Egmont Comics - Utgivning

Information, nyheter, på gång från små och stora serieförlag- saker som inte är rena kom-och-köp annonser.
Användarvisningsbild
germund
Very Fine

Re: Egmont Comics - Utgivning

Inläggav germund » tor 16 sep 2021, 09:53

Erik skrev:Riktigt tråkigt det här med Claes bortgång.
>>>
Kommer ni på redaktionen att hylla Claes på något vis? En biografi om honom i boken kanske?

Fantomen har redan satt ihop ett "Claes-nummer", nummer 21 i år. Det lär inte gå att missa, med det coolaste omslag jag tror någon svensk tecknare fått sig tillägnat.Vi på 91:an-redaktionen planerar ett nummer i vår med bara grejer av Claes, då vi lyfter ut allt "vanligt" innehåll och blandar friskt 91:an-grejer och annat.

Erik skrev:
germund skrev:LIVET HEMMAVID: FRIBYTARE.

Jag gjorde en kort intervju med Tobias Sjölund om boken, där han berättar om var hans humor kommer ifrån, om urvalet av serier och lite kort om sin yrkesframtid: http://91an.net/det-basta-fran-livet-hemmavid-ges-ut-som-bok/
TREVLIGT! Tack! Tobias förtjänar lite uppmärksamhet. Blir det en vettig Bokmässa nästa år, hoppas jag att vi kan köra ett uppsamlings-heat med signeringar.

trimble
Fine

Inläggav trimble » tor 30 sep 2021, 07:36

Jag tyckte att Tobias Sjölunds "Livet Hemmavid" var en positiv läsupplevelse, även om den aldrig lär recenseras på DN`s eller Svenksan`s kultursidor.

Användarvisningsbild
germund
Very Fine

Inläggav germund » tor 30 sep 2021, 12:34

trimble skrev:Jag tyckte att Tobias Sjölunds "Livet Hemmavid" var en positiv läsupplevelse, även om den aldrig lär recenseras på DN`s eller Svenksan`s kultursidor.
Trevligt att den föll dig i smaken. Livet hemmavid är populär i 91:an och de få gånger vi inte haft med serien, hör läsare av sig direkt. Den beskrivs ofta som Uti vår hages ersättare i 91:an (när UVH fick en egen tidning), men förutom att den medvetet utmanar gränsen för anständighet i en vanlig serietidning slutar likheterna där. Tobias (tycker jag) har en rikigt skön känsla för tajming i bilderna och dialogen; visst är dialogen viktig, men han är strålande på att låta bilderna bära berättandet, ansiktsuttryck, blickar mellan personer etc. Många av Tobias bästa 91:an-serier tycker jag är nära ordlös situationskomik.

trimble
Fine

Inläggav trimble » mån 04 okt 2021, 11:02

Är "Fantomen presentbok: Hård mot de hårda" i svartvitt eller färg?

Användarvisningsbild
germund
Very Fine

Inläggav germund » mån 04 okt 2021, 13:11

trimble skrev:Är "Fantomen presentbok: Hård mot de hårda" i svartvitt eller färg?
Svartvit inlaga. Dagstidningsäventyr.

Återgå till "Info från Seriebranschen"