NINJASQUID - en ny äventyrsserie för alla åldrar!

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
ThisIsHuhWow
Good
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 06 jan 2014, 16:48

NINJASQUID - en ny äventyrsserie för alla åldrar!

Inlägg av ThisIsHuhWow »

OMSLAG
Bild
Hej och välkomna till den Serieforum-exklusiva premiären av NINJASQUID #1.

Serien utspelar sig i en fantastisk undervattensvärld befolkad av antropomorfiska havsdjur, med en kulturell bakgrund inspirerad av öst-asien.
Huvudpersonen Shiro är en ung bläckfiskpojke som bor på ett barnhem. Han är busig och äventyrslysten och drömmer om dagen då
han kan lämna det tråkiga barnhems-livet bakom sig och bli en ninja.
Efter att en mystisk främling anländer till barnhemmet verkar det som att Shiros önskan kommer att gå i uppfyllelse. Hans värld vänds upp och
ner och han får ge sig ut på ett legendariskt äventyr som kommer att bestämma hela fisk-imperiets öde!
___________________________________________________________________________________________________

Kan knappt tro att det var 5 år sen mitt senaste inlägg här på forumet! Tiden flyger iväg :)
Tack för alla kommentarer och den kritik jag fått här, hoppas ni gillar mitt alster.
Första numret är 27 sidor långt och jag kommer posta alla här så småningom. På svenska! [:)]
Så, utan att dröja länge, här är första sidan:

SIDA 1
Bild

Mitt Instagram: https://www.instagram.com/ivanespinoza_art/
Mitt Deviantart: https://www.deviantart.com/thisishuhwowcomics
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: NINJASQUID - en ny äventyrsserie för alla åldrar!

Inlägg av Agentum »

Inspirerad av Usagi Youjimbo?

Inte för att det gör nåt då det är en suverän serier dock då om det ner historiska Japan och som Robin.

Ninja under vattnet är ju inte en kopia.

Det är ännu lägre aktivitet än vanligt nu under sommaren på forumet så numera inte om få skriver nåt just nu.
9mm, i'm never further away than that.
ThisIsHuhWow
Good
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 06 jan 2014, 16:48

Re: NINJASQUID - en ny äventyrsserie för alla åldrar!

Inlägg av ThisIsHuhWow »

SIDA 2
Bild

Agentum skrev:Inspirerad av Usagi Youjimbo?


Har hört talas om Usagi men ej läst den!
Inspirationskällorna inkluderar: Ninja Turtles, Disneys Lilla Sjöjugfrun, Kalle Anka & co, Svampbob m.fl.
Även Jeff Smiths 'Bone' har varit en stor inspiration, dock kommer våldet i Ninjasquid att vara åt
det mer barnvänliga hållet, så inget blod och begränsat med död.
Men kommer att finnas en hel del action!
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: NINJASQUID - en ny äventyrsserie för alla åldrar!

Inlägg av Agentum »

Jo Usagi är på sitt sätt besläktad med tonårssköldpaddorna, men har valt en egen väg helt enkelt, de förekommer i en crossover bla.

Tänkte inte på det då jag aldrig var nån fan av dessa, men de inleder väl just den här stilen med djurmänniskor som var lite tuffare än tex Kalle Anka och med vapen.

Och nej blod behövs inte, i Usagi dör ju dock figurerna men det visas med en dödskalle i en liten talbubbla och räcker långt.
Rekommenderas att jag läsa skulle jag säga.
9mm, i'm never further away than that.
ThisIsHuhWow
Good
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 06 jan 2014, 16:48

Re: NINJASQUID - en ny äventyrsserie för alla åldrar!

Inlägg av ThisIsHuhWow »

SIDA 3

Bild

SIDA 4

Bild
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: NINJASQUID - en ny äventyrsserie för alla åldrar!

Inlägg av Wakuran »

Jag vet inte om det är medvetet, men det är ju en personlig käpphäst för mig när "graphic novels" översätts till "grafiska noveller" istället för "grafiska romaner" eller "serieromaner"...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: NINJASQUID - en ny äventyrsserie för alla åldrar!

Inlägg av Agentum »

Jo det är språkförbistring tyvärr.

Sen har vi ju tyvärr i USA för man tex tar THE Killing Joke och lanserar som Graphic Novels, det tar en kvart att läsa liksom.

Så det haltar fasen helt imo trots att folk översätter fel.

Novell på svenska är Short story på engelska, ingen aning varför vi bytte namnen.
9mm, i'm never further away than that.
ThisIsHuhWow
Good
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 06 jan 2014, 16:48

Re: NINJASQUID - en ny äventyrsserie för alla åldrar!

Inlägg av ThisIsHuhWow »

Ojdå, insåg att jag inte postat serien på ett tag. Det måste vi ändra på [:o)]

SIDA 5
Bild

Wakuran skrev:Jag vet inte om det är medvetet, men det är ju en personlig käpphäst för mig när "graphic novels" översätts till "grafiska noveller" istället för "grafiska romaner" eller "serieromaner"...

Ska ha det i åtanke!
Skriv svar