
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 23:42
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av KRax »

Wakuran skrev:
Wakuran skrev:Bland det mer förvånande finns adaptionen av Stalins död, som jag tror ska komma på svenska från Faraos Cigarer, med Jason Isaacs som Stalin, Steve Buscemi som Nikita Krustchev och Michael Palin som Vjatjeslav Molotov.

http://www.imdb.com/title/tt4686844/

Det är tydligen Adrian McLoughlin som spelar Stalin. Jason Isaacs ska ha huvudrollen, men verkar inte ha något namn.

Det ska vara en fransk-brittisk samproduktion, men det verkar vara övervägande britter i rollbesättningen. Enligt regissören ska den ha huvudsakligen satirisk inriktning (vilket kan förklara namn som Buscemi och Palin).


Isaacs spelar gissningsvis Berija. Albumet hade lika gärna kunnat heta "Berijas uppgång och fall"!
Längtar du efter en lur?

http://www.kraxbb.se
Användarvisningsbild
Fletcher
Very Good
Inlägg: 73
Blev medlem: fre 09 jul 2010, 17:46

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Fletcher »

Nu sägs det att Spider-Man kanske kommer att lämna Marvel Cinematic Universe i framtiden. Påståendet har yttrats av Amy Pascal, producent för filmen Spider-Man: Homecoming.

I artikeln står det att Sony/Disney/Spidde-dealen slutar efter två Avengers-filmer och en uppföljare till Spider-Man: Homecoming. Citat från artikeln: "That deal currently encompasses Homecoming, Avengers: Infinity War, the untitled 2019 Avengers follow-up, and the Spidey solo sequel.". Detta minskar förstås oron, innan jag läste mer om nyheten (som jag först fick höra talas om på YouTube) lät situationen värre. Men tänk om dessa deal-planer aldrig blir av? Då är det tråkigt.

Men vi får se hur det blir med Spider-Man: Homecoming. Blir det en bra eller en dålig film? Kommer den att bli en kassasuccé eller gå i stor förlust?

Källa till Spider-Man situationen:
http://www.ign.com/articles/2017/03/30/ ... ing-sequel

Bild
(bildkälla: CNBC)
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Det där nyheten är en sån där rolig modern internet-grej. Man har klart och tydligt gjort en deal för flera projekt och flera år mellan Marvel och Sony,men man vill leverera nyheten som "Spider-Man lämnar Marvels film-universum!!!!" . Filmen blir säkert rätt bra. Sen lär den gå på vinst också, Spider-Man är numera på den nivån i populäritet att det är nästan svårare att göra en film med honom som INTE blir populär. Likaså Iron-Man. Och Iron Man är med i denna.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av BoJustBo »

Ja, negativitets-media är pyton.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

hur menar de att SM kan lämna Marvel? i princip hela det bygger på figuren, måste ju var nonsens från oinsatta?
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Wakuran »

Agentum skrev:hur menar de att SM kan lämna Marvel? i princip hela det bygger på figuren, måste ju var nonsens från oinsatta?

De kommer väl skära ned på korsrefererandet filmerna emellan, antar jag... Med tanke på alla events och internreferenser som ständigt förekommer i serietidningarna, och ofta står i vägen för historierna, kanske det egentligen mest är positivt...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

jaok, sant tycker jag, en jävla orginfilm till för Spider-man eller säg Batman och jag skriker.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Agentum skrev:hur menar de att SM kan lämna Marvel? i princip hela det bygger på figuren, måste ju var nonsens från oinsatta?


Nä.Det är spekulationer från de insatta. Marvel sålde filmrättigheter till många stora filmbolag på 90-talet. Därför är t ex "X-Men" separat från Marvels egna filmer. Fox har rättigheterna för X-Men universumet och Fantastic Four. Sony har filmrättigheterna till "Spider-Man" men har gjort en del att samarbeta med Marvel. Spidde dyker upp i Avengers medans Iron Man dyker upp i Spiddes film etc.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

Blev först lite orolig nu när Disney köpt upp fox att Deadpool 2 skulle bli lite snällare men det fick man svar på snabbt skönt:

"Not only will Deadpool remain R-rated under Disney’s roof, but it seems the world-famous mutant is also set for a bright future, after CEO Bob Iger revealed his desire to “keep making sequels” for Reynolds’ lewd, crude anti-hero."
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Deadpool 2 och X-Men Dark Phoenix är ju i stort sätt färdigt inspelade. Jag tvivlar att denna bussinessdeal kommer påverka filmer som redan är i produktion. Hur saker fungerar med företagets "värdegrund och profil" i framtiden är en annan femma.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av BoJustBo »

super85 skrev:Deadpool 2 och X-Men Dark Phoenix är ju i stort sätt färdigt inspelade. Jag tvivlar att denna bussinessdeal kommer påverka filmer som redan är i produktion. Hur saker fungerar med företagets "värdegrund och profil" i framtiden är en annan femma.


Folk glömmer att filmer som Pulp Fiction gjordes av Disney ägda företag.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Nejdå, jag kommer ihåg att Weinstein och hans gäng gjorde de filmerna och många andra toppfilmer.

Pulp Fiction och många av de där tidiga 90-talets filmer var i produktion/färdigt inspelade/redan släppta när Disney köpte dem. Som sagt, Miramax hade mer frihet än andra delar av det gigantiska bolaget.


Framtiden får visa hur det blir den här gången. Jag själv tycker fortfarande då mer om när det finns flera filmbolag /fler alternativ i nöjesindustrin.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

Du menar att de bekostades av dessa?

För "gjordes" är väl att ta i.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Weinstein och hans polare producerade majoriteten av de där filmerna som Tarantino bland andra gjorde.

Disney blev inblandad i Miramax efter att t ex Pulp Fiction var färdigfilmad.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

Tja Jo jag tror även jag på större konkurrens även inom sånt här, nu tycks Hollywood än mer samlas till en enhet och vi har sett att mycket lite av vad de gör är bestående tyvärr.

Samma skådisar om och om igen i samma koncept eller en modern variant av en gammal hit, som Disney med, när gjorde de en minnesvärd tecknad långfilm senast?

Kortsiktigt och enligt.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar