Albumförlaget

Information, nyheter, på gång från små och stora serieförlag- saker som inte är rena kom-och-köp annonser.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Albumförlaget

Inlägg av Agentum »

BoJustBo skrev:Bättre en bra historia som tar slut än en historia som aldrig tar slut men bara blir sämre med tiden.

Absolut är det så, visst mnga önskar mera, men det är bra när inte skaparen/na bryr sig om det utan berättar sin historia de tänkt bara.

Det förekommer ju serier som blivit betydligt sämre då de pga populärism dragits ut mer.

Eller filmuppföljare, säg Star Wars sk 6 delar är ett exempel på det, egentlugen påstod ju karln att alla delar skulle vara fortsättningar inget annat, men det klart med storskurkarna döda redan efter tre filmer får man ju dra en annan historia.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Sandblaster
Very Good
Inlägg: 95
Blev medlem: fre 04 dec 2015, 01:11

Re: Albumförlaget

Inlägg av Sandblaster »

Så vad för seriemys kan vi förvänta oss från Albumförlaget den närmaste tiden - några nya titlar på g?
"Ingen kan vara nere med en ballong!" - Nalle Puh.
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Albumförlaget

Inlägg av lennon »

Sandblaster skrev:Så vad för seriemys kan vi förvänta oss från Albumförlaget den närmaste tiden - några nya titlar på g?

Har just nu Lucky Luke Samling 3 på tryck - kommer om cirka 15 dagar. Håller också på med Zaroff - en one-shot serie av Runberg/Miville-Deschenes. Följ med på människojakt...
www.albumforlaget.se
trimble
Fine
Inlägg: 270
Blev medlem: lör 09 aug 2014, 15:58
Ort: Danderyd

Re: Albumförlaget

Inlägg av trimble »

Inga planer på att ge ut "Tyler Cross Angola" eller "Atar Gull" ?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Albumförlaget

Inlägg av Wakuran »

trimble skrev:Inga planer på att ge ut "Tyler Cross Angola" eller "Atar Gull" ?

Finns tydligen tre delar av Tyler Cross på franska nu, ser jag på Bedetheque. 'Tyler Cross', 'Angola' och 'Miami'. (Atar Gull är en one-shot.)

https://www.bedetheque.com/serie-39174- ... Cross.html
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Albumförlaget

Inlägg av lennon »

trimble skrev:Inga planer på att ge ut "Tyler Cross Angola" eller "Atar Gull" ?

Jo, mer Tyler Cross kommer, har jag tänkt. Har dock inte planerat in någon tid för utgivning ännu.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Albumförlaget

Inlägg av lennon »

Nu finns denna att köpa:
Bild
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Albumförlaget

Inlägg av lennon »

Ska bli riktigt roligt att publicera ytterligare att verk av Sylvian Runberg (manus)! Tecknare är Francois Miville-Deschénes.

Bild

Beräknas finnas till salu om 3-4 veckor.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Albumförlaget

Inlägg av lennon »

lennon skrev:Ska bli riktigt roligt att publicera ytterligare att verk av Sylvian Runberg (manus)! Tecknare är Francois Miville-Deschénes.

Bild

Beräknas finnas till salu om 3-4 veckor.


Nu finns Zaroff till salu! Spring och köp!
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Albumförlaget

Inlägg av RioGrande »

Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Albumförlaget

Inlägg av lennon »

Nya grejer på gång till sommaren...

Bild

Bild
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Albumförlaget

Inlägg av lennon »

En helt annan grej; AdLibris kommer inte att sälja Albumförlagets böcker framöver. Dom har tidigare tvingat in mig i ett avtal och nu vill de tvinga in mig i ytterligare ett annat, vilket jag inte vill gå med på - det skulle innebära massa fasta kostnader - går jag inte med på det så hotade de med att sluta sälja Albumförlaget, och hot funkar dåligt på mig... hoppas nu alla som brukar köpa på AdLibris hittar till Bokus eller en fysisk seriebutik istället.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Albumförlaget

Inlägg av burnout »

Trevligt. Polly är en skön bifigur i någon serie (kommer inte ihåg, måste vara värmen) Boucer ! det var på tiden. Drar ihop sig till en trevlig sommar.
GuestOnQuest
Fine
Inlägg: 379
Blev medlem: fre 23 sep 2011, 12:08

Re: Albumförlaget

Inlägg av GuestOnQuest »

lennon skrev:En helt annan grej; AdLibris kommer inte att sälja Albumförlagets böcker framöver. Dom har tidigare tvingat in mig i ett avtal och nu vill de tvinga in mig i ytterligare ett annat, vilket jag inte vill gå med på - det skulle innebära massa fasta kostnader - går jag inte med på det så hotade de med att sluta sälja Albumförlaget, och hot funkar dåligt på mig... hoppas nu alla som brukar köpa på AdLibris hittar till Bokus eller en fysisk seriebutik istället.
Nu blir man ju nyfiken. Vad är det med just AdLibris och deras specialavtal med vissa förlag? Det är inte första gången detta.
Jag har skakat hand med Stan Sakai.
trimble
Fine
Inlägg: 270
Blev medlem: lör 09 aug 2014, 15:58
Ort: Danderyd

Re: Albumförlaget

Inlägg av trimble »

Härligt med ett nytt Bouncer album, fast jag hade helst sett till att ni släppte både 10 och 11, vad jag förstår så hänger båda ihop?
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Albumförlaget

Inlägg av larsa66 »

hot funkar dåligt på mig... hoppas nu alla som brukar köpa på AdLibris hittar till Bokus eller en fysisk seriebutik istället.


det går väl alltid att beställa genom albumförlagets hemsida, eller hur? enda stället jag beställt genom iaf.
Smidigare än allt annat.
Användarvisningsbild
Coppas
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: sön 09 mar 2008, 23:55
Ort: Solna

Re: Albumförlaget

Inlägg av Coppas »

Smidigt är nog en smaksak samt att det oxå beror på behov. Själv beställer jag normalt via Bokus... då jag även ofta beställer diverse serier oxå från andra förlag och/eller teknisk litteratur mm. vid samma tillfällen. Nackdelen med Bokus är att de inte längre har något poängsystem (när de var en del av Coop så hade man sitt Medmerakort kopplat) vilket känns lite surt om man handlar för kanske 8-10 000 kr/år. AdLibris har jag bara beställt ifrån vid enstaka tillfällen, oftast då det bara varit enskilda böcker som inte gått att få fatt i på annat håll. Har dock aldrig känt mig bekväm med AdLibris.
    »Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«
      Alfred E. Neuman
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Albumförlaget

Inlägg av lennon »

GuestOnQuest skrev:
lennon skrev:En helt annan grej; AdLibris kommer inte att sälja Albumförlagets böcker framöver. Dom har tidigare tvingat in mig i ett avtal och nu vill de tvinga in mig i ytterligare ett annat, vilket jag inte vill gå med på - det skulle innebära massa fasta kostnader - går jag inte med på det så hotade de med att sluta sälja Albumförlaget, och hot funkar dåligt på mig... hoppas nu alla som brukar köpa på AdLibris hittar till Bokus eller en fysisk seriebutik istället.
Nu blir man ju nyfiken. Vad är det med just AdLibris och deras specialavtal med vissa förlag? Det är inte första gången detta.

Svårt att veta exakt, men någon form av storhetsvansinne är det ju att tro att man kan göra som man vill... det är ju Bonnierägt så de tror väl att jorden kretsar kring dom... det värsta är väl att många små förlag är beroende av AdLibris för att få till en hygglig försäljning. Vi får se hur detta kommer att slå på Albumförlaget, och vad det kommer att innebära... det var inte vad jag behövde i år i alla fall, försäljningen viker redan som det är.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Albumförlaget

Inlägg av lennon »

trimble skrev:Härligt med ett nytt Bouncer album, fast jag hade helst sett till att ni släppte både 10 och 11, vad jag förstår så hänger båda ihop?

Man kan inte få allt... men del 11 kommer att komma ut hyggligt snabbt i alla fall - redan i år. Ja, de hänger ihop.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Albumförlaget

Inlägg av lennon »

Nytt album med Bouncer är på gång - kommer nästa vecka.

Bild
www.albumforlaget.se
Skriv svar