Sommarpratare 2020

Har du hört något nytt som du vill berätta om? Här är platsen att berätta om det.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Sommarpratare 2020

Inlägg av Wakuran »

Vet inte om det här egentligen passar bättre i loungen, men årets sommarpratare har kommit upp nu.

Vad gäller seriekopplng, hittar jag i år Emma Adbåge (eller med CamelCase AdBåge som kan vara föredragen stavning) 21 juli och Marie-Louise Ekman 9 augusti.'

https://sverigesradio.se/sida/artikel.a ... el=7490860
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Sommarpratare 2020

Inlägg av K-E Lindkvist »

Jag tror att jag nämnt tidigare att jag efter att ha tvingats genomlida detta sommarprat 2008-07-19 i en bil på Österlen utan att kunna stänga av blev jag ytterligt restriktiv med att lyssna på sommarpratare. Det är bara någon enstaka gång om året som jag anser mig nödgad att höra efter om det är något av värde som avhandlas. Men oftast blir jag besviken, ganska sällan som personen ifråga motsvarar förväntningarna. (Ett program som stod ut var Peter Andersson 2010-08-07 som tack vare sin skolade röst gjorde allt han pratade om intressant, även om det egentligen mest var nonsens.)

Med det stora utbud av poddar som numera finns tillgängliga både på svenska och utrikiska tycker jag också att sommarprogrammet spelat ut sin roll. Frågan är om det ens har kvar sin status som det tidigare haft? Att bli erkänd som "någon" och på sätt och vis "adlad" i mediesverige?
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Skriv svar