Visa upp era figurer!

Diskussioner om leksaker och nostalgia.
OFA
Fair
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 27 maj 2013, 20:16
Ort: Kalmar
Kontakt:

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av OFA »

Wakuran skrev:Men filmsmurfarna är väl bara en avvikande linje? De reguljära Schleich-linjerna verkar fortfarande vara i princip samma smurfer de varit sen 60-talet. (Nu kan man ju sätta stopp var man vill ändå, iofs.)

http://www.forum.bluecavern.com/viewtop ... 97b8c1454f


Ja det har du helt rätt i [:)]
Jag ville mer förklara på ett fint sätt att jag avskyr looken på filmens smurfar [:o)]
Självklart fortsätter jag att köpa "Schleich" smurfarna så länge dom ser ut som smurfar.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Labrador Road 26 »

Fick hem en ny hylla till hallen idag, vilket möjliggjorde att lite fler figurer kunde visas upp. Fem stycken Marvel Select fick plats i rad.

Bild
Spider-Woman och några Hydraagenter, Deadpool med sin arsenal av vapen.

Bild
Doctor Doom med tron, She-Hulk med bilvrak.

Bild
Shulkie igen och slutligen Green Goblin och Spider-Man inspirerad av omslaget till Amazing Fantasy #15.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Isegrim
Very Fine
Inlägg: 1648
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 00:06
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Isegrim »

OT kan inte låta bli att tänka på forumiter som lägger upp bilder av dem själva ... (Trådtiteln)..slutOT

Snygga figurer, men tycker ni alla att de kommer till sin rätt bäst på plana hyllor, tänker att lutande skulle lyfta fram dem mer (tänk sådana för magasin).
/-/3/\/ •••———•••
WE ARE THE BORG. YOUR CULTURE WILL ADAPT TO SERVICE US.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Labrador Road 26 »

Sådana där som lutar lite bakåt? Jo det skulle nog se bra ut, egentligen tycker jag de är snyggast lösa utan förpackning, men det är mitt dilemma att jag inte klarar att bryta förpackningen. Bättre då med öppningsbara boxar. Just Marvel Select är lite sneda också då pappbaksidan går runt vänstra sidan och den sticker nedanför plastbubblan vilket gör att de lutar lite åt höger.

Jag har även funderat på om man skulle ha dem upphängda i öglan för butikerna, med en per pinne. Det framgår nog tyvärr inte hur stora dessa förpackningar är, höjden är som en LP-skiva ungefär, bredden inte lika mycket men de är säkert 15 cm tjocka också.

Ska testa runt lite och se om det kanske blir snyggare med lösa figurer uppradade istället.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Labrador Road 26 »

Blev en del nya figurer på sf-mässan.

Bild
Nya här är Dr. Doom, tredje Thor och de små HeroClixfigurerna där jag inte kan placera samtliga men det bör vara Raven, Sydney Savage, Metamorpho, ??? och Cheetah.

Bild
De fyra stora här är nya, Thor, Scorpion, Mysterio och Catwoman. Av de små kan jag bara placera Mystique men hon är inte ny, bara de övriga.

Bild
På en loppis fick jag även tag på en ful Marsupilami för en femma.

Bild
Den enda MOC det blev på mässan är denna, fast det inte är mint card i det här fallet. Jag var nog en av de relativt få vuxna som såg filmen och hade full behållning av den.

Bild
Kanske skulle även denna räknas som MOC, en inplastad kalender med tre modellskepp från Star Wars.

Bild
Gjorde en deal och slog till på en öppnad kalender också, för att slippa dilemmat med att öppna eller inte öppna.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Kung Orne I »

Vissa saker kan man inte motstå. 200 kr på loppis. Vanliga Joakim-figurer framför. [|)]

Bild
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Looding »

Ställ den bredvid sängen så huvudet sticker upp och råglor på dig hela natten. Riktigt stirrig blick!
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av bas03 »

är det en spargris i porslin? Jag har Kalle som spargris :)
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av burnout »

Skithäftig, [:)]
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Kung Orne I »

bas03 skrev:är det en spargris i porslin? Jag har Kalle som spargris :)


Nix, men av porslinsliknande material.
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Labrador Road 26 »

Det är kanske stengods eller kanske ännu mer passande flintgods (Ivar Flinthjärta).
http://sv.wikipedia.org/wiki/Stengods
http://sv.wikipedia.org/wiki/Flintgods
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av bas03 »

Tänkte visa en bild på nytt till samlingarna de senaste 2-3 veckorna... Det blev visst en del Men en hel del riktiga guldklimpar och rejäla början på nya samlingar.

Mighty max-lådorna har innehåll, Asterix-lådan är komplett och Boglins-lådan är fullproppad med mini Boglins. Övrigt som syns på bilden är bland annat Disney Heimo, z-bots, Battle Beast, Fablernas värld, Bamse, monster in my pocket, Soma-figurer, Trash bag bunch och så klart massor med Mighty Max!

Kan ta flera skrytbilder ifall någon är intresserad för denna var inte så lätt att se på och så blev det lite suddigt.

Får nog införa ett köpstopp ett tag.

Bild
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Labrador Road 26 »

Fablernas värld låter intressant, inte säker på om jag sett figurer från den linjen. Om man inte menar själva dockorna i tv-serien vill säga.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Rufus »

Hm, du förvarar alltså dina figurer lite huller om buller, bas03? Trots att jag vet att du äger en del gamla värdefulla Heimo-rariteter, vilka lätt blir repade. Själv förvarar jag mina figurer i zippåsar (tom figurer som egentligen inte är värda nånting). Jag funderar dock på att skaffa en Billy Valbo http://www.ikea.com/se/sv/catalog/produ ... /S49902654 till dom. Synd bara att glasen i glasdörrarna har mönster (nåt slags "bär-mönster"). Annars hade det varit en mycket trevlig och prisvärd grej att ha figurerna i.
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av bas03 »

LR26: längst ner till höger på bilden.

Anders1: dessa är de jag precis fått hem och upplagda på fotpallen för att ta bild, tror det inte är risk att bli repiga för det ;) Ska få hem ett Detolf-skåp på måndag och sen håller jag på att rita ett eget vitrinskåp.

De i källaren har dock inte zippåse runt varje figur... så många zippåsar är inte ekonomiskt :p
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Rufus »

bas03 skrev:Anders1: dessa är de jag precis fått hem och upplagda på fotpallen för att ta bild, tror det inte är risk att bli repiga för det ;) Ska få hem ett Detolf-skåp på måndag och sen håller jag på att rita ett eget vitrinskåp.


Låter bra det. [:)] Glöm inte att ta ett foto och lägga upp här sen när det är färdigt.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Labrador Road 26 »

Fått hem en riktig präktig och tung (väger som en Oscarstatyett ungefär) Chewbacca från Gentle Giants som fått ta plats i tillfälliga figurhyllan.

Bild

Här är proffsigare bilder från tillverkaren.
Bild

Bild

Nu återstår att hitta Leia och Han också.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av bas03 »

Det går segt men Detolf-skåpet har fått figurer i alla fall och en tillfällig hylla för några av Heimo.

Dåliga bilder: https://www.dropbox.com/sh/w9s0p20b5ce5vzb/rz-krNPQmW
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Wakuran »

bas03 skrev:Det går segt men Detolf-skåpet har fått figurer i alla fall och en tillfällig hylla för några av Heimo.

Dåliga bilder: https://www.dropbox.com/sh/w9s0p20b5ce5vzb/rz-krNPQmW

Vad är det för leksakslinjer du har inne? Det ser 80-talsartat ut, men inget jag direkt känner igen.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Labrador Road 26 »

Lyckas inte riktigt få till det här fotomässigt, men det lyser i botten och Gentle Giants statyer av Han Solo och Chewbacca är inte bara tunga utan också väldigt detaljerade.

Bild

Jag saknar än så länge Leia, så får ni syn på henne i Sverige får ni gärna hojta till.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Skriv svar