Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av super85 »

När Justice League kom ut 2017 så var det för mig något av en besvikelse. Jag tyckte den var helt ok första gången jag såg den. Men erkänner att när jag såg om skiten på hemmavideo så märkte man misstagen, stressen och det rushade/stressade slutresultatet. Den var halvfärdig helt enkelt. Man borde inte release filmer på det sättet.

Som många vet så drabbades originalregissören Zack Snyder (Man of Steel, Watchmen,300) av en familjetragedi. En hemsk sådan. Och filmen gjordes färdigt av Joss Whedon (Avengers, Buffy) som tog över jobbet. Det många missade var att Whedon filmade om stora delar av filmen. Något som märks extra tydligt när man ser om filmen på bluray.

Saker som ofärdig CGI, ändrade designer, Henry Cavills hemska cgi-ansikte (Cavill hade mustach som han inte fick raka när Whedon filmade sina scener så man cgi-ade bort det och det såg ut som skit) osv.

Att Zack Snyder nu får göra sin version av filmen (delvis tack till fansen som haft kampanjer för det i flera år) är rätt häpnadsväckande. Så Tack till fansen och sen givetvis HBO MAX som behöver grejer till sin Streamingtjänst.

Så nästa år kommer Justice League ut, som en miniserie. HBO MAX har pratat om fyra delar, regissören har pratat om 6 kapitel och en epilog. Han har nu under senaste veckorna filmat nya scener med bland annat Ben Affleck (Batman) och Joker (oväntat Jared Leto)

Jag ser själv fram emot projektet. Speciellt eftersom det är lite annorlunda. Att man tillåter regissören göra färdigt det han började.

Enligt diverse källor så hade bioversionen bara ca 20% av det material som orignalregissören filmat. Så det blir intressant att se hur slutresultatet blir.

Trailer:



/Taggfix. Admin
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av super85 »

Failade visst länken förra gången.

https://www.youtube.com/watch?v=1ZRBL9PwG5E

/Du ska inte lägga in hela länken mellan YouTube-taggarna, utan bara ID-koden. Admin
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av Agentum »

Jo, filmen med ju av att visionen han hade inte följdes utan andra kan sig i och skrev filmen vilket gjorde att jag gärna ser nåt igen, JLA är trots allt stort och borde ha varit bland det bästa som gjorts.

Otroligt hur mycket material det finns över mao, vi får se, jag ska då se den iaf.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av super85 »

Japp. Tycker det är väldigt intressant att man alltså filmade 8 dagar nytt material i år. Och att många av skådespelerna kom tillbaka för att göra "remake".


Sen är det ett modern problem med att filmskapare inte kan fixa färdigt en fungerande långfilm. Allt ska vara "världsbyggande" och ska ha en uppföljare, eller så finns det så mycket material att det blir directors cuts osv.


I det här fallet är jag intresserad eftersom det görs till en miniserie. Det är coolt. Och att det i stort sätt är en helt ny grej.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av Agentum »

jag håller med ofta även om en film skulle var över 2 timmar räcker det inte till, och få vill ju se nånting i delar på film längre som inte är hejdlöst "inne"
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av super85 »

2 timmar är tillräckligt för att göra en bra film. Problemet är besattheten med att bygga världar och allt ska vara bygge för en trilogi och ett delat universum.

På samma sätt som långfilmer har problemet med regissörer som drar ut på det för mycket, så lider moderna TV serier av att innehålla för många avsnitt. Moderna filmskapare borde titta lite på äldre grejer för att få det att funka.

Men som sagt, ser detta lite annotlunda, eftersom jag har en känsla av att Zack Snyder fungerar bättre med en "Limited Series".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av Agentum »

jo men tyvärr handlar ju superhjältar ofta om detta, du ska lära känna dem och deras motivitation och sen kan de ge sig ut på nånting, utan det käns det ofta som det saknas annat än att de möjlöigen har effekter.

Det är därför filmer som fångart helt avslutade serier imo är lyckade men de som handlar om fortsättande serier bar löper i en ring till en Orgin och några filmer sen slut och så om igen.

