Snälla kommentarer om nya katalogen

Gamlar trådar från 1.0-tiden.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Snälla kommentarer om nya katalogen

Inlägg av Kung Orne I »

Spännande och roligt att se den nya katalogen växa fram[:)].
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
spidercrazy
Fine
Inlägg: 335
Blev medlem: mån 03 okt 2005, 16:18
Ort: Sverige

Inlägg av spidercrazy »

Såg att den även omnämndes i senaste numret av Nostalgia, på Samlarguiden-sidorna långt bak i tidningen. Bra jobbat, lobbygruppen!
Å nu pojk ska du få lära dig hur man pelkar en fnög!
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Hur går det? [:)]
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

[quote="Kung Orne I"]

Hur går det? [:)]
[/quote]
Det går framåt. Om än långsamt! [:)]
Vi har något riktigt trevligt på gång men väljer att ligga lågt tills allt gått i lås.

Tålamod, tålamod....
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Det är som att lägga puzzel[:(]Många bitar är det som ska passa in.[:o)]
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

[quote="Kung Orne I"]

Hur går det? [:)]
[/quote]

Som Ellingen och Burnout sagt så går det sakta, sakta framåt. Jag vet att vi har sagt detta x antal gånger innan, och jag medger att det ser ut som om det stått oerhört väldigt brutalt still. Så är inte fallet och jag/vi hoppas att kunna få fart igen inom en snar framtid. Detta är något som jag känner att seriesverige behöver och gladeligen kommer att lägga ner ytterligare timmar på! Det är kul och intressant och det kommer att bli riktigt bra!
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Hur går det för er? [:)]
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

Jag ska vara väldigt ärlig med dig Kung Orne: Vi har haft stora och långa fördröjningar i de olika leden (och tyvärr är de inte över). Just nu ser det inte ljust ut även om jag vill fortfarande göra en bra katalog. Det tar både tid och kraft att skapa något såhär omfattande och just nu räcker vi inte till. Mina förhoppningar lever kvar men jag kan inte, även om jag vill, lova att katalogen fortskrider.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Ok. Tråkigt. Lycka till!
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

Varför kan ni inte bara berätta vad som är problemet, det finns ju rätt mycket kunskap på det här forumet, och dom flesta vill ha en ny värderingskatalog, så hjälp med lösningar skulle ni säkert få.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Det kan inte vara något så banalt som att de huvudansvariga är oeniga om värdena?

(Att bara kopiera in Seriekatalogen rakt av tycker jag inte borde vara så svårt, om än möjligen tidsödande...)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

Problemet ligger i att vi alla i projektet har detta som hobby så det är svårt att få tiden räcka till, när den ena har tid är den andra upptagen...

En ny katalog på nätet kommer det med största sannolikhet att bli, formerna för den är lite oklara just nu.
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

[quote="Wakuran"]

Det kan inte vara något så banalt som att de huvudansvariga är oeniga om värdena?

(Att bara kopiera in Seriekatalogen rakt av tycker jag inte borde vara så svårt, om än möjligen tidsödande...)
[/quote]

Värdena är inte problemet. Det är som Ellingen säger, tiden som spelar stor roll. Att kopiera in den tryckta seriekatalogen ser jag som en dum väg att gå eftersom vi jobbar med en eller ett par titlar i taget/per person och tar reda på alla frågetecken som går. Om hela katalogen skulle kopieras blir det mycket knepigt att reda ut alla frågetecken (hålla reda på vilka titlar som är inkompletta m.m.)
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

[quote]
(Att bara kopiera in Seriekatalogen rakt av tycker jag inte borde vara så svårt, om än möjligen tidsödande...)
[/quote]
Eftersom det är vi som är Seriekatalogen skulle det inte vara någon lösning att vi kopierar oss själva... [;)]
(mest på skämt [:)])
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

[quote="ellingen"]

[quote]
(Att bara kopiera in Seriekatalogen rakt av tycker jag inte borde vara så svårt, om än möjligen tidsödande...)
[/quote]
Eftersom det är vi som är Seriekatalogen skulle det inte vara någon lösning att vi kopierar oss själva... [;)]
(mest på skämt [:)])
[/quote]
Men då skulle det ändå finnas en komplett katalog som kan konkurrera med Seriesams, och så skulle man kunna komplettera efter hand. En hel del titlar är väl redan klara dessutom.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Alla nedlagda titlar är väl kompletta i katalogen, och borde bara vara att kopiera in, tycker man?...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

Bara för att förtydliga; jag är absolut inte negativ på något sätt i min frågeställning, jag är bara nyfiken och ivrig [:)]
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

[quote="Wakuran"]

Alla nedlagda titlar är väl kompletta i katalogen,
[/quote]

Nej,Alla är inte kompletta, det är ett litet problem.
När vi började med katalogen var inte alvglans med riktigt i vårat arbete, dom höll på att färdigställa katalogen och dom ville ha en del färdigt matreal från oss, när det framkom att vi hade en hel del klart. Tyvärr var allt inte klart i detalj så det uteblev, Och en del av oss håller på än[:)]) för att det inte ska vara för enkelt att "stjälas" från webben av vad vi kan kalla "konkurenter"

När allt börjar rulla på igen utan en del"struligheter" kan vi kalla det så kommer det rätt mycket grejer och nr som inte finns med i katalogen.
Låst