Serierelaterat i media

Har du hört något nytt som du vill berätta om? Här är platsen att berätta om det.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Serierelaterat i pressen.

Inlägg av RioGrande »

Det var faktiskt en liten TT-snutt om SIS i DN igår.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Serierelaterat i pressen.

Inlägg av Wakuran »

RioGrande skrev:Det var faktiskt en liten TT-snutt om SIS i DN igår.

Hmm, jag försökte söka i DN:s arkiv, men fick bara upp nyheter om SIS-hem...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
sverre
Very Good
Inlägg: 90
Blev medlem: lör 26 jul 2008, 17:10
Ort: Uppsala

Re: Serierelaterat i pressen.

Inlägg av sverre »

Mats Jonsson, serietecknare och tidigare redaktör för Galago sommarpratade i förrgår. Det går fortfarande att lyssna på programmet via valfri podcast-app eller via Sveriges Radios webbsida: https://sverigesradio.se/avsnitt/mats-j ... rprat-2021
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Serierelaterat i pressen.

Inlägg av K-E Lindkvist »

"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Serierelaterat i pressen.

Inlägg av Wakuran »


Det verkar iofs som Tim Drake är den nuvarande "riktiga" Robin, så argumentet haltar väl något...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Serierelaterat i pressen.

Inlägg av Agentum »

Hmm är han levandecigen? Han var död eller nåt ett tag i h Batmans skitunge till som var Robin.

Men som sagt DC är väl inte direkt i topp nu, och det pakr nedåt.
Men var lugna nu blir allt dyrare i stället, varför ha vettigt folk jobba för sig när man kan ha vem som helst som gick förbi och sen sälja dyrt.

Det höll inte i 100 är, är lite besviken på det.

Och artikeln är såklart ett skämt byggandets vidare på att förståsigpåare under Batmans tidiga utgivning noterade att inga kvinnor fanns med och att det därför kunde tänkas att Robin, då Dick Grayson och Batman var mer ön bara vänner läs. Bögar.

De senare tillkomna Robin är ju uppenbart barn och det är i te längre THE dynymic Duo som tidigare.

Ursprungs Robin lämnade Batman tidigt 80ral och blev Nightving och är inget annat.

Men vem vet det? [:o)]

Tim Drake var pojken som listade ut vem Batman var, främst datorteknik figur, men var död, det var även den oväntade Jason folk fick rösta om, men återuppstod långt senare.

Sin egen son vet jag inte om han har incest med.

Dessutom kvar inte skaparna immigranter, det var deras föräldrar i allmänhet som var det, de kändecsig oftast amerikanska.
Saken var att bolagen som gav ut serier ägdes av judar som inte hade nåt problem att i de tiderna anställa judar för en spottstyver även om inte samtliga anställda var judar så framhålls det ofta som en slags skapelseprocess.

Men tex Superman tillkom i te pga Bibeläsnig, utan av inte för sci-fi helt enkelt, i serieform var ju liknande hjältar nya men det tog ju ett tag att övertyga någon om det.
De hade lika lätt att få sparken när man tagit det man ville ha av dem och Spegel tex författaren till Superman gifte sig med en icke judinna och blev utfrysta av hela sin familj utom nån av dem.

Att fritera med gandågsters var inte främmande för ägarna, sen hur mycket de var inblandade i nåt det vet jag inte även Charlie Chaplin gjorde det tex.

Det är därför jag ofta protesterar när vissa menar att superhjälten är en judisk konstruktion sprungen ur den bakgrunden, fan folk ville väl ha mat på bordet.
De är helt fel ute.
Jude eller inte inom seriebranchen då var nåt helt annat än den blev när de första fansen vuxit upp och satsade själva på att jobba där.

Amerikaner! Inte immigranter.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Serierelaterat i pressen.

Inlägg av Wakuran »

Hmmm, det är ju inte Batman som Tim Drake dejtar...

F.ö. ser det ut som han blev räddad av en väktare...

https://screenrant.com/batman-rebirth-robin-dies/
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Serierelaterat i pressen.

Inlägg av Agentum »

Och vad var då vitsen medxnpn artikel? Cosplay är verkligt?

Kultursidor och då är Armani möjligen bisexuell? Förklara? Jag drog bara den väldigt långdragna historien kring saken, jag begriper tyvärr inte artikeln alls, men nån kulturel gör nog det.

Ok klagomål på genren av serier ser jag ju, och det är lätt att komma med nu när det inte ser nåt vidare ut.

Men att drömma allt av det, hur de återuppstått, hur de blivit nån ny figur.
Då glömmer man att de dessutom om än mycket skräp även finns i serier som sålt mer än allt en sån här kulle tycker är nånting.

Det blir lite som jag ska diskutera Manga eller de svenska självmordserierns, udda mest.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Serierelaterat i pressen.

Inlägg av K-E Lindkvist »

"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Serierelaterat i pressen.

Inlägg av super85 »

Men tex Superman tillkom i te pga Bibeläsnig, utan av inte för sci-fi helt enkelt, i serieform var ju liknande hjältar nya men det tog ju ett tag att övertyga någon om det.


Du verkar ha missat hela konceptet med Moses och gamla testamentet.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Serierelaterat i pressen.

Inlägg av Agentum »

Ingen favoriråtläsning, men hur kopplar du det?
Du känner till att de inte handlar om hejdlöst religiösa upphovmän? Dock väldigt i tresserade av sci-fi där de först försökte mycket.
Hur kommer det sig att folk tror att så fort det inte handlar om då religiös botten är de djupt religiöst deltagande? Så var det inte.

Som jag vidare skrev bör väl ge även dig nånting, Siegel övergavs av hela sin familj då han gifte sig med en ej judinna.

Kort sagt fantasier fullständigt att de suttit med gamla testamentet och hittat på tecknade figurer från det.
Det gav pengar att sälja in nåt, de ville gärna ha en stripserue först men det gick inte, de togs in till slut exakt av vilken anledning ingen aning i knappast judiska villkor iaf då vet du inget om golden age, det handlade inte om välgörenhet.

De var amerikaner inte judar i första hand, att sen andra judar ofta var höga inom dessa former av vad ska vi säga underhållningsbranschen har inte ett skit med saken att göra i sig.

Visst vissa kanske anser att judar är egen ras osv, betänk då sen de lämnade Israel tills de fick det åter och inse hur uppblandade de blivit sen dess, vilka är mest lika ursprunget Israeler av idag eller andra foklkskag i närheten som varit dör hela tiden?

Ledsen men de här enkla och alltid ounderbygda tankarna ogillar jag mycket då jag tror det är fullständigt nonsens, iaf Kan du sammanbinda massor av saker med just religiösa böcker som ett faktum.

Har tex de som nu inte var judar helt enkelt haft Jesus som grundplåt under samma tid eller tommtudigare i bokform?

Efterkonstruktioner är lätta men oftast fel.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Serierelaterat i pressen.

Inlägg av Wakuran »

Jag förstår inte helt kopplingen, men antar att det är en liknelse med Moses och hur han ledde sitt folk genom umbäranden.

Det är väl mest introduktionen med barnet som räddas av sina föräldrar från ett hot som påminner, annars haltar väl liknelsen något, då Stålmannen ju konkret kommer från ett 'annat' folk för att hjälpa mänskligheten...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Serierelaterat i pressen.

Inlägg av super85 »

Ingen favoriråtläsning, men hur kopplar du det?


Moses. Läggs i en krubba som liten av sina föräldrar som måste lämna honom, han blir adopterad, växer upp och blir en hjälte, måste dölja
vem han är i unga år, och får t om meddelande från gud (Jor El) vad han måste göra. Skydda sitt folk osv. Hela Jor-El /Kal-El namnet låter som en variant av hebreiska och byter ungefär "från gud" osv.

Man måste jobba rätt hårt för att missa den kopplingen. Sen att det finns en massa annat som de "inspirerades/snodde" ifrån stämmer också. Doc Savage osv Pulp grejer.

Hur kommer det sig att folk tror att så fort det inte handlar om då religiös botten är de djupt religiöst deltagande? Så var det inte.


Jag har aldrig påstått att de som skapar nånting måste själv vara djupt religiösa. Det är bara svårt att inte missa Moses kopplingen. Själva Jesus-grejerna är något man mestadels fipplat med andra serieskapare senare, men lite lustigt är det att Clark Kents adoptivföräldrar hette Mary och John (senare bytta till Jonathan och Martha) , det namnet låter lite likt Jesus föräldrar eller?

Kort sagt fantasier fullständigt att de suttit med gamla testamentet och hittat på tecknade figurer från det.


Tror du inte har enorm bra koll på gamla testamentet eller judisk kultur i USA.

Ledsen men de här enkla och alltid ounderbygda tankarna ogillar jag mycket då jag tror det är fullständigt nonsens, iaf Kan du sammanbinda massor av saker med just religiösa böcker som ett faktum.


Jag tycker jag svarar dig utmärkt med just denna inlägg.

Efterkonstruktioner är lätta men oftast fel.


Det är också lätt att avfärda andras tankar och koncept direkt eftersom då slipper man höra andras åsikter och se saker från olika vinklar.

Jag förstår inte helt kopplingen, men antar att det är en liknelse med Moses och hur han ledde sitt folk genom umbäranden.


Correctomundo

Det är väl mest introduktionen med barnet som räddas av sina föräldrar från ett hot som påminner, annars haltar väl liknelsen något, då Stålmannen ju konkret kommer från ett 'annat' folk för att hjälpa mänskligheten...


Tror inte att jag kört stenhårt med att säga att det är 100% , men likheterna finns där. Och som jag tror jag skrev tidigare, är ju nånting som nämns ofta i böcker, dokumentärer etc om superhjältar, t om ibland i material som DC själva släppt.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Serierelaterat i pressen.

Inlägg av Agentum »

Jag var på väg att ändra till att du skojar med mig och jag tog det på allvar.

Såklart hade inte religioner nån grund i sig i detta mer än nåt annat, det förevisas felaktigt att de är immigranter via, de är födda i USA.

Intresset för sci du var mycket stort varpå den ursprungligen Superman också bygger, och vad gör han först här när han kommer igång? Jo tar itu med orättvisor i samhället så som de såg dem på dem tiden.

Kort sagt man vill gärna göra en höna av en fjäder utan anledning för att det låter för enkelt att ett par unga killar kunde komma upp med bla Superman utan att vara hängivet religiösa, men det är lika löjligt som vad som helst från Europa iaf måste bygga på personliga värderingar.

Kort sagt tro vad du vill, jag går i te på den moderna myten de hittat på om detta, det finns i tressen i att superhjälten hittades på av judar, vilket är sant, men det duger i te utan det måste dessutom vara ur dess tro.

Det finns inget som säger det öht ner än då vissa människor från modern tid.

Och om du tänker efter någon form av övermänniska har väl fler kommit upp med? De gjorde kanske ingen serievom det men de inbillade sig det iaf och de var inte friska i knoppen öht.

Nej, att lyckas, att tjäna pengar det var driften, det var i te så lätt att få jobb i USA då under 30tal och de judiska ägarna till utgivare kunde inte bry sig mindre i saken, de utnyttjade flitigt att de kunde få billg arbetskraft trots att de tillhörde samma tro.
De utnyttjade även att blåsa dessa så fort som det gick bra trots samma tro.

Och som jag nämnde tidigare att frotera med rena gangsters var inga problem, den judiska maffian hade en hand i mycket av detta både DC och Marvel.
Det låter inte fint idag, lika lite som att Miami är bygt på kokain pengar, att mängder av företag i USA börjat just som illegala men övergått till legala med tiden.

Moses må dela röda havet och hugga några stentavlor men aldrig se Israel, men jag tro de förstod vad det handlade om i sig.
Bortsett att allt är lögn, och att herr Moses måste haft extremt dålig koll var han gick om han måste dela på röda havet för att komma till Israel och sen snurra runt i 40 år i öknen, för var de aldrig fångar hos egyptierna.
Men ok nu kan vi bortser från det då allt var ett påhitt av återkommande judar från Babylon som ville slå vakt om sin makt och därför hejsan hoppsan hittade ett gäng skruftrullar om judarnas fantastiska historiska bakgrund.

Idag vet man det, men lika lite som jag även kan motbevisa nya testamentet eller Koranen har det ingen betydelse längre, men i detta fallet är Moses en påhittad figur som öht aldrig existerat inte heller några olika fantastiska grupper av judar som tog över det mesta av arabhalvön, tragiskt nog tycks de varit de tråkigaste av de folk som levt där, då tyvärr man hittat nedtecknat från de andra folken bevarat i brända lertavlor vad som hänt.

Det är ju därför vissa av dem förhöjer sig idag för att skapa ett storIsrael som aldrig fanns.

Och tro inte att det är nåt jag hittat på utan det är många av dem medvetna om och vill se nyktert på saken.

Men religion är religion om än komplett trams och till för tankekontroll, Judaism är inte egentligen som det ser ut mer än 2500 år gammalt.

Och nej samtliga som tillhör dem och tillhört dem är inte hejdlöst religiösa utan inget underligare ön vi är i det fallet men med några andra traditioner.
Och det gällde även Siegel och Shuster.

Du har oftast intressanta åsikter och bra tankar men här går det ät skogen tyvärr.
Inget stödjer det du menar alls mer än att för att de var judar måste vara så religiösa så de ville bygga Superman på en judisk bakgrund, detta trots nämnda väldiga intresse för science fiction.

Exakt vad bygger du konkret saken på? På vad Art Spiegelmsåan påstår för att göra sig intressant? Imo borde han sett om sitt eget hus då Maus är dåligt tecknade och enbart pga att det just då var blindstyren som bestämde vad som var bra.
Det finns långt mycket bättre berättelser om saken utan att teckna löjliga djur.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Serierelaterat i pressen.

Inlägg av Agentum »

Wakuran skrev:Jag förstår inte helt kopplingen, men antar att det är en liknelse med Moses och hur han ledde sitt folk genom umbäranden.

Det är väl mest introduktionen med barnet som räddas av sina föräldrar från ett hot som påminner, annars haltar väl liknelsen något, då Stålmannen ju konkret kommer från ett 'annat' folk för att hjälpa mänskligheten...

Exakt egentligen finns inte mycket till koppling, Moses var inte från nån annan stans, och som du/jag påpekar går grundSuoerman in för att bekämpa sådant som de ansåg som orättvisor i samhället då helt utan några religiösa övertoner alls, de tyckte att folk skodde sig på andras arbete tex ha Superman bollar med skojare.

En kristen hade lätt kunnat tyckt likadant, för det klart det var sociala orättvisor och de såg dem nu likväl som någon annan.

Ok att han nog får slag av att jag mnåenar är gå 49pr i arabiska öknen är jävligt dålig koll och att röda havet öht inte ens ligger mellan Egypten och Israel, men nej det är så uppenbart att Superman ej bygger på Moses öht.
Superman var aldrig religiöst innehåll, han nämner liknelser själv tom men ser ändå inte att det är sci-fi i från början försök till en tidningstrip, och senare efter år omgjord till det helt nya formatet serietidningsidan och jag har skitsvprt att se varför det är så dåligt?
Som att "men de var ju judiska då måste de tänkt längre".

Och....nej.

Inget talar för det och inte ens deras liv, men det gör imo dem inte sämre.

Bob Kane? Kirby?

Ingen kommer svara mig som vanligt? Men jaja så brukar det vara.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Serierelaterat i pressen.

Inlägg av super85 »

Du har oftast intressanta åsikter och bra tankar men här går det ät skogen tyvärr.
Inget stödjer det du menar alls mer än att för att de var judar måste vara så religiösa så de ville bygga Superman på en judisk bakgrund, detta trots nämnda väldiga intresse för science fiction.


Så du ignorerar exakt alla de exemplen jag ger och passar på åt små-håna?. att ta något från en religion betyder inte att man är djupt religiös själv. Du tror alla som skrivit skräckböcker, varenda författare som använt koncept som djävulen,demoner och änglar etc är kristna? de kan bara inte använda något som uppenbarligen är en vanlig inspiration? att DC själva , eller representanter från företaget oftast nämner religion och moderna mytologier etc i samband med karaktären är då också åt "skogen" ?

Du har oftast intresantta och bra tankar Agentum, men här är du i skogen.





Notera första klippet och ca 4 minuter in i det och framåt.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Serierelaterat i pressen.

Inlägg av Wakuran »

Hmm, Jack Kirby var ju religiös jude, men framför allt väldigt intresserad av gamla myter i alla dess former. T.ex. Stan Lee och Bob Kane, å andra sidan, verkar iofs inte ha brytt sig så mycket.

Till super85 kan jag förresten flika in att det är bättre om du anger den citerade personen i dina citat i fortsättningen.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Serierelaterat i pressen.

Inlägg av Agentum »

Det har blivit väldigt populärt att analysera sånt här för det kan omöjligen vara frän sci-fi och riklig fantasi, det bara måste vara nåt större och så föds en myt.
Jag köper inte det helt enkelt, hur Superman blev vad han är har ju inget med tillkomsten att göra där de ville beskriva varför han kunde utföra det han gjorde dvs sci-fi rakt av.

Då var det inte viktigt, men nu vill man försöka att för att judar var upphovsmän kom superhjälten till öht, ej trolivärdigt men man får tro vad man vill.

Vilka som är mest fanatiska är lätt att se jag, efterkonstruktioner osv, varför den religiösa bakgrunden skulle vara så väldigt viktig kan iaf inte jag se.

Att allt nästan kan inspireras av andra saker så även kristna värderingar och påståenden är ju inte konstigt, men betyder inte att man i kristendomens namn skapar nåt när det gäller en serie.
Det har säkerligen hänt, om inte annat från andra håll tex militären som ju i USA varit nåt folk hållit högt har ju legat till grund för många stripserier.

Jag håller inte med i fallet Superman, de försökte sälja in honom lite här och var och religiösa värderingar för delen gjorde inte att den till slut fick en chans.
Så vi får enas om att vara oense, som sagt jag har hört det här förr ändå kan man lätt bilda sig en egen uppfattning utan träiga gubbar som VILL att det ska vara på ett sätt som att det skulle skänka nåt särskilt värdefullt till judar.
Superman ändrades ju med tiden till att bli nåt annat, det är inte mycket som återstår av grunden mer än grundberättelsen och dräkten med symbolen, dräkten var en cirkus grej som såg imponerande ut när de utförde dramatiska akrobatiska saker.

Nä det här hade kunnat kommit ifrån var som helst och dykt upp hur som helst, nu råkade det bli så här.

Det här gäller fler saker/genrer inom film/böcker osv som senare blev berömda, man tycks tro att enbart en möjlighet fanns, utan det som skedde hade aldrig öht nånting liknande funnits, det är väldigt enfaldigt tänkt, och ofta har nåt liknande funnits tidigare men kanske inte exakt i samma form men de ignorerar detta.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Serierelaterat i pressen.

Inlägg av Agentum »

Wakuran skrev:Hmm, Jack Kirby var ju religiös jude, men framför allt väldigt intresserad av gamla myter i alla dess former. T.ex. Stan Lee och Bob Kane, å andra sidan, verkar iofs inte ha brytt sig så mycket.

Till super85 kan jag förresten flika in att det är bättre om du anger den citerade personen i dina citat i fortsättningen.

Jo flertalet följde väl sin religion av olika hög grad, men den här lite mer revancherade judendomen kom efter ww2 främst.

Kirby bytte dock namn då han inte ansg att hans givna namn passade i USA, dvs de var amerikaner med för nästan alla var ju födda där.
Även om det ju var eländiga tider när allt det här startade, med arbete osv så blev det så att iom att judarna ofta var barn till konstnärliga föräldrar på olika s som flyttat till USA för ett nytt liv.

Men även som jag skrev tidigare startades många underhållningsbolag av dem, tänk bara Disney och som honom var dessa främst affärsmän ok DC startades i te av en jude men övergick snabbt i ett sånt ägarskap och så köptes All American in och bildade national publications.

Och då många var arbetslösa och många judiska män ville ha jobb om än ostadiga sådana är det inte konstigt att serietidningsbranchen och Superman kommer därifrån på något sätt.

Det var inte så lätt att få in en stripserie som ju ansågs finare, och den beskriver ingen som kristen fast det gäller i stor grad där i stället.
Ok Eisner tex såld ju in The Spirits med typ noll judisk bakgrund i.

Och som du skriver det varierar absolut hur religiösa folk var och även hur de använde sig av det, Kirby med sina olika nya gudar och myter kan ju knappast tas upp för att han skulle skrivit judiska serier.

Men ok nu var det Superman trots allt, jag tycker inte det stämmer, men har läst och hört det från andra håll, det är tydligen oerhört viktigt att skriva den historien.
Inte att två killar drömde om en egen serie och den som skrev den särskilt var sci-fi intresserad, för gjorde de ju tidigt flera serier, de hann nu med en del innan de blev publicerade.
Det går säkert att påpeka saker som stämmer så men lika mycket som inte stämmer särskilt när man känner till historien senare.
De allra flesta arbetade i branschen enbart för brödfödan.

Det är varje fall inte viktigt nog för nåt bråk för min del och nej jag tar inte särskilt illa upp om nån anser jag har fel, det är ok, som sagt jag har sett i modern tid hur det här tas upp om den judiska superhjälten, menar att de utgjorde en väldigt stor del av skaparna, sant, men av religiösa skäl nej.
9mm, i'm never further away than that.
GuestOnQuest
Fine
Inlägg: 379
Blev medlem: fre 23 sep 2011, 12:08

Re: Serierelaterat i pressen.

Inlägg av GuestOnQuest »

Ser att hennes bok "Inne i spegelsalen" kommer ut nu på måndag, 6 september 2021. Ser fram emot att läsa den.
Jag har skakat hand med Stan Sakai.
Skriv svar