The Expanse

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

The Expanse

Inlägg av Agentum »

En Sci-fi serie som man väl kan säga är en slags GoT egentligen.

Jag var rätt skeptisk till första säsongen, men sen börjar det växa på en, cxet är verklien en av de bästa sci-fi serier som någonsin gjorts.

Vad jag förstår bygger även denna på böcker i grunden, inga jag läst dock då man ju gärna struntar i sci-fi numera pga hur mycket förbanmnad skit i form av filmer och serier det har gjorts, sämre än 60-80tals material har ju varit det vanliga, med en öppning för Firefly som dock lades ner helt obegripligt för den strunt som visades då.

Nåväl denna ska ni se om ni ska se något sånt här, ni slipper en massa barnhjältar som kan allt osv, vist det är en TV serie man kan inte nå hur lång som helst med pengarna men här har man då imo särskilt iom andra säsongen begripgt att det fanns ett värde i det.

Det är helt enkelt en kompicerad sak, ej för barn till min lycka, då allt tycks var det numera.
DEt råder ett slags satus quo mellan Jorden och Mars som har sin egna mindre befolkning sen länge, de har fördel enbart pga att de lyckats fått vissa upptäckter på sin sida då Jorden är proppad med folk och nedskitad helt.
DEt är mao hela tiden en fasa för båda sidor om de nandre har et hemligt vapen.

fem säsonger tror jag det blev och jag missade alla men de finns idag för även er att se på med text om ni vill det, det påminner en del om säg klassik förklarande Star Trek från förr, det blev ju ren bajs i modern tid lustigt nog, här mnar jag tekiskt sett hur saker fungerar efter fysikens lagar, mne även Firefly dvs ett omaka gäng som bildas mitt i smeten, lägg till just GoT oväntade vändningar.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Expanse

Inlägg av super85 »

Tack för din recension.

Flera har rekommenderat denna till mig. Lägger i bucket-list.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Expanse

Inlägg av Agentum »

Tja lite förvirrad recension som vanligt, men det är bra, just sånt som normalt struntas i inom SCI-fi tex G krafter i rymden som är en verklighet mm.

Många starka kvinnliga personer förekomer som dessutom fungerar och spm sagt många har sina egen agenda och sitt egna sett at vara från hjälten till de värsta asen.
Men ibland vet man inte vad man ska tro så att säga.

Det är ett komplicerat läge mellan de olika fraktionerna när dessutom nånting som kan var den första utomsolsystemskontakten dyker upp.

Inget är givet perfekt, och jag har inte läst böcklerna tyvärr, det är dyrt at fila en viss form av film och det märks, men då effektler blivit allt billigare används det mycket här, vs man är oftast i rymden på nåt skepp eller en rymdstation.
Förr var det mycket dyrt att göra sånt men nu är det tvärtom, säg filmer från jordens yta är väldigt enkla.

Se den om du får tid över, tydligen är den fortsättande dock efter 5 säsonger, jag hoppas ett slut finns, jag är väldigt trötyt på de här serierna som lyckas med en säsong och får pengar för en till men inte har nån ide egentligen vad det ska gå, utan de försöker igen med mängder av olika som skriver avsnitten, och så slutar det i ingenting när alla är ointresserade av skiten.

IMO kan jag väl nämna tex superhjälteserierna hur de misslyckas i längden pga att de inte har arbetat ut nånting långvarigt med ett slut utan kör på så länge tillräckligt många tittar, det leder till mycket uselt skrivet skräp.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar