Har ni frågor till Svenskt Seriearkiv?

Information och diskussion om Serienytt.se
Kategoriregler
Kontakta Serienytt.se genom att posta ett inlägg i detta delforum, eller genom att skicka e-post till info@serienytt.se.
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Har ni frågor till Svenskt Seriearkiv?

Inlägg av UlfK »

Nästa vecka skall jag titta förbi Svenskt Seriearkiv för en kommande artikel på Serienytt.se. Har ni några frågor vi vill jag skall ställa, posta dem här.
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
OnionMan
Fine
Inlägg: 408
Blev medlem: fre 08 dec 2006, 21:19
Ort: Sverige

Re: Har ni frågor till Svenskt Seriearkiv?

Inlägg av OnionMan »

Jag är nyfiken på hur det går med böckerna om svensk seriehistoria som har varit på gång i några år.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Har ni frågor till Svenskt Seriearkiv?

Inlägg av Sir-L »

Tänker de göra den djupdykningen i Semics (och i viss mån andra förlag) lincenstillverkade serier som behövs för att inte den informationen ska gå i graven med de som var med? Jag menar alltså de serier med Buffalo Bill, Helgonet mfl.

Samt svenska originalserier till svenska serie- och veckotidningar.
(För att inte tala om alla dessa serier från Bardon Art, var de beställda saker eller köptes det bara in? Frågorna hopar sig!)

Tycker det går fanken så knaggligt för dom, kanske de behöver lite hjälp? Och i så fall hur kan man hjälpa till? (Om man inte har saker att skänka utan kan tänka sig forska lite.)
Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Inlägg: 2224
Blev medlem: fre 21 okt 2005, 13:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Har ni frågor till Svenskt Seriearkiv?

Inlägg av AndreasEriksson »

Vad finns i arkivet i dagsläget?
Finns det något specifikt som man saknar och letar efter nu?
Hur kan man ta del av innehållet i arkivet, om man vill göra lite efterforskningar som Sir-L föreslår? Framför allt om man inte bor i närheten av arkivet?
Ger ut DYLAN DOG och SONS OF ANARCHY på svenska! http://www.adesmedia.se + http://www.facebook.com/DylanDogSweden
Skriv svar