Varulvens Vrede

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Varulvens Vrede

Inlägg av tfels »

Håller med! Det har gått framåt och ser mer levande ut nu än för några år sedan. Framför allt har väl tuschningen utvecklats, men även bildernas upplägg.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Varulvens Vrede

Inlägg av Allan Kämpe »

spindelmannenelektra skrev:Coolt jag diggar tecknarstilen.

tfels skrev:Håller med! Det har gått framåt och ser mer levande ut nu än för några år sedan. Framför allt har väl tuschningen utvecklats, men även bildernas upplägg.


Tack för ert stöd båda två! Jo, det som verkligen fick tuschningen att utvecklas var att jag började använda pensel och flytande tusch, även till fina detaljer. Det blir en mer levande linje på det viset. Jag läste om Mike Ploog att han använde pensel till det mesta! Och hans varulvs-sidor m.m. är ju kanonsnygga!

tfels du har har alldeles rätt angående det där, speciellt när det gäller hur jag försökte göra Allan Kämpe när jag startade kring 2010. Det blev otroligt stelt med tuschpennan...Jag var inte nöjd och laborerade med olika sätt att göra serien...teckna direkt på ritbräda...teckna i olika pappersformat...osv.

Jag var inte nöjd med något riktigt och kanske det har varit en stor bidragande orsak att nästan allt serietecknande legat nere under långa perioder.
Med tanke på det är det ju konstigt att mitt tecknande utvecklats överhuvudtaget... [:o)]

Men skam den som ger sig...på´t igen och teckna lite varje dag... [:)]

Här är sida 3 i blyerts...

Bild
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Varulvens Vrede

Inlägg av tfels »

Allan Kämpe skrev:Jag var inte nöjd med något riktigt och kanske det har varit en stor bidragande orsak att nästan allt serietecknande legat nere under långa perioder.
Med tanke på det är det ju konstigt att mitt tecknande utvecklats överhuvudtaget... [:o)]



Nja, nej, jag tror inte det är så konstigt. Om man jobbar hårt ett tag och sedan vilar hjärnan ifrån detta arbete en tid (månader eller år), så tror jag att den jobbar "i smyg" under vilan. När man sedan sätter igång och jobbar igen så har ens förmåga "hunnit ikapp" tack vare allt det tidigare jobbet. Det blir nästan som att den nivå som var den högsta förut blir den nya standardnivån.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Varulvens Vrede

Inlägg av Agentum »

Nu vet jag inte varför de tycker han är en fluktare hehe, de gör ju inget annat än står o röker o möjligen antastar tjejer hehe.

Fortsätt gärna iaf även om det är 70tals Ploogstil (iaf i hur Varulven ser ut, kanske mindre Marvel mainstream 70tal i avkapat huvud hehe) på det, jag äger fö den omnibusen, var tvungen att köpa den när de sålde dem billigt ett tag på Amazon.

Uppsala behöver en Varulv på natten.

Det som stör mig lite är att den här Werewolf by night inte blev slutförd såsom Tomb of Dracula blev, jag menar Jack Russel(lätt att minnas namnet då det ju är en hundsort, det var ett skämt) blir aldrig botad där utan det är et öppet slut i och med att blaskan lades ner.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Varulvens Vrede

Inlägg av Allan Kämpe »

Agentum skrev:Uppsala behöver en Varulv på natten.

Det som stör mig lite är att den här Werewolf by night inte blev slutförd såsom Tomb of Dracula blev, jag menar Jack Russel(lätt att minnas namnet då det ju är en hundsort, det var ett skämt) blir aldrig botad där utan det är et öppet slut i och med att blaskan lades ner.


Jo, jag ska slutföra ett första avsnitt med denne Varulv...och blir det lyckat så kan det bli fler avsnitt. [:)]

Det var synd att inte Mike Ploog fick den tid han behövde för att själv tuscha serien (jag tror att han bara tuschade typ 4 st avsnitt själv)...många medelmåttiga tuschare förstörde sedan hans skissade sidor. Efter ett dussin avsnitt slutade Ploog och istället kom det en uppsjö av olika tecknare, varav vissa var bra men också flertal ej så duktiga...det blev liksom ganska rörigt med alla dessa tecknarbyten i längden.

Gällande "Monster of Frankenstein" var det ungefär samma sak---Ploog slutade efter 5 avsnitt och andra tecknare tog över.

Tomb of Dracula hade ju betydligt bättre kontinuitet med Gene Colan som tecknare och Tom Palmer som tuschare.
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Varulvens Vrede

Inlägg av Allan Kämpe »

En färgplansch för min serie Varulvens Vrede...

Bild
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Varulvens Vrede

Inlägg av Agentum »

Texten under borde kanske se lite "blodigare" ut, fast jag förstår att då måste du säkert teckna den.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Varulvens Vrede

Inlägg av Wakuran »

Det finns en hel del liknande såna blodiga typsnitt, iofs. De är ofta gratis att ladda ned, fast sen kan ju licensen för kommersiellt arbete se olika ut.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Varulvens Vrede

Inlägg av Allan Kämpe »

Agentum skrev:Texten under borde kanske se lite "blodigare" ut, fast jag förstår att då måste du säkert teckna den.


Wakuran skrev:Det finns en hel del liknande såna blodiga typsnitt, iofs. De är ofta gratis att ladda ned, fast sen kan ju licensen för kommersiellt arbete se olika ut.


Jo, om jag trycker en affisch eller göra en framsida till en serietidning med "Varulvens Vrede" så lovar jag att handtexta VARULVENS VREDE i en ryslig stil! :twisted:
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Varulvens Vrede

Inlägg av Agentum »

Klart du ska hehe, en mockup-tidning eller nåt, bara omslag utan innehåll.

Aschcan
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Varulvens Vrede

Inlägg av Allan Kämpe »

Klockan 22:20 ikväll är den Blodröda Månen total och alla varulvar ylar i gemensam kör! Beware of the werewolf werewer you are!
Jag gillar också Blodröd Måne, varulvar och Creedence låt "Bad Moon Rising"! Även i London har de varulvar som i John Landis film "An American Werewolf In London".
https://www.youtube.com/watch?v=E3hHbpCdRt8

Bild
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Varulvens Vrede

Inlägg av Wakuran »

Allan Kämpe skrev:Även i London har de varulvar som i John Landis film "An American Werewolf In London".
https://www.youtube.com/watch?v=E3hHbpCdRt8

Klassisk film! Annars är ju varulvar på film notoriskt svåra att få till på ett övertygande sätt...

Vet inte om Landis film kan vara inspirerad av 50-talsklassikern "I was a Teenage Werewolf" (som jag tyvärr inte har sett än)...

http://www.comingsoon.net/horror/featur ... an-tragedy
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Savaric
Good
Inlägg: 18
Blev medlem: ons 16 maj 2018, 18:50

Re: Varulvens Vrede

Inlägg av Savaric »

Snygg bild!

Enda ”förbättringsförslaget” är möjligen att den vita konturen runt varulven stör lite...jag får för mig att det skulle vara snyggare utan. Tjejen har ingen kontur och det ser ju bra ut...

Men i övrigt är det bara att lyfta på hatten [^]
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Varulvens Vrede

Inlägg av Allan Kämpe »

Savaric skrev:Snygg bild!

Enda ”förbättringsförslaget” är möjligen att den vita konturen runt varulven stör lite...jag får för mig att det skulle vara snyggare utan. Tjejen har ingen kontur och det ser ju bra ut...

Men i övrigt är det bara att lyfta på hatten [^]


Tack Savaric! Jo, du har rätt i det där med att konturen stör lite. Det fungerade bra i den analoga svartvita bilden/sidan jag gjorde men den här färgbilden är egentligen ett hopkok/collage som jag fixat till digitalt av utklippta delar av sidan som sedan förminskats/passats in för att göra en slags digital poster för min facebook-sida. [:)]
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Varulvens Vrede

Inlägg av Agentum »

I see trouble on the way.....:-)

Det ser klart bättre ut nu, och klassiskt med, idag kan de färglägga så att det lyser från sidorna haha.

Jag klagar på texten bara, tråkig, det här är ju en varulv u Uppsala, bloddrypande skäck, och ja jag vet att du inte har nån luist att fixa sån text.

Jag mins hur vi letade efter 70talets skräckserietidningar begaganat då jag är för uing för tat varit med då, CHOCK var värd sin vikt i guld tyckte man men även Darcula och Varulv på natten ville man ju ha.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar