Masters of the Universe tråden

Diskussioner om leksaker och nostalgia.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Masters of the Universe tråden

Inlägg av Wakuran »

Ahead skrev:Köpt en packe tidningar i hopp om att komma över de versioner av tidningarna jag saknade (främst några av specialversionerna från MVCreations 2004).

Men du visste vad som ingick i batchen, så det inte blev något grissäcksköp? (Eller blir det säckgrisköp?)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Ahead
Good
Inlägg: 40
Blev medlem: mån 20 mar 2017, 09:07
Ort: Norrköping

Re: Masters of the Universe tråden

Inlägg av Ahead »

Wakuran skrev:
Ahead skrev:Köpt en packe tidningar i hopp om att komma över de versioner av tidningarna jag saknade (främst några av specialversionerna från MVCreations 2004).

Men du visste vad som ingick i batchen, så det inte blev något grissäcksköp? (Eller blir det säckgrisköp?)


Delvis får jag svara, det framgick att det var kompletta upplagor, med A och B varianter på omslagen. Just den serien jag nämnde tidigare har ibland fler varianter än två men även dessa följde med. Bara genom bilden kunde jag dra slutsatsen att jag förmodligen aldrig kommer hitta en sån här samling för det priset (jag betalade drygt 1000:- SEK + frakt för allt) så det var överkomligt med en chansning från min sida.
Ahead
Good
Inlägg: 40
Blev medlem: mån 20 mar 2017, 09:07
Ort: Norrköping

Re: Masters of the Universe tråden

Inlägg av Ahead »

Får uppdatera igen att jag förmodligen gjorde en bra affär då jag såg att folk uppenbarligen erbjuder en del för denna, vilken ingick i min deal och är i bra skick. Men det var som sagt mer tur än skicklighet från min sida :)

http://www.ebay.com/itm/He-Man-and-The- ... SwXXxZPEJO
Användarvisningsbild
Berkajr
Very Good
Inlägg: 83
Blev medlem: fre 27 apr 2007, 17:19
Ort: Sverige

Re: Masters of the Universe tråden

Inlägg av Berkajr »

Jag finns i Gävle :)
Ahead
Good
Inlägg: 40
Blev medlem: mån 20 mar 2017, 09:07
Ort: Norrköping

Re: Masters of the Universe tråden

Inlägg av Ahead »

@Berkajr är det dina annonser som är ute på Tradera nu? [:)]. Gävle passerar jag ibland i jobbet, kanske får svänga förbi om tillfälle ges :)
Ahead
Good
Inlägg: 40
Blev medlem: mån 20 mar 2017, 09:07
Ort: Norrköping

Re: Masters of the Universe tråden

Inlägg av Ahead »

Tänkte bara nämna att DC är påväg att släppa en ny crossover med Master of the Universe och Stålmannen/Batman mfl om någon mer än jag är intresserad :)
https://www.dccomics.com/blog/2018/04/1 ... -injustice
Gory-Glory
Good
Inlägg: 9
Blev medlem: mån 22 feb 2016, 09:28

Re: Masters of the Universe tråden

Inlägg av Gory-Glory »

Berkajr >>> Wow vilken grym MOTU-saling av gubbar och annat [|)]
Jag har väl ungefär 40 vintagegubbar och 30 stycken Maskgubbar :)

Ahead >>> Coola serietidningar :)

Jag såg alltid på Funfactory på lördag och söndag morgnarna på på Sky Channel 1980-talet :)

Jag har köpt några nummer Satellitserien
Användarvisningsbild
Spip
Very Good
Inlägg: 110
Blev medlem: ons 17 aug 2005, 17:24

Re: Masters of the Universe tråden

Inlägg av Spip »

Berkajr skrev:Som barn äslkade jag He-Man. Så pass mycket faktiskt att det hängt med till vuxen ålder. Har faktiskt en av de större He-Man samlingarna i Sverige inräknat tidningar, figurer och övrig merchandise.

Har följande samlingar
Minicomics (Svensk utgåva) - Komplett


Minicomicsen på Svenska, är det de 20 numren som man fick gratis i leksaksaffärer (de fyra första var i lite större format) eller är det de översatta som följde med till figurerna ?

Länk till De som fanns att hämta i leksaksaffärer:
https://www.seriesam.com/cgi-bin/guide?s=Masters+of+the+Universe+(1982)
"At least I´m a player and not a pawn."
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Masters of the Universe tråden

Inlägg av Wakuran »

Spip skrev:Minicomicsen på Svenska, är det de 20 numren som man fick gratis i leksaksaffärer (de fyra första var i lite större format) eller är det de översatta som följde med till figurerna ?

Länk till De som fanns att hämta i leksaksaffärer:
https://www.seriesam.com/cgi-bin/guide?s=Masters+of+the+Universe+(1982)

Kom de där mini-comicsen i figursetten i svensk utgåva? Jag trodde bara att de var de engelska versionerna som i princip importerades samtidigt till Storbritannien och Skandinavien...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Masters of the Universe tråden

Inlägg av Agentum »

Jag avskydde skräpet, usla animerade tv serier för att sälja fåniga actionfigurer mins jag att jag tänkte.
Det enda i riktigt kontaktnät var när en kompis och jag snodde hans lite yngre brors He-nan figurer och sköt på med luftgevär.

Men givetvis förstår jag att nostalgi mm rött självklart tagit upp även detta som mycket annat i figurvög men med helkassa tv serier och ännu sämre serietidningar.

Det var väl sällsynt att nån verkligen försökte, det var ju lägre än superhjältar så att säga.
Men det har ju inget att göra med värdet då såklart mycket gick förlorat på vägen, även om jag tror många suttit på grejor länge nu.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Spip
Very Good
Inlägg: 110
Blev medlem: ons 17 aug 2005, 17:24

Re: Masters of the Universe tråden

Inlägg av Spip »

Wakuran skrev:Kom de där mini-comicsen i figursetten i svensk utgåva? Jag trodde bara att de var de engelska versionerna som i princip importerades samtidigt till Storbritannien och Skandinavien...


De som följde med i "boxen" till figuren fanns på flera olika språk, oftast samma serie i flera olika översättningar.
Men det kom även 20st minitidningar som enbart var på svenska och inte följde med till figurerna utan fanns att hämta i leksaksaffärer som sålde MOTU figurer/produkter.
De fyra första var ca A5 storlek och hade en bild per sida med text under (ca 25% av sidan) från nummer 5 till och med nummer 20 så var de mindre i formatet, ca 10x15cm, oc var riktiga serier med flera rutor per sida och pratbubblor.
Har ingen framför mig nu men jag kan mäta en senare om nån vill veta exakta mått.
Tror det kom ungefär en per månad (var ju ungefär 30 år sen så minnet är sådär).
I och med att de bara fanns att få i leksaksaffärer så är de ganska ovanliga, därför vore det kul att hitta nån mer som har dom =)
"At least I´m a player and not a pawn."
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Masters of the Universe tråden

Inlägg av Wakuran »

Spip skrev:I och med att de bara fanns att få i leksaksaffärer så är de ganska ovanliga, därför vore det kul att hitta nån mer som har dom =)

Minns även från annonser i serietidningar att man kunde köpa ark med MOTU-klistermärken i leksaksaffärer, men de kostade ungefär som en serietidning för 5-6 klistermärken, har jag för mig, så det kändes initialt som en rätt dålig deal...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Masters of the Universe tråden

Inlägg av Agentum »

Ej superhjältar utan just leksaker, och hör hemma där.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Masters of the Universe tråden

Inlägg av Wakuran »

Agentum skrev:Ej superhjältar utan just leksaker, och hör hemma där.

Det finns ju litet överlappande, men det kan ju vara en relevant invändning.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Masters of the Universe tråden

Inlägg av Wakuran »

Trådflytt genomförd. /Admin
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar