Filmisar

Diskussioner om leksaker och nostalgia.
Användarvisningsbild
Steamboat Willie
Very Good
Inlägg: 107
Blev medlem: tis 06 feb 2007, 21:25
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Filmisar

Inlägg av Steamboat Willie »

Ja, nu har ju både de4l 2 och del 3 kommit ut.. och vad gäller Disney/Serierelaterade filmisar så är det väl kanske lite knapert. Huvudfokus är på (otecknade) filmstjärnor, men det finns ett par illustrationer i de två senare böckerna även om den ultimatat Disney-katalogen fortfarandee saknas.
// Steamboat Willie
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Filmisar

Inlägg av Rufus »

Steamboat Willie skrev:Ja, nu har ju både de4l 2 och del 3 kommit ut.. och vad gäller Disney/Serierelaterade filmisar så är det väl kanske lite knapert. Huvudfokus är på (otecknade) filmstjärnor, men det finns ett par illustrationer i de två senare böckerna även om den ultimatat Disney-katalogen fortfarandee saknas.


Vilka Disney och annat intressant är med i del 3? Jag tröttnade efter del 2 pga för lite Disney och det faktum att dom tydligen struntar i mina synpunkter och upplysningar om ovanliga samlarbilder, varianter och provtryck.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Filmisar

Inlägg av Agentum »

Hehe filmisar, morsan samlade sänka på 50talet vad jag förstår.

Finns det nåt värde i sånt idag öht?

Jag menar mycket i form av samlarkort av olika slag är rätt dött numera.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Filmisar

Inlägg av Rufus »

Agentum skrev:Finns det nåt värde i sånt idag öht?


Det beror helt på vad det är. Precis som du misstänker, så är det mesta mer eller mindre värdelöst ja.

Men sen finns det eftertraktade och sällsynta rariteter, som samlare är beredda att betala mycket pengar för.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Filmisar

Inlägg av Agentum »

Jo ok, sen är det väl samlandet i sig med om man nu är intresserad.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Filmisar

Inlägg av burnout »

Undrar hur det är med tintin i nya boken? ska ta reda på om det är värt att köpa den.
Användarvisningsbild
manter
Very Good
Inlägg: 185
Blev medlem: mån 24 mar 2008, 21:26
Ort: Sverige

Re: Filmisar

Inlägg av manter »

Jag har typ ett trettiotal Rolling Stones-filmisar(alla med Brian Jones):Har aldrig sett nån av dessa foton i någon Rolling Stones Bok så det är ju väldans kul att ha-Har ungefär lika många Bröderna Cartwright vilket minner mig om min tidigaste ungdom då veckans höjdpunkt var lördagskvällen då det var Hylands Hörna och därefter Bröderna Cartwright och Deras farsa Lorne Greene på Svartvita TV:n-I början på denna forna epok hade vi ingen TV så vi(Mor och Far och 2 grabbar) åkte tunnelbana till bekanta bara för att se dessa program Haha-Och Hör och Häpna:På Onsdagarna sändes inga TV.program för SocialDemokraterna tyckte att det blev lite väl mycket TV annars Hahaha-How Times have changed Haha
P.S Det finns en väldigt bra Country låt med Lorne Greene som heter RINGO-klart hörvärd

En off-topic diskussion om Lorne Greene är flyttad hit: viewtopic.php?f=21&t=11537

Tänk på att denna diskussion handlar om filmisar (samlarbilder).

Rufus
moderaor
manter
Skriv svar