Gammal experimentiell serie

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Gammal experimentiell serie

Inlägg av Rufus »

En gammal serie från 1980-talet, och den är som sagt ganska experimentiell. Jag ville experimentera med både humor, bild och hur man bygger upp en serie. Jag tycker att den har något, men kanske är det mest bara jag som uppskattar den?

Bild
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Gammal experimentiell serie

Inlägg av larsa66 »

Ja, nog var den experimentiell alltid.
Om det är tänkt att man ska läsa den lodrätt tycker jag att ordförvrängningarna är ganska roliga.
Men jag fattar inte vad det är som händer i bakgrunden på gubben som inte riktigt vet.

Och lodrätt 2 fattar jag inget av. Fastnar dom i klistret, eller?

Eller är det slutpoängen på lodrätt 1 [:D]

Tja, den var kul att se i alla fall, kanske går att utveckla, det måste ju inte vara en självklar poäng.

Ibland är det kul att höra andras analyser av serier man gjort som man själv tycker är obegripliga.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Gammal experimentiell serie

Inlägg av Rufus »

larsa66 skrev:Om det är tänkt att man ska läsa den lodrätt tycker jag att ordförvrängningarna är ganska roliga.


Det är vågrätt man ska läsa den, så att de två obegripliga "berättelserna" vävs ihop.

Men jag fattar inte vad det är som händer i bakgrunden på gubben som inte riktigt vet.


De är bara att ignorera. Det var så att vid den tiden hade jag nyligen fått ett refuseringsbrev av en seriefanzine-utgivare,
och han kritiserade att jag inte hade ritat bakgrunder. Jag tyckte att det var tråkigt att rita samma sak i bakgrunden
ruta efter ruta i en hel serie, och jag tyckte att det var dyrt och besvärligt att köpa raster och dyl, så därför började
jag även experimentera med bakgrunderna (och även i de av mina serier som inte var experimentiella). Resultatet blev
ju inte lyckat, det ser jag ju så här i efterhand. Men jag gillade att teckna så då, och jag fick inget betalt, så jag tecknade
för nöjes skull.

Tja, den var kul att se i alla fall, kanske går att utveckla, det måste ju inte vara en självklar poäng.

Ibland är det kul att höra andras analyser av serier man gjort som man själv tycker är obegripliga.


Tack! Ja, absolut.
Skriv svar