Schleich kataloger!

Diskussioner om leksaker och nostalgia.
Användarvisningsbild
snowfox
Good
Inlägg: 7
Blev medlem: ons 26 nov 2008, 19:37

Schleich kataloger!

Inlägg av snowfox »

Hej [:)]
Ni som samlar seriefigurer och andra figurer har väl inte missat 2008 års schleich katalog. Den finns på tradera och säkert på andra ställen också. Fär mig som djursamlare är katalogen en ovärderlig referens bok där jag ser alla djurutgåvorna för hela året 2008. En jättebra referenskatalog, enligt mitt tycke! Det jag undrar över är om det finns någon av er samlare här inne som har eller har sett tidigare utgåvor från tillverkare som följer. Schleich, Bully, Bullyland, Woodland collection, Keke production. Jag kan samtidigt tänka mig att att dom stora leksakskedjorna som Brio, Toys `r Rus under tidigare år haft sortiment från dessa leksakstillverkare i sina egna jul, sommar och höst kataloger. Hur som helst så skulle bli mkt tacksam om det finns någon med lite information i det här ämnet. [:)]
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Inlägg av bas03 »

2008 är lite för nytt för mig [:)]. har för mig jag såg några Bully-kataloger på tradera men dom är nog tiden slut på nu.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4096
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

Jag har någon gammal Bullyland-katalog i någon kartong. Årtalet bör vara ca 1996.
Skriv svar