Det kanske är ok för de flesta vad vet jag, men det käns för mig alltid att det finns saker man kunde filma som tex varit elsworld men som kunde göra en förbannat bra film, men det vill givet inte DC eller Marvel gå med på då det ju skulle visa deras hjältar i nåt som inte är legio.

kort sagt Watchmen är lyckad för att den är avslutad, det idiotiska tillägget idag kan de dra upp i arslet då det ju helt gör ner grunden, det är misslyckat totalt.

Sluta sök det gamla och återanvända, men så är det ju med allt i USA, musik, filer, och serier.
Nya ideer saknas mer eller mindre man tar nåt gammalt och tror man gör nåt bättre, det är säg 1 gång av 10 det lyckas om vi ger det distans.

Jag tappade helt förtroendet för Geoff Johns med sin Doomkluck, ovärdigt imo, medans som jag skrev Warren Ellis tex återkom och levererade nåt som funkade trots ändringar, sen vet jag problemen.

Så här gör man inte Geoff Johns har skrivit egna serier men ofta är de bygda på äldre om man ser efter, jag har gillat honom bla för JSA tex som han gjorde riktigt gott länge, ok det är aslänge sen men jag tyckte så.
De blir gamla gubbar och vill slå, tror få ville ta upp tex en uppföljning på Watchmen öht om jag ska var ärlig, de vet tat det är en innesluten historia som berättar nånting med det som händer i dem och det ändrar man fan inte på om man inte är dum i huvet eller får tillräkligt betalt antar jag.

Jag håller med dig om att det blir för många episoder om det blir bra tyvärr, det borde var så att de avslutar oavsett och tro mig allt kommer gillas så mycket bättre om X antal år, men man vill göra pengar på det så länge det går.

Så egentligen kan TV serier i form av miniserier var nånting, om nån kan betala dem, tyvärr är det ju även så, det satsas klent.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av super85 »

Det är därför filmer som fångart helt avslutade serier imo är lyckade men de som handlar om fortsättande serier bar löper i en ring till en Orgin och några filmer sen slut och så om igen.


Handlar om nivån av regissör och manus också. Man kan göra en ursprungsfilm som är en komplett fungerande film det med. Watchmen funkade inte heller tllräckligt bra på bio efersom Snyder försökte trycka in allt. filmens struktur blrev lidande, den andades knappt. Den fungerade bäst i hans utökade långa versioner på hemmavideo. Eftersom det är samma Snyder som regisserat/regisserar Justice League så tror jag att det kan kan fungera i ett sådant format.

Det kanske är ok för de flesta vad vet jag, men det käns för mig alltid att det finns saker man kunde filma som tex varit elsworld men som kunde göra en förbannat bra film, men det vill givet inte DC eller Marvel gå med på då det ju skulle visa deras hjältar i nåt som inte är legio.


Tycker många superhjälte-filmer är gränsfall på Elseworlds ändå. Sen finns ju exempel på just det du säger. "Logan" var ju en Elseworld, blev Oscars-nominerad t om. En Elseworld berättelse av Wolverine inspirerad lite av Old Man Logan. Jag älskade filmen. Vilket en stor del av publiken också gjorde. Tycker den är bättre än serietidningen som den inspirerades av och roligare än vad Wolverine varit på åratal i serietidningar. Du ogillade den kraftigt har jag för mig.

kort sagt Watchmen är lyckad för att den är avslutad, det idiotiska tillägget idag kan de dra upp i arslet då det ju helt gör ner grunden, det är misslyckat totalt


Om du menar filmen så gick den halvdåligt i hela världen, fick ojämna recensioner i alla länder och WB tjänade inga större pengar på själva filmen. Sen har den blivit mer uppskattad för att de längre versionerna på hemmavideo är bättre.

Så egentligen kan TV serier i form av miniserier var nånting, om nån kan betala dem, tyvärr är det ju även så, det satsas klent.


Antingen avslutande filmer eller miniserier. Det går också utmärkt att göra en film som är avslutad, sen får denna film en uppföljare i framtiden. Man behöver inte alltid hinta om att Kapten Fullgubbe ska möta General Chimpans i uppföljaren, man kan göra det mer subtilt. T ex bara göra "Kapten Fullgubbe II" och sen introducera nya karaktärer och koncept i den.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av Agentum »

Jo men du vet hur jag är , jag struntar hur andra tyckte eller hur mycket epngar det gav, jag skrivet utifrån vad JAG tycker, så därför kan det klart halta.

