Hårfärg på flickvänner och äkta makar

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Hårfärg på flickvänner och äkta makar

Inlägg av Peral »

De äkta hälfterna och flickvännerna till seriehjältar är till förkrossande majoritet brunetter, beror det på att blondiner bara vill ha kul och inte uppfattas lika seriösa som brunetter?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Hårfärg på flickvänner och äkta makar

Inlägg av Wakuran »

Det kan ju bli effektivare kontraster i svartvita serier, också.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Hårfärg på flickvänner och äkta makar

Inlägg av Allan Kämpe »

Jag får ofta för mig att jag ska ge kvinnliga huvudkaraktärer rött hår...vet inte riktigt vad denna fixering kommer ifrån... [?]
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Hårfärg på flickvänner och äkta makar

Inlägg av Peral »

Jag vet inte om kontrast har något med det att göra, vitt hår mot svart bakgrund är också en kontrast. Men blondiner är mycket mer förekommande i komiska serier som äkta hälfter.
mikaelsol
Fine
Inlägg: 389
Blev medlem: tor 21 apr 2011, 14:24

Re: Hårfärg på flickvänner och äkta makar

Inlägg av mikaelsol »

En sak jag stör mig på i tv-spel är att nästan alla manliga hjältar är brunetter.

Bild

Hur ser det ut bland de här seriehjältarna du syftar på? Kanske skaffar seriemän sina partners efter sin egna hårfärg. Själv har jag nästan bara haft ihop det med brunetter. Max 10 blondiner.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Hårfärg på flickvänner och äkta makar

Inlägg av Wakuran »

Brunetter är ju iofs mycket vanligare internationellt sett. Jag vet inte riktigt proportionerna i Sverige.

Underligt att den ens spritt sig så mycket som den gjort. Blondinerna verkar ha varit väldiga players långt bak i historien...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar