Bokrean 2021

Har du hört något nytt som du vill berätta om? Här är platsen att berätta om det.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Bokrean 2021

Inlägg av Wakuran »

Ser att bokhandlarna redan har börjat lägga upp årets bokreabestånd. Bokus och CdOn har ett serieutbud, men för AdLibris har jag inte lyckats hitta någon seriekategori.

https://www.bokus.com/bokrea/tecknade-serier

https://cdon.se/bokrea/?facet%5bgenrena ... teckningar
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
trimble
Fine
Inlägg: 270
Blev medlem: lör 09 aug 2014, 15:58
Ort: Danderyd

Re: Bokrean 2021

Inlägg av trimble »

Ja det fanns mycket smått och gott att botanisera på speciellt hos Bokus hemsida, synd bara att som var mest intressant hade man redan.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Bokrean 2021

Inlägg av Grumme »

Bokus rea var verkligen grym i år!
Känns som att det finns många böcker som jag skulle kunna tänka mig att köpa som present till folk.
Är även lite sugen på de feta Rockyböckerna, men med tanke på att jag redan har alla album och ont om plats i bokhyllorna så känns det lite överkurs.
Dessutom så minns jag att i den första feta Rockysamlingen som släpptes hade serierutorna blivit så små att de blev svåra att läsa. [:I]

Wakuran skrev:Ser att bokhandlarna redan har börjat lägga upp årets bokreabestånd. Bokus och CdOn har ett serieutbud, men för AdLibris har jag inte lyckats hitta någon seriekategori.


Alla böcker som man beställer från CDON levereras ju från Adlibris. Det är visserligen möjligt att Adlibris har reaböcker som inte finns på CDON, men jag tvivlar.
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Bokrean 2021

Inlägg av Agentum »

Sant de verkar som de samarbetar för det och fungerar som en slags återförsäljarnät till vara för att ha mycket på lager.

Lite småtrist då det ju kvittar då, eftersom det ändå tas från Adlibris lager.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Erik
Very Good
Inlägg: 101
Blev medlem: tis 26 jul 2005, 13:05
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Bokrean 2021

Inlägg av Erik »

https://www.adlibris.com/se/bokrea?filt ... ka+romaner

Så här sorterar man tydligen på Adlibris:
Skönlitteratur > Serier och grafiska romaner.

Betydligt sämre utbud än Bokus och som ni nämnde, exakt samma som på CDON.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Bokrean 2021

Inlägg av Wakuran »

Tack för info.

Här är Akademibokhandelns minimala utbud.

https://www.akademibokhandeln.se/bokrea ... =6&amne=32
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Bokrean 2021

Inlägg av Wakuran »

Nu har även SF-Bokhandeln lagt upp sin bokrea. Är bara online i år.

https://www.sfbok.se/katalog/rea-katalo ... ype_id=106
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Bokrean 2021

Inlägg av Agentum »

Nåra hos Bokus blev det jag, en del har jag inte brytt mig i förr men de kan säkert vara värt det.

Mycket samma annars så Bokus hade väl bäst utbud.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Bokrean 2021

Inlägg av Wakuran »

Erik skrev:https://www.adlibris.com/se/bokrea?filt ... ka+romaner

Så här sorterar man tydligen på Adlibris:
Skönlitteratur > Serier och grafiska romaner.

Betydligt sämre utbud än Bokus och som ni nämnde, exakt samma som på CDON.

När jag kollade in på AdLibris nu så såg jag att man även lagt in utländska böcker bland reautbudet. Mycket spridda skurar, men även en del udda och intressanta grejer.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Bokrean 2021

Inlägg av Agentum »

Dör har du rätt, det missade jag helt, fanns ju några till dör av intresse, passa sig för språket dock.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Bokrean 2021

Inlägg av K-E Lindkvist »

Cobolt har rea på allt till och med söndag: "Beställ senast söndag 28/2 och ange koden BOKREA i kassan, så ger vi 10% rabatt på köpet. Rabatten gäller hela beställningen, också fullpristitlar. Order över 300 kr skickas fraktfritt, annars tillkommer 45 kr i fraktavgift. Minsta orderbelopp är 100 kr."
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Bokrean 2021

Inlägg av Agentum »

Jag fick ett paket idag från Adlibris från detta, köpte amerikanskt billigt whatever.

De sålde junut en Thimble Rheathre EC Degar bok som jag sett förr men som ju kostar 700spänn, nu 200, jag undrade tidigare hur tusan den kunde vara så dyr.
Nu förstår jag, den är i jättefint i storlek, det handlar om vad Degar gjorde före just denna serien och sen allla söndagstruåippar tills Popeye dyker upp.
Kunde vara kul tänkte jag ju förr som fan, men 700 nä, 200 var bra dock, tur man kunde få nåt bra iaf

En amerikansk IDW utgiven Judge Dredd snikbillig, säga vad man vill men amerikaner förstår inte riktigt Bege Dredd, de brittiska överdrivna designerna, den mörka iver the top bakomliggande humorn, jösses och sämst är tecknarna med sina egna tydligen moderna designer som är värdelösa.

De förstår inte att Judge Dredd egentligen driver med tex Amerika och hur en framtid där man direkt ger nån straffet på gatan direkt.
Och detta sent 70tal 2000AD kom med mycket de sedan förde över och räddade Amerikas vanliga standardserier, de levde fasen 15 år extra på det.

Med Judge Dredd tar aldrig funkat i USA, gäller väl sånt som Strontium Dog och Robo-Hunter med fö.
Ärligt vet jag inte vad som görs i UK idag så jag ska väl inte vara så hörs, men jag tar hellre fram en gammal samling från forntiden än det här, det är väl lite som det försök till film som gjordes, missförstånd mellan olika länder som inte var så lika trots allt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Bokrean 2021

Inlägg av Wakuran »

Agentum skrev:Jag fick ett paket idag från Adlibris från detta, köpte amerikanskt billigt whatever.

De sålde junut en Thimble Rheathre EC Degar bok som jag sett förr men som ju kostar 700spänn, nu 200, jag undrade tidigare hur tusan den kunde vara så dyr.
Nu förstår jag, den är i jättefint i storlek, det handlar om vad Degar gjorde före just denna serien och sen allla söndagstruåippar tills Popeye dyker upp.
Kunde vara kul tänkte jag ju förr som fan, men 700 nä, 200 var bra dock, tur man kunde få nåt bra iaf

En amerikansk IDW utgiven Judge Dredd snikbillig, säga vad man vill men amerikaner förstår inte riktigt Bege Dredd, de brittiska överdrivna designerna, den mörka iver the top bakomliggande humorn, jösses och sämst är tecknarna med sina egna tydligen moderna designer som är värdelösa.

De förstår inte att Judge Dredd egentligen driver med tex Amerika och hur en framtid där man direkt ger nån straffet på gatan direkt.
Och detta sent 70tal 2000AD kom med mycket de sedan förde över och räddade Amerikas vanliga standardserier, de levde fasen 15 år extra på det.

Med Judge Dredd tar aldrig funkat i USA, gäller väl sånt som Strontium Dog och Robo-Hunter med fö.
Ärligt vet jag inte vad som görs i UK idag så jag ska väl inte vara så hörs, men jag tar hellre fram en gammal samling från forntiden än det här, det är väl lite som det försök till film som gjordes, missförstånd mellan olika länder som inte var så lika trots allt.

Jo, såg de där böckerna, men prioriterade annat den här gången. Tror att AdLibris inte hade många ex kvar av böckerna i de där utländska samlingarna.

Själv så köpte jag någon gammal humorserie av Alan Moore, "Bojeffries Saga", och en retrospektiv samling av den gamla kanadensiska undergroundtecknaren Rand Holmes, "The Artist Himself".

(Mitt Bokusinköp blev det å andra sidan något strul med, men nu fick jag åtminstone ett mail om att Bokus var medvetna om förseningen. Alltid något. Kändes åtminstone inte som böcker där det var någon risk att de skulle ta slut. Och i så fall blir jag väl ersatt hur som helst.)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
trimble
Fine
Inlägg: 270
Blev medlem: lör 09 aug 2014, 15:58
Ort: Danderyd

Re: Bokrean 2021

Inlägg av trimble »

"Felix och det stora upproret" för 39 kronor hos Bokus ett riktigt klipp.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Bokrean 2021

Inlägg av Agentum »

Bojefferies Saga är faktiskt kul.

Jo från Bokus köpte jag bara svenskt, men de hade inte allt hemma som de hade satt ut på bokrea, mycket konstigt så det har inte kommit ännu.
Tror det var Dylan Dog och några till de saknade, resten är Spirou och liknande böcker jag aldrig köpte av de här senare extraordinära äventyren och MAD Sergio Aragones och en Kapten Stofil.

Nåja det dyker väl upp.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Bokrean 2021

Inlägg av Agentum »

Nu dök det Bokus hade upp iaf, gillade Spirou ljuset från Borneo, en tänkvärd historia i min mening.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Bokrean 2021

Inlägg av Wakuran »

Agentum skrev:Nu dök det Bokus hade upp iaf, gillade Spirou ljuset från Borneo, en tänkvärd historia i min mening.

För egen del så ska fyra böcker av sex precis ha skickats... och de andra två väntas in...

Inte jättesmidigt med tanke på att jag la beställningen den 23:e, men jag har iofs inte bråttom...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Bokrean 2021

Inlägg av Agentum »

Nej inte jag heller, men tänkte mest att det man har bokrea på det har man hemma också.

I övrigt gör det inget.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Bokrean 2021

Inlägg av smorkin »

Agentum skrev:Jag fick ett paket idag från Adlibris från detta, köpte amerikanskt billigt whatever.

De sålde junut en Thimble Rheathre EC Degar bok som jag sett förr men som ju kostar 700spänn, nu 200, jag undrade tidigare hur tusan den kunde vara så dyr.
Nu förstår jag, den är i jättefint i storlek, det handlar om vad Degar gjorde före just denna serien och sen allla söndagstruåippar tills Popeye dyker upp.
Kunde vara kul tänkte jag ju förr som fan, men 700 nä, 200 var bra dock, tur man kunde få nåt bra iaf

En amerikansk IDW utgiven Judge Dredd snikbillig, säga vad man vill men amerikaner förstår inte riktigt Bege Dredd, de brittiska överdrivna designerna, den mörka iver the top bakomliggande humorn, jösses och sämst är tecknarna med sina egna tydligen moderna designer som är värdelösa.

De förstår inte att Judge Dredd egentligen driver med tex Amerika och hur en framtid där man direkt ger nån straffet på gatan direkt.
Och detta sent 70tal 2000AD kom med mycket de sedan förde över och räddade Amerikas vanliga standardserier, de levde fasen 15 år extra på det.

Med Judge Dredd tar aldrig funkat i USA, gäller väl sånt som Strontium Dog och Robo-Hunter med fö.
Ärligt vet jag inte vad som görs i UK idag så jag ska väl inte vara så hörs, men jag tar hellre fram en gammal samling från forntiden än det här, det är väl lite som det försök till film som gjordes, missförstånd mellan olika länder som inte var så lika trots allt.

Wow, grattis till Segar-boken för bara 200:-! Har den redan själv men till ett sånt pris hade jag varit frestad köpa en till tror jag :)
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Bokrean 2021

Inlägg av Agentum »

Jo den var STOR iaf.

Jo jag har tittat på den förr men njä har jag tänkt lite dyr, så såg jag den nu då var det inget snack längre jag är ju ett Segar-fan så vad han gjorde innan Popeye är alltid intressant dessutom förstod jag ordinarie priset, jag kollade aldrig formatet tidigare.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar