Artur - En serie växer fram

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Artur - En serie växer fram

Inlägg av larsa66 »

Tack, Wakuran [:)]
Seriemix är alltid första alternativet för mig. Någon tidsplan för nästa nummer finns dock inte än.
Kattmannen
Fine
Inlägg: 337
Blev medlem: mån 18 jan 2010, 14:33
Ort: Jorden

Re: Artur - En serie växer fram

Inlägg av Kattmannen »

Har skummat igenom den här tråden nu. Riktigt trevligt är mitt spontana intryck [:)]
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Artur - En serie växer fram

Inlägg av larsa66 »

Tack kattmannen. Fint att höra
Användarvisningsbild
DanielSchenström
Fine
Inlägg: 273
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 17:04
Ort: Enköping
Kontakt:

Re: Artur - En serie växer fram

Inlägg av DanielSchenström »

larsa66 skrev:Skriv gärna vad ni tycker om det, om det höjer eller sänker läsupplevelsen. Själv känner jag mig ganska nöjd men jag är ju färgblind så det skulle inte förvåna mig om något spårat ur eller ser grötigt ut [:D] Men för den delen behöver ni inte tveka att påpeka det. Jag tål det [;)]


Jag tycker det ser väldigt bra ut med färgen samtidigt som jag tycker att dina bilder i den här stilen gör sig bäst i svartvitt. Figurerna känns som en utveckling från säg Åsa-Nisse eller 91:an, medan miljöerna känns som EC, än mer så med färgerna. Jag kan inte se nåt som skulle få mig att tro att du är färgblind.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Artur - En serie växer fram

Inlägg av larsa66 »

Tack, Daniel
Dom orden värmde
Skriv svar