Jag menmar tat det finns säg Batman The Long Hallowen, inse hur bra den skulle kunna göras med rätt folk?

Men sånt får inte finnas.

Vi ser ju DC med deras Metal dark shit em i helvete vill ha det i längden?
Säg The first Frontier.

Marvel anser jag sålt sig före DC det syns på deras serier sen länge de är skräp, även om det låter som om DC är de första att införa fasta länenivåer osv så har redan Marvel sen länge bar givit ut typiskt skit.

Nu handlar det inte om Marvel dock.

Jag menar att typiskt amerikanskt gör de saker fel, sen rasar det och så kommer nån anna att göra det bättre en dag som alltid förr.
Sluta se bakåt känner jag när det gäller serierna, men inser att det är hopplöst i många fall.

De här satsningarna de gör ger nog initielt vins men kommer aldrig bli nånting i längden.

Watchmen må ha spelat in si eller så det struntar jag i den visar vad det kan vara, och då den är avslutad finns inte en Watchmen 2 till min lycka, den var väl inte perfekt men är en av de få som överfört serien till filmen.
Saken är att Hollywood inte är kapabla att sköta detta bra, det måste var folk som skriver serier bakom eller några som vill föreviga nånting inom serier.
Jag komer se dessa om 20 år, men fan inte JLA eller Suicide Squad tex.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av super85 »

Jag menmar tat det finns säg Batman The Long Hallowen, inse hur bra den skulle kunna göras med rätt folk?

Som långfilm skulle den inte funka alls. Möjligtvis som en 12 delad tv-serie med väldigt hög budget.

Säg The first Frontier.


Kanske som en animerad film. Och nej, inte som det animerade försöket Bruce Timm gjorde. Jag menar med en tio gånger högre budget.

Watchmen må ha spelat in si eller så det struntar jag i den visar vad det kan vara, och då den är avslutad finns inte en Watchmen 2 till min lycka, den var väl inte perfekt men är en av de få som överfört serien till filmen.


Finns en uppföljare till Watchmen (serietidningen) som kom som TV serie på HBO förra året. Och serietidningarna håller ju på med
Watchmen relaterat skit hela tiden. Eftersom DC är besatta av allt som är relaterat till Watchmen och Dark Knight.

saken är att Hollywood inte är kapabla att sköta detta bra, det måste var folk som skriver serier bakom eller några som vill föreviga nånting inom serier.
Jag komer se dessa om 20 år, men fan inte JLA eller Suicide Squad tex


Jag har frågat dig många gånger att vilka exempel du har där serieförfattare bidrar till något magiskt i form av bio/tv-serier? finns skapliga resultat, men ytterst sällan något speciellt lysande. T ex JLA och Suicide Squad som du nämner, där var Geoff Johns kraftigt inblandad, och resultaten blev som de blev. JLA får en remake för att "fixa till det" och samma snack om att Suicide Squad kommer släppas i en riktig directors cut. För varje skaplig produktion Geoff Johns var inblandad i (Wonder Woman, Aquaman) så finns lika många screw ups.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av Agentum »

Kanske är det ändå så att tv serier med hyfsad budget inte är dålgt, se på Game of Thrones som plötsligt hela västvärlden följde trots att det funnits till stor del sen 90talet, det sändes pratorogeam på svenska om det etc.

Jag menar i vissa lägen är det kanske inte alls enbart dåligt med en serie med ett förbestämt slut, problemet är ofta budgeten och att när nåt funkar lägger man på fler och fler säsonger tills det läggs ner.

Förstår du hur jag tänker?

Vi får se här med JLA, trots allt finns pengar i reklamintäkter, det folk betala för de nåt som visar serien och så försäljning av samlingen slutligen.

Det är främst hur de går till väga som är problemet det gäller GOT med som inte fick nog med pengar första säsongen är och därför ser skabbtigt ut då.
Som du säger så kan inte allt göras i en film men det innebär ju inte att inget går att få ut av det, det måste dock till bra skådisar och en budget som är stor nog och en berättelse man vill göra i te hålla på tills det går åt skogen som mycket idag.

Det är redan så att filmer av Hollywood bara upprepar sig själva, men de kan fortsätta med stora namn och sälja skiten så länge det går iaf.

Jag pratar om seriösa försök inte effekthysteri och ofta undermåliga produktioner trots mycket pengar, det fungerar bara för att det spelar in mycket ändå säg allt Star Wars tex, menlöst skräp men populärt ändå.

Sen finns givetvis även serierelaterade saker man kan få plats med i en film, vi har förr nämnt flera stycken där det fungerat och där ofta nån bakom originalet eller nån hängiven ursprunget styrt upp det hela.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av super85 »

Skulle fortfarande vilja veta hur ofta det hjälper med att människor inblandade med originalet i serietidningsform hjälper slutprodukten nämvärt.

Möjligtvis Robert Kirkman med "The Walking Dead" då. Även om den serien och dess spinoffs varit ojämna, men uppenbarligen har de lyckats eftersom de gått så många år. Har inte sett "Stargirl", men det är ju en Geoff Johns skapelse (DC karaktär baserad på Geoff Johns syster som avled i en flygkrash) och den, vad jag uppfattat har fått bra recensioner.


Tror det oftast hjälper att man har någon som gillar materialet men inte har en extremt tight koppling till det. Det blir då lättare att se det stora hela och inte bli besatt av någon specifik story eller serieskapare.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av Agentum »

Vilket jag skrev också, det är viktigt att nån verkligen vill genomföra nånting, det kan vara skaparen eller någon som tagit projektet till sig.

Walking dead blev för långt imo, det var lyckat först men råkade ut för att man körde en säsong till och en till, det fanns inget slut klart.

Trots det får man väl ge det att liksom med GoT påverkade många utanför kretsen, tex fantasyböcker i den senares fall som sagt börjat skrivits långt före tv serien utan att folk förstod att fantasy inte innebar Harry Potter enbart.å, även där fanns författaren själv med bakom det hela.
Och då WD från serierna, det var ju viktigt att det var rätt personer, skådespelare och setting etc och Kirkman givetvis viktig att övervaka det.

Hollywood har fastnat i barnvänlighet och repetering av samma saker, det går visserligen att sälja ännu, men väldigt lite är nåt speciellt längre.
Det går ju att göra filmer utan att ha ett löjligt pg13 som då blir som en påminnelse om att man måste fördumma allt.

Gör filmer i stället som de är så och bedöm dem sedan, censur har aldrig hjälp nånting i min mening, tvärtom.

Men ok det hör kan vi dividera om för all tid, men att det går att skapa nåt minnesvärt är fullt klart men vara om en stark tro finns på det och det saknas ofta tyvärr.

Lite som varför var DCs animerade tv serier så bra? Jo för att det då var folk bakom som satsade på dem, senare försvann det och det blev mycket värdelös dynga.
Saken var ju att tex CN köpte det oavsett kvaliteten, gav det x säsonger sen slut osv, dock höll ju Batman TAS och JL i sig för säsonger än vad som var vanligt, vet inte hur de lyckades med det.

Även live action tv serierna har ju haft riktigt bra avsnitt och säsongen, men de blev för urvattnad i min mening, kan vara la på en säsong till utan att tänka efter vad som skulle hända, en soppa.

Tyvärr tycks just det vara vanligt inom många områden särskilt i USA, att försöka upprepa nånting oavsett, vattna ur allt till sista droppen.

Som om det var slut med nya idéer, och så kan det ju inte vara, det är fel i systemet hur saker sköts, det har blivit busuness enbart.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av super85 »

Hollywood har fastnat i barnvänlighet och repetering av samma saker, det går visserligen att sälja ännu, men väldigt lite är nåt speciellt längre.
Det går ju att göra filmer utan att ha ett löjligt pg13 som då blir som en påminnelse om att man måste fördumma allt.


Så som superhjältegrejer massproduceras i film och TV-väg så finns det inget större belägg att man "fastnad i barnvänlighet". För det första så måste man vara något av ett pervo om man inte anser att grejer som Stålmannen och Shazam ska vara tillgängliga för oss barn i alla åldrar. Och sen för varje barnvänlig produkt som produceras, så finns det en R-rated version som man kan titta på om man är sugen på svordomar och pattar. Att tro att åldersgränsen har nånting att göra med att själva produkten blir bra eller dålig är udda. Du själv rabblar alltid upp Batman TAS, ja den var inte ens PG-13, den var PG. Om man drar någon jämförelse så är jag rätt säker på att du tycker att den barnvänliga Batman TAS ändå var betydligt mognare än t ex R-rated "Birds of Prey" live action filmen som kom ut nyligen.

Däremot så produceras det väldigt mycket ojämnt skit. Bra grejer blandas med saker som suger. Tror Hollywood versionerna skulle må bättre också om serietidningsindustrin själva gjorde /producerade något som var bra. Då skulle de inte behöva varje gång visa dem "Watchmen" eller "Dark Knight Returns". Finns faktiskt andra serieridningar också.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av Agentum »

Jag tycker man lätt kan göra allåldersfilmer men just PG13 verkar sitta som ett stopptecken och att man måste tänka främst på barnen som ju är såååååå dumma.

Jag är Mao inte främst ute efter R rated, utan att man slappnar av lite, man kan göra filmer för alla utan att göra dem extra korkade pga PG13, jag tycker det sitter där som att ojoj nu måste vi göra det lite simplare, mer explosioner, och det här kan inte barn förstå så det stryker vi.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av super85 »

Vad har explosioner att göra med nånting? Det brukar väl sprängas skit i de flesta filmer med äventyrsinslag? Visuella effekter och skit som exploderar är liksom rätt standard för filmer oavsett åldersgräns. Skulle du liksom föredra superhjältar som sitter på röven och dricker kaffe i 2 timmar? Är det vuxet och spännande?

Alltså ge exempel ? Nu pratar vi ju superhjälte genren. Om det vore någon franchise som tidigare varit för vuxna som man bantar ner åldersgränsen för, ja då hade du haft en poäng. Eftersom sådant händer.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av Agentum »

De där filmerna är inte för mig öht skulle jag tro.

En massa effekter som ersätter annat är inte längre intressant för mig och så görs för att göra en film mer korkad.

För mig handlar det om bra val i casting en, en genomtänkt story i första hand, sånt gick förr så varför inte nu?

Det får gärna vara vissa lugnare delar för att öht få in känsla för figurerna.

Effekter är ett sätt att dölja en kass film, det är helt uppenbart.
Om du menar att genren just enbart är för barn ja då är allt bra, och det du söker.
Vi behöver inte gå till ytterligheter JLA var skräp och det finns en anledning till det, sen sålde den väl ändå, men mitt intresse för hur filmer säljer i box officer är förbi.

Och JA det verkar som Hollywood drar ner till PG13 eller vad de tror är så givet för mer pengar, och isf är det vad det är så länge nån vill betala.

Det har inget med mig att göra, jag är tvärsäkert på att bra filmer kan göras, men att Hollywood är en dålig plattform pga enormt mycket folk inblandade i produktionen, det har inte alls förbättrat filmerna över lag skulle jag säga.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av super85 »

Casting brukar vara rätt bra i superhjältefilmer. Bortsett givetvis från när man märker att filmskaparna enbart har aktivist-castat folk för de passar in med hudfärg och läggning.

Att vissa filmer filmer som produceras är skit stämmer. Det har att göra att genren massproduceras. Som vi snackat om tidigare så
suger ju det mesta DC och Marvel ger ut idag så jag ser ingen större skilnad där heller.

Sen skule de flesta kända superhjälteserietidningar, de mest respekterade och populära vara PG-13 även om man gjorde dem sida för sida trogna från serieförlagan. Så jag ser inte någon anlending att ha åldersgräns-tourettes över det. Du får gärna dock säga vad du tror att serier som Byrnes "Man of Steel" eller t ex Dark Phoenix Saga eller DKR osv skulle ha om man gjorde en långfilm som var extremt trogen serietidningarna. Det skulle troligtvis bli Pg-13 i alla fall.

Och nej, Justice League filmen gick uppebarnligen inte tillräckligt bra. Därav att orginalfimskaparen får göra sin egen version, eftersom man tror
att man kan tjäna pengar på det om man gör det som var intentionen från början.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av Agentum »

Honom, jag ska inte tjata mer om saken.

Det ger inget ändå.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av super85 »

ja , denna ser ju "lite" bättre ut än vad bioversionen som Whedon gjorde färdigt var.....heh

Skriv svar