Granköping – samlingsalbum med Magnus Knutssons och Ulf Janssons serie

Information, nyheter, på gång från små och stora serieförlag- saker som inte är rena kom-och-köp annonser.
Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Inlägg: 2224
Blev medlem: fre 21 okt 2005, 13:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Granköping – samlingsalbum med Magnus Knutssons och Ulf Janssons serie

Inlägg av AndreasEriksson »

GRANKÖPING behöver dig!

Magnus Knutsson & Ulf Jansson är ett av Sveriges mest produktiva serieskaparteam. De har bland annat gjort serierna Vår lilla stad, Snells Express, Sveryda, Kodnamn Falken, Martin Udd och Ratte tillsammans. Ett av deras mindre kända samarbeten är serien Granköping, som åren 1998-2008 publicerades i Skogsindustriarbetarnas facktidning Sia. Granköping har aldrig återpublicerats i något annat sammanhang – förrän nu!

I den lilla staden Granköping passerar dåtidens kända politiker förbi och bjuder tillsammans med stadens figurgalleri på humoristiska ensidingar som både är tidsdokument och lockar fram goda skratt. Som vanligt har Magnus Knutssons kluriga manus illustrerats på ett fantastiskt sätt av Ulf Jansson. Nästan alla sidor har scannats in på nytt från Ulfs original.

Boken blir 128 sidor inbunden, seriesidorna är i svartvitt och färg (beroende på originalpublicering). Om du förhandsbokar senast 31/10 får du boken för 200 kr + porto samt blir hedersmedborgare i Granköping och får ett tack i boken! Om boken inte skickas till tryck exakt 1/11 så fortsätter förhandsbokningen och tacklistan att vara öppen tills boken går till tryck. Jag hoppas det blir i år, men oavsett så skickas ingen faktura ut innan boken är på tryck, så förhoppningsvis kan en eventuell fördröjning accepteras. Just nu är läget så att alla sidor är inscannade och jag och Magnus Knutsson arbetar med det redaktionella materialet. Det får ta sin tid att allt blir som vi vill ha det innan boken trycks, därför har vi ingen hård deadline för tryck.

Så tveka inte, maila in din förbokning redan nu till info@adesmedia.se så bidrar du till att hjälpa detta projekt på traven!

Bild

Bild

Bild

Bild
Ger ut DYLAN DOG och SONS OF ANARCHY på svenska! http://www.adesmedia.se + http://www.facebook.com/DylanDogSweden
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Granköping – samlingsalbum med Magnus Knutssons och Ulf Janssons serie

Inlägg av Agentum »

Granköping?

Är inte det väl lika Grönköping, antar att det finns en anledning.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Granköping – samlingsalbum med Magnus Knutssons och Ulf Janssons serie

Inlägg av Wakuran »

Agentum skrev:Granköping?

Är inte det väl lika Grönköping, antar att det finns en anledning.

Magnus Knutsson har ju alltid haft Grönköpingshumor.

Grönköpingssatir och snubbelslapstick...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Granköping – samlingsalbum med Magnus Knutssons och Ulf Janssons serie

Inlägg av Rufus »

Jag håller på att läsa detta samlingsalbum. Jag gillar att Knutsson/Jansson återgick till Ratte/Sveryda-stuket. Jag gillade aldrig Martin Udd, Bix och allt vad dessa agentserier hette, vilka det redan finns sånt överflöd av. Men ingen annan än Ulf Jansson kan/vill teckna så bra karikatyrer av aktuella svenska kändisar i serier.
Skriv